ارزش غذایی و کالری زرشک پلو با مرغ + آموزش پخت

مشهد برنجمشهد برنج
536 بازدید
کالری زرشک پلو با مرغ

کالری زرشک پلو با مرغ که یکی از محبوب‌ترین غذاهای ایرانی است، 239 کیلوکالری در 100 گرم است. ارزش غذایی زرشک پلو با مرغ به‌عنوان غذایی ترکیبی از چند ماده مختلف در جدولی در ادامه ذکر شده است. جدول کالری مرغ با زرشک پلو میزان کالری تمام اجزای این غذای پرطرف‌دار و خوشمزه را در کنار هم نشان می‌دهد. اگر میزان کالری مواد غذایی مصرفی برای شما اهمیت دارد و به دنبال راهی برای رسیدن به تناسب‌اندام هستید، توصیه می‌کنیم در ادامه این مطلب از وب‌سایت مشهدبرنج با ما همراه باشید تا ارزش غذایی زرشک پلو با مرغ را بررسی کنیم.

کالری زرشک پلو با مرغ

زرشک پلو با مرغ یک غذای ترکیبی از چند ماده مختلف است که جزء غذاهای محبوب و مجلسی در محافل ایرانیان به شمار می‌آید. میزان کالری زرشک پلو با مرغ در هر 100 گرم 239 کیلوکالری است. این غذای خوشمزه و دلچسب طبعی سرد و خشک دارد. زرشک پلو با مرغ سرشار از ویتامین‌های A، D، E، K، C و انواع ویتامین‌های گروه B شامل تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، کولین، فولات و… است. همچنین ارزش غذایی زرشک پلو با مرغ به دلیل وجود مواد معدنی همچون کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، روی، سلنیم، منگنز و… بسیار بالا است.

کلسیم نقش مهمی در تقویت استخوان و دندان دارد و در انتقال پیام‌های عصبی، ترشح هورمون‌ها، انقباض ماهیچه‌ها و انعقاد خون نقش کلیدی را ایفا می‌کند. آهن موجود در زرشک پلو با مرغ نیز به انتقال اکسیژن در خون و به افزایش عملکرد ورزشی فرد کمک می‌کند. هریک از دیگر مواد مغذی موجود در این غذای محبوب، نقش مهمی را در بدن ایفا می‌کنند و برای سلامتی بدن ضروری هستند. نکته مهمی که نباید فراموش کنید این است که مصرف هر روزه برنج نیز برای سلامتی مضر است. یکی از مضرات مصرف هر روزه برنج چاقی و افزایش خطر ابتلا به دیابت است. افراط و تفریط در مصرف هر ماده غذایی می‌تواند برای بدن زیان‌بار باشد. به همین دلیل باید در مصرف هر ماده غذایی اصل اعتدال را رعایت کرد تا کمترین میزان آسیب به بدن وارد شود.

ارزش غذایی زرشک پلو

کالری زرشک پلو با مرغ به میزان 239 کیلوکالری در 100 گرم از این غذا است. این میزان کالری معادل 40 دقیقه دوچرخه‌سواری، 18 دقیقه دویدن، 70 دقیقه پیاده‌روی و یا 20 دقیقه ورزش‌های آبی است. یکی از پرکالری‌ترین مواد تشکیل‌دهنده زرشک پلو با مرغ، برنج است که سرشار از کربوهیدرات است. یادگیری نحوه کم کردن کالری برنج به شما این امکان را می‌دهد، ضمن لذت‌بردن از طعم این غذای خوشمزه، تناسب‌اندام خود را نیز حفظ کنید. کم‌کردن کالری برنج موجب می‌شود که در جهت حفظ سلامتی خود گام بردارید.

مواد موردنیاز برای تهیه زرشک پلو با مرغ

زرشک پلو با مرغ غذایی همه‌پسند و خوش‌طعم است. طرز تهیه این غذای خوشمزه نسبت به سایر غذاها نسبتا راحت است و با رعایت اصول کلی و جزئیات طبخ آن، می‌توانید این غذای لذیذ را تهیه کنید؛ اگر میزان کالری مصرفی برای شما اهمیت دارد و به دنبال حفظ تناسب‌ا‌ندام خود هستید، کالری زرشک پلو با مرغ می‌تواند برای شما دارای اهمیت باشد. با گنجاندن این غذا در رژیم غذایی خود، ضمن لذت‌بردن از طعم دل‌نشین آن از مواد مغذی و ویتامین‌های موجود در این غذا بهره برده و به سلامت جسم خود کمک کنید.

در تهیه این غذا به چند ماده غذایی اصلی نیاز دارید که عبارت‌اند از: برنج، مرغ، زرشک، روغن، پیاز، کره، رب گوجه فرنگی، فلفل دلمه‌ای، زعفران، نمک و زردچوبه. برای تهیه این غذا می‌توانید از انواع مختلف برنج استفاده کنید که شامل انواع برنج ایرانی و خارجی می‌شود. انواع برنج ایرانی شامل طارم، هاشمی، صدری، کامفیروز، قهوه‌ای، فجر، ندا و… است.  انواع برنج تایلندی، هندی درجه 1 و درجه 2، پاکستانی، آرژانتینی و پاراگوئه نیز در دسته‌بندی انواع برنج خارجی قرار می‌گیرند.

طرز طبخ این غذا نیز نقش مهمی در میزان کالری زرشک پلو با مرغ دارد. مصرف زیاد روغن در طبخ برنج و همچنین سرخ‌کردن زیاد مرغ می‌تواند میزان کالری دریافتی از 100 گرم از این غذا را افزایش بدهد؛ اگرچه سرخ‌کردن بیشتر مرغ طعم لذیذتری به آن می‌بخشد؛ اما اگر سلامتی و میزان کالری دریافتی برای شما اهمیت دارد، بهتر است به این نکته توجه داشته باشید. بهترین راه برای داشتن یک رژیم غذایی صحیح و اصولی مشورت با پزشک متخصص تغذیه است تا راهکارهای لازم برای رسیدن به تناسب‌اندام بدون ایجاد آسیب به بدن را در اختیار شما قرار دهد.

جدول کالری مرغ با زرشک پلو

در ادامه کالری زرشک پلو با مرغ به تفکیک مواد مختلف موجود در آن نمایش‌داده‌شده است. میزان ارزش غذایی زرشک پلو با مرغ همان طور که گفته شد 239 کیلوکالری برای 100 گرم است. کربوهیدرات بیشترین مقدار از ترکیبات این غذا را به خود اختصاص می‌دهد و پس ازآن پروتئین و چربی در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

نام مادهمقدار در هر 100 گرم
کربوهیدرات21.67 گرم
پروتئین11.83 گرم
چربی11.22 گرم
آب67.69 گرم
فیبر0.38 گرم
قند1.52 گرم
کلسترول33.56 میلی‌گرم

کالری زرشک پلو با مرغ؛ ارزش غذایی برنج

کالری زرشک پلو با مرغ به مواد تشکیل‌دهنده آن مرتبط است. ارزش غذایی برنج به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مواد تشکیل‌دهنده زرشک پلو با مرغ به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از مواد مغذی اصلی برنج کربوهیدرات است که شامل کربوهیدرات‌های ساده و پیچیده می‌شود. 90 درصد کالری برنج به دلیل میزان بالای کربوهیدرات موجود در آن است. ویتامین‌های موجود در برنج که ارزش غذایی برنج را بالا می‌برند، عبارت‌اند از: ویتامین E، تیامین، ریبوفلاوین، اسیدفولیک، نیاسین و …

جدول کالری مرغ با زرشک پلو

جمع‌بندی

کالری زرشک پلو با مرغ که یکی از غذاهای سنتی و دلچسب ایرانی است، به‌ازای هر 100 گرم، معادل کالری موردنیاز برای 18 دقیقه دویدن است. ارزش غذایی زرشک پلو به دلیل داشتن مقادیر بالای ویتامین، پروتئین و موادمعدنی بسیار بالا است. جدول کالری مرغ با زرشک پلو به‌خوبی نشان می‌دهد که میزان هر یک از 4 گروه مواد غذایی اصلی در این غذای خوشمزه چقدر است و شما را در داشتن یک رژیم غذایی خوب و اصولی یاری خواهد داد.

طبق جدول کالری مرغ با زرشک پلو بیشترین میزان این کالری مربوط به کربوهیدرات است و پس از آن پروتئین در رتبه بعدی قرار می‌گیرد. انتخاب مواد غذایی از بهترین و باکیفیت‌ترین برندها یکی از نکاتی است که توجه به آن ضروری به نظر می‌رسد. در تهیه هر غذا باید به این نکته توجه کرد که انتخاب مواد مرغوب و باکیفیت موجب می‌شود، علاوه بر ایجاد طعم مطلوب و دل‌نشین، سلامت فرد نیز تضمین شود.

 فروشگاه مشهد برنج یکی از فروشگاه‌های معتبر و باسابقه در زمینه فروش انواع برنج باکیفیت و مرغوب ایرانی، هندی و پاکستانی است که با قیمتی مناسب و با رعایت تمام موارد بهداشتی به فروش می‌رسد. از دیگر محصولات این فروشگاه می‌توان به انواع ادویه‌جات، چای، حبوبات، کالاهای اساسی و خواربار و… اشاره کرد. مشهدبرنج سفارشات شما مشتریان عزیز را در سریع‌ترین زمان ممکن برایتان ارسال می‌کند و می‌توانید از کیفیت و طعم مطلوب آن‌ها لذت ببرید. با خرید از فروشگاهی معتبر همچون مشهد برنج خریدی امن و آسان را تجربه کنید و آسوده‌خاطر باشید.

دسته بندی تناسب اندام و تغذیه
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود به سایت