.jpg - مصرف برنج برای بدنسازی بسیار اهمیت دارد

مصرف برنج برای بدنسازی بسیار اهمیت دارد

مشهد برنجمشهد برنج
1,497 بازدید
برنج برای بدنسازی

ورزشکاران و افراد بدنساز فعالیت نسبتا زیادی دارند. از مهم‌ترین مسائلی که حتما باید به آن توجه کنند تامین انرژی لازم و کافی برای انجام این تمرینات ورزشی است. برای سوخت تمرینات شدید و بازسازی ذخایر گلیکوژنی به اندازه کافی دریافت کردن درشت مغذی‌ها بسیار مهم است. برنج از مواد غذایی است که در این فرآیند نقش عمده‌ای دارد. برنج به عنوان یک تغذیه و رژیم غذایی عالی برای ورزشکاران است. علاوه بر این برنج از طریق دریافت کربوهیدرات قند کافی برای عضلات را تامین می‌کند. تحقیقات نشان داده است که کربوهیدرات باید در وعده غذایی بعد از تمرینات ورزشکاران و بدنسازان موجود باشد تا به خوبی بدن ریکاوری شود. در این مقاله از مشهد برنج با ما همراه باشید تا مصرف برنج برای بدنسازی را بررسی کنیم.

14 1 - مصرف برنج برای بدنسازی بسیار اهمیت دارد

بهترین نوع برنج برای بدنسازی

همان‌طور که می‌دانید برنج انواع مختلفی دارد؛ برنج سفید،‌ برنج قهوه‌ای، برنج قرمز و … . برخی از این نوع برنج‌ها فیبر بیشتری دارند، برخی پروتئین بیشتر و کربوهیدرات کمتر دارند. در این میان برنج قهوه‌ای بسیار مغذی است و بهترین گزینه برای داشتن سلامت کلی است. اما با این وجود برنج سفید انتخاب بیشتر ورزشکاران و بدنسازان است. برنج سفید از عالی‌ترین منابع کربوهیدرات است. همچنین برنج سفید مقدار کمی فیبر و چربی دارد و به همین دلیل ترشح انسولین را در بدن افزایش می‌دهد. برنج برای بدنسازی و ورزشکاران به جهت کاهش وزن نیست و برای سوخت و ساز بدنشان است. به همین دلیل به مقدار زیادی کربوهیدرات نیاز دارند و برنج اصلی‌ترین منبع کربوهیدرات است.

چرا برنج سفید مفید است؟

برنج سفید با تاثیری که بر افزایش قند خون دارد موجب افزایش وزن می‌شود. درست است که برنج سفید شاخص قند و کربوهیدرات بالایی دارد. مصرف کربوهیدرات موجب بالا نگه داشتن سطح کربوهیدرات برای فعالیت‌های ورزشی و بدنسازی می‌شود. برنج برای بدنسازی سبب می‌شود تا عملکرد حرفه‌ای داشته باشید. همچنین مصرف بالای کربوهیدرات از خستگی زودرس و بی حالی در حین تمرینات طولانی جلوگیری می‌کند.

فواید برنج برای بدنسازی

با توجه به مطالبی که بررسی شد برنج برای بدنسازی نوعی کربوهیدرات بی خطر محسوب می‌شود. دیگر انواع برنج ممکن است برای ورزشکاران و بدنسازان آلرژی و مشکلات گوارشی ایجاد کنند. برخی از ورزشکاران ممکن است در هنگام مصرف غلات کامل مانند برنج‌ قهوه‌ای دچار حساسیت شوند. ورزشکاران و بدنسازان باید برای ورزش طولانی مدتی که بیشتر از 2 ساعت است، حدودا 60 گرم در ساعت کربوهیدرات مصرف کنند. همچنین برنج به عنوان یک ماده غذایی نشاسته دار برای قبل از ورزش نیز مفید است. مصرف برنج برای بدنسازی قبل از ورزش هضم غذا را آسان‌تر می‌کند و همچنین نیازهای تغذیه‌ای را برطرف می‌کند. برنج سفید که منبع اصلی کربوهیدرات است، سوخت کافی برای بدن ورزشکار قبل از ورزش را به خوبی تامین می‌کند.

برای مطالعه مقاله «برنج زنده را چکار کنیم؟» کلیک کنید.

مناسب‌ترین زمان غذا خوردن

کارشناسان بهداشت بهترین زمان برای خوردن برنج را روز بیان کرده‌اند. برنج به دلیل اینکه کربوهیدارت فراونی دارد باعث می‌شود تا بدن در طول روز فعال بماند و انرژی لازم آن را تامین می‌کند. به همین دلیل است که روز بهترین و مناسب‌ترین زمان برای خوردن برنج برای بدنسازی است. اگر کمبود وزن دارید می‌توانید برنج را در شب هم مصرف کنید. اما توجه داشته باشید مصرف برنج در شب بدن شما را سنگین می‌کند و همچنین کیفیت خواب را پایین می‌آورد. برای یک بدنساز بهترین زمان مصرف برنج دقیقا وعده بعد از تمرینات است. شما می‌توانید برنج را به همراه مرغ به صورت رژیمی و به مقدار لازم سبزیجات و سالاد را بعد از تمرینات سخت مصرف کنید.

13 1 - مصرف برنج برای بدنسازی بسیار اهمیت دارد

سخن نهایی

برنج به عنوان یک وعده غذایی سالم و ضروری برای ورزشکاران است. مصرف برنج برای بدنسازی نیازهای بدنی یک ورزشکار به کربوهیدرات را برطرف می‌کند. با مصرف برنج ورزشکاران کالری و انرژی کافی برای سوخت و ساز بدن را دریافت می‌کنند. به همین دلیل استفاده از باکیفیت‌ترین برنج برای بدنسازی بسیار مهم است. در فروشگاه مشهد برنج بهترین و مرغوب‌ترین برنج‌ها برای استفاده ورزشکاران وجود دارد. شما می‌توانید به عنوان یک ورزشکار با خاطری آسوده این وعده غذایی مهم برای بدنسازی را از فروشگاه مشهد برنج تهیه کنید.

دسته بندی تناسب اندام و تغذیه
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود به سایت