آشنایی با طبع چای سبز

مشهد برنجمشهد برنج
284 بازدید
آشنایی با طبع چای سبز

همان‌طور که می‌دانید مردم به چای سیاه علاقه زیادی دارند؛ ولی امروزه به‌خاطر مزایای چای سبز شاید تصمیم بگیرند، آن را جایگزین چای سیاه کنند. شاید دلیل این جایگزینی به‌خاطر طبع چای سبز باشد. چای سبز مجموع ترکیبات پلی‎فنول را دارد؛ به همین دلیل دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی قوی است. گیاه چای سبز در مناطق معتدل هند، چین، اندونزی، مالاوی، پاکستان، کنیا، سریلانکا و ترکیه کاشته می‎شود؛ اما بیشتر در هند و سریلانکا پرورش می‎یابد. در چین گیاه چای سبز بیش از 4000 سال قدمت دارد که به خاصیت دارویی آن اهمیت ‎می‎دهند.

بعضی از افراد ادعا دارند که چای سبز توسط یک کشیش زن بودایی که در حال بازدید از صومعه‌ها بود، کشف شده است که همراه او به ژاپن برگشت. این کشیش جوان ایسای نام داشت و از تجربه‎های خود در زمینه کشت و طریقه مصرف چای سبز در چین استفاده کرد تا بتواند روش مصرف چای را به‌عنوان یک مراسم مراقبه درآورد. در ادامه مطلب از وب‌سایت مشهد برنج ارائه‌دهنده انواع چای ایرانی مرغوب شمال، به‌بررسی خواص چای سبز و بررسی طبع آن می‌پردازیم.

نحوه فراوری چای سبز

برگ چای سبز از گیاه کاملیا برداشت و بلافاصله حرارت داده و خشک می‌شود. دلیل فوری خشک‌کردن برگ چای سبز جلوگیری از فرایند اکسیداسیون است که باعث می‎شود رنگ چای سبز عوض شود و حتی روی طعم آن نیز تأثیر می‎گذارد. معمولاً چای سبز به رنگ زرد، سبز یا قهوه‌ای روشن است و طعم آن می‎تواند شیرین تا متغیر باشد.

طبع چای سبز سرد و خشک است و موجب می‌شود بعد از مصرف، فعل‌وانفعالات سلولی کم شود و همین‎طور روی پمپ پتاسیمی و سدیمی تأثیر بگذارد. هنگام مصرف نوشیدنی چای سبز برای متعادل‌سازی طبع آن بهتر است از چاشنی‌هایی با طبع گرم مانند میخک و دارچین استفاده شود. فراوری چای سبز در ابتدا به‌صورت بخارپز، سپس خشک‎کردن اول و در انتها خشک‌کردن نهایی انجام می‎شود.

آشنایی با طبع چای سبز

آشنایی با طبع چای سبز

امروزه علاوه بر طب سنتی، طبع چای سبز در علم پزشکی نیز موردتوجه قرار گرفته است. دلیل استفاده طب سنتی از چای سبز این است که در طب سنتی روش درمان بیماری‎ها با آگاهی از طبع افراد صورت می‎گیرد. بدن ما ممکن است یکی از این چهار طبع زیر را داشته باشد:

  • طبع سرد و خشک
  • طبع سرد و تر
  • طبع گرم و خشک
  • طبع گرم و تر

با توجه به مواد و ترکیبات تشکیل دهنده چای سبز و خواصی که برای سلامتی بدن دارد می‌تواند در بهبود یک سری از بیماری‌ها کمک کند. آگاهی‌داشتن نسبت به طبع چای سبز کمک می‌کند تا افرادی که طبع سرد دارند از آن استفاده نکنند. طریقه مصرف چای سبز هم یکی از مواردی هست که کمک می‌کند تا تاثیرات آن بر بدن متفاوت باشد. نوشیدنی چای سبز در اصل برای افرادی که طبع بدن گرم و تر یا گرم و خشک دارند مناسب است. با مصرف چای سبز گرمی بدن و طبع آن‌ها کاهش پیدا می‌کند و به تعادل می‌رسد.

تغییر طبع چای سبز

میزان مصرف چای سبز چون دارای طبع سرد و خشک است، باعث کم‌شدن فعل‌وانفعالات سلولی می‎شود و ممکن است باعث بروز حالاتی مثل سرگیجه، سردرد، حالت تهوع و استفراغ شود؛ اما در صورت استفاده از چای سبز همراه با زنجبیل، دارچین و عسل تأثیرات بد آن بر روی بدن کاهش پیدا می‌کند. در مورد افرادی که دارای طبع گرم هستند بهتر است این نوشیدنی را به‌صورت خنک بنوشند و در مقابل افرادی که دارای طبع سردی هستند بهتر است آن را به‌صورت داغ مصرف نمایید.

با توجه به طبع چای سبز این نوشیدنی برای چه کسانی مفید است؟

باید بدانید که طریقه مصرف چای سبز برای افرادی که دارای طبع گرم و تر و همچنین گرم خشک هستند خیلی می‎تواند مفید باشد. طبع چای سبز باعث می‎شود که از گرمی بدن کاسته شود و در مقابل طریقه مصرف چای سبز در افراد سرد‎مزاج باعث می‎شود که سردی بدن آن‎ها زیاد شود و دچار بیماری‎های زیادی می‎شوند. باید بدانید که طبع و مصلح چای سبز تأثیرات زیادی روی‌هم دارند؛ به همین دلیل است که اگر از مصلح درست استفاده کنید می‎توانید از ضررهای این نوشیدنی در امان باشید. در ادامه در مورد تأثیرات و طریقه مصرف چای سبز  بیشتر توضیح می‎دهیم.

تأثیر طبع چای سبز بر پوست

تأثیر طبع چای سبز بر پوست

درمورد طریقه مصرف چای سبز  باید بدانید که مصرف آن برای همه افراد به یک اندازه مناسب نیست؛ به‌طورکلی طبع چای سبز اگر با طبع بدن شما یکسان باشد باعث می‎شود که در طبع شما افراط شود و مشکلات جدی برای شما ایجاد شود؛ اگر از آن دسته افرادی هستید که از بروز جوش بر روی پوست خود خسته شده‎اید دیگر مجبور نیستید که برای این دسته از مشکلات پوستی متحمل هزینه‎های سنگین و همچنین تلف‌کردن وقت زیاد شوید؛ چون که وجود طبع چای سبز خیلی از مشکلات پوستی شما را برطرف می‎کند.

ازآنجایی‌که علت اصلی خیلی از جوش‌ها گرمی زیاد دربدن افراد است با طریقه مصرف درست این محصول همه جوش‎های روی پوست شما برطرف می‌شود؛ چون با استفاده از طبع چای سبز که سرد است گرمی بدن و پوست شما گرفته می‎شود. از این گیاه به دو صورت برای مشکلات پوستی خود می‎توانید استفاده کنید. چای سبز را به‌صورت دم‌کرده، یک فنجان در روز میل کنید. طریقه مصرف آن به صورت دوم به‌عنوان ماسک روی پوست خود استفاده کنید و از خواص چای سبز برخوردار شوید.

همه چیز در مورد طریقه مصرف چای سبز

همان‌طور که مصرف چای سبز برای افراد می‎تواند مفید باشد، افراط در مصرف آن هم می‎تواند به بدن لطمه بزند. مصرف هر ماده غذایی باید با دانش کافی در مورد خواص آن و همین‌طور در مورد طریقه مصرف باشد.

بهترین مقدار و زمان در مورد طریقه مصرف چای سبز

در مورد چای سبز باید بدانید که به‌خاطر طبع چای سبز مقدار مصرف ما نباید بیشتر از 5 فنجان در روز باشد؛ همچنین در مورد کسانی که طبع سرد دارند بهتر است این چای را بعد از غذا صرف کنند و مصرف آن‌ها از روزی دو بار در روز بیشتر نباشد. اگر می‎خواهید مواد معدنی موجود در مواد غذایی در بدن شما به سرعت جذب شود باید از یک فنجان چای سبز پس از هر وعده استفاده کنید. بهترین راه استفاده از طبع چای سبز مصرف در  دوره‎های کوتاه‎مدت است و پس از کمی وقفه دوباره به آن برگردید و از چای سبز استفاده کنید. هیچ گاه از این نوشیدنی قبل از خواب استفاده نکنید؛ زیرا موجب بروز بی‎خوابی در شما می‎شود.

خواص چای سبز

خواص چای سبز

نوشیدنی چای سبز، از نوشیدنی های محبوب در دنیا به‌حساب می‎‎آید.  این چای چون از ترکیبی به نام کاتچین تشکیل شده است، دارای خاصیت چربی‌سوزی است که افراد باتوجه‌به طبع چای سبز و طریقه مصرف آن می‎توانند به کاهش وزن و تناسب اندام برسند. در این مقاله سعی کرده‎ایم که در مورد خواص چای سبز بیشتر صحبت کنیم. شما هم بعد از اینکه با خواص چای سبز آشنا شدید،  علاقه بیشتری به مصرف آن پیدا می‎کنید.

1. تأثیر چای سبز بر فشارخون

همه می‎دانیم که افزایش فشارخون بالا در افراد میان‎سال امروزه خطر بزرگی برای این افراد به وجود می‎آورد که از جمله این خطرات ایست قلبی است. این افراد ناچار هستند که تا آخر عمر خود از  دارو استفاده کنند  و همین‌طور رژیم غذایی خاصی برخوردار شوند.  در مورد این افراد باید گفت که طبع چای سبز می‌تواند به کمک این افراد بیاید و از افزایش فشارخون آن‎ها جلوگیری کند.

2. تاثیر طبع چای سبز روی کلسترول

اگر از جمله افرادی هستید که  از مشکلات ناشی از کلسترول بالای خون رنج می‎برید نگران نباشید؛ چون طبع چای سبز برای این مسئله هم مفید است. با طریقه درست مصرف چای سبز می‎توانید کلسترول بد خون را کم کنید؛ بنابراین به افرادی که به این مشکل دچار هستند توصیه می‎شود که با طریقه مصرف چای سبز آشنا شوند و این محصول را به‌صورت گرم میل نمایند تا علاوه بر کم‌شدن کلسترول خون خود از بقیه خواص چای سبز هم برخوردار شوند.

 تاثیر طبع چای سبز روی کلسترول

جمع‌بندی

طبع چای سبز مانند دم‌نوش‌های دیگر دارای خاصیت‎های زیادی است. اگر از یک روز کاری به خانه می‎آیید برای رفع خستگی خود بهتر است از یک فنجان چای زنجبیلی همراه با آب‌لیمو استفاده کنید که علاوه بر خستگی جسمی، خستگی ذهنی و روحی شما را هم برطرف می‎کند؛ همین‎طور چای سبز زنجبیلی دارای آنتی‌اکسیدان است که برای کاهش وزن، کاهش قند خون، رفع خستگی ذهنی و جسمی، هضم بهتر غذا، سم‎زدایی بدن، کمک می‎کند.

چای سبز منبع غنی از ویتامین‎ها است؛ همچنین کاتچین موجود در چای سبز خاصیت ضدمیکروبی دارد که به بهداشت و سلامت دندان شما کمک می‌کند و از پوسیدگی دندان جلوگیری می‎کند. از جمله خواص چای سبز رفع بوی بددهان است. در این مقاله در مورد خواص و طریقه مصرف چای سبز آموختیم؛ همچنین آموختیم که چای سبز در مقایسه با چای سیاه برای بدن می‎تواند سودمندتر باشد و این موضوع به‌خاطر سطح بالای آنتی‌اکسیدان موجود در چای سبز است. به همین دلیل است که پزشکان امر تغذیه مصرف این چای را به افراد توصیه می‎کنند.

کسانی که برنامه ورزشی خاصی را دنبال می‌کنند، می توانند با مصرف چای سبز سطح چربی‎سوزی خود را افزایش دهند، تا از لاغری خود لذت ببرند. نکته مهمی که نباید فراموش شود تهیه چای سبز مرغوب و باکفیت است. با مراجعه به وب سایت مشهدبرنج می‌توانید انواع چای ایرانی مرغوب را تهیه کنید. فروشگاه اینترنتی مشهد برنج ارائه دهنده انواع چای، قهوهف برنج ایرانی، هندی و پاکستانی است. با ثبت سفارش در مشهدبرنج سفارش شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست شما می‌رسد.

دسته بندی آشنایی با انواع چای
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود به سایت