ویژگی های بهترین برنج پاکستانی

مشهد برنجمشهد برنج
171 بازدید
بهترین برنج پاکستانی

برنج پاکستانی از متنوع‌ترین و بهترین انواع برنج‌ها به شمار می‌رود که در سطح بسیار زیادی به کشور‎های دیگر جهان صادر و بیشتر مردم جهان از این نوع استفاده می‌کنند. پاکستان از جمله کشورهایی است که هم مصرف‌کننده برنج و هم جزء تولید‎کنندگان برنج محسوب می‌شود. تولید سالانه برنج در این کشور به 10 میلیون تن برنج می‌رسد. دلیل محبوبیت بهترین برنج پاکستانی و دیگر انواع آن دانه بلندبودن و عطر خوب آن است که در بین مردم ایران به برنج باسماتی معروف است.

زمینی که برای کشت این برنج به کار می‌رود باید بسیار حاصل‌خیز و خاص باشد برای همین انحصار تولید آن در درست مناطق خاصی از جهان است. برای اینکه انواع برنج پاکستانی سالم و از تمام مواد معدنی برخوردار باشند، نیاز به مقدار زیادی آب برای کشت هست. بعد از اینکه بذر برنج کاشته شد، برنج باید در آب به ارتفاع 10 الی 12 سانتی‌متر غرق شود. نکته ‎مهم این است که برنج پاکستانی به این مقدار آب دقیقا احتیاج دارد و باعث می‌شود که ویتامین‌های برنج درون آن بمانند.

به دلیل بارش سالانه زیاد و در دسترس‌بودن آب فراوان، کشور پاکستان گزینه مناسبی برای کشت برنج است. در ادامه مطلب از وب‌سایت مشهدبرنج ارائه دهنده انواع برنج ایرانی، برنج پاکستانی و برنج هندی مرغوب به‌بررسی ویژگی بهترین نوع برنج پاکستانی می پردازیم.

بهترین برنج پاکستانی؛ برنج باسماتی

برنج پاکستانی به دلیل دانه بلندبودن و بوی خوشی که دارد در بین مردم محبوب است. در حالت کلی برنج پاکستانی با کیفیت‌های متفاوت و برندهای متنوع بسته‌بندی و وارد بازار می‌شود. در میان انواع برنج پاکستانی، باسماتی را به دلیل عطر و بوی بی‌نظیر و کیفیت پخت عالی در کنار خواص فراوان آن، بهترین برنج پاکستانی می‌دانند. تنوع در انواع و ارقام برنج‌های پاکستانی باعث شده است که تشخیص بهترین نوع برنج پاکستانی سخت باشد. آشنایی با ویژگی های بهترین نوع برنج پاکستانی کمک می‌کند تا به راحتی برنج مرغوب و با کیفیت بالا را راحت‌تر از دیگر انواع آن تشخیص دهید.

انواع برنج پاکستانی

انواع برنج پاکستانی

در مناطق سند و پنجاب در پاکستان به علت خاک حاصل‌خیز در  این مناطق برنج بسیار باکیفیت است. انواع برنج پاکستانی به سه دسته تقسیم می‌شود که عبارت‌اند از:

برنج مقاوم به سرما: مناطقی در پاکستان وجود دارد که مقاوم به سرما هستند و آب‌وهوای سردی دارند و نوعی برنج که در آن کشت می‌شود به‌صورت کوتاه و پررنگ است و از لحاظ کیفیت پخت و بوی آن در سطح برنج متوسط هستند.

برنج IRRI: در بین بهترین برنج پاکستانی می‌توان گفت که این نوع از کیفیت کمتری برخوردار است. از لحاظ ظاهری دانه‌های آن دارای اندازه متوسط است و این برنج به دلیل قیمت و خواص پخت جز پرفروش‎ترین برنج پاکستانی است.

برنج باسمانی: باسماتی که هم دارای بو و عطر خوبی است و هم به دلیل ری زیاد در مراسم و مهمانی‌های استفاده می‌شود بهترین برنج پاکستانی است. بهترین این نوع برنج عبارت‌اند از:

  • برنج سوپر باسمانی
  • ایندیکا دانه‌درشت
  • جاپونیکا

باتوجه‌به بررسی انواع برنج پاکستانی و ویژگی‌های آن‌ها باسماتی و سوپر باسماتی بهترین برنج پاکستانی هستند. ویژگی‌های بهترین نوع برنج پاکستانی در درجه اول عطر و بوی بی نظیر آن است. فراموش نکنید انواع برنج ایرانی شمال هم از عطر و بوی خوبی برخوردار هستند و برای تشخیص برنج پاکستانی از ایرانی باید راه‌های تشخیص آن را بدانید.

ویژگی بهترین نوع برنج پاکستانی

هنگام خرید انواع برنج باید به ویژگی‌های آن توجه کنید. اینکه شما در هنگام خرید فقط به‌صرف توضیحات بازرگان و یا تبلیغات شخص فروشنده، از این برنج خریداری کنید،  این کار نمی‌تواند به شما در انتخاب بهترین نوع برنج‌پاکستانی یا ایرانی کمک کند. آشنایی با ویژگی بهترین نوع برنج پاکستانی و راه‌های تشخیص آن کمک می‌کند تا هنگام خرید، برنج با کیفیت و مرغوبی را خریداری کنید.  در ادامه به بررسی روش‌های تشخیص برنج پاکستانی مرغوب می‌پردازیم.

1. انتخاب از روی شکل ظاهری برنج

بهترین برنج پاکستانی دارای ظاهری دست‎ساز است؛ به‌طورمثال اگر یک مقداری از آن را در دست بگیرید تمام‌دانه‌های برنج باید یک‎دست، کامل و به یک اندازه باشند. برنج پاکستانی با کیفیت دارای دانه‌های بلند و به رنگ کدر و کرم رنگ است. همچنین دانه‌های برنج پاکستانی به‌خصوص نوع باسماتی آن، شکل سوزنی دارند. برنج با این ویژگی‌های ظاهری بعد از پخت هم ظاهر مجلسی خواهد داشت.

بهترین برنج پاکستانی؛ عطر و بوی بی نظیر

2. بهترین برنج پاکستانی؛ عطر و بوی بی نظیر

بهترین برنج پاکستانی دارای بوی خوشی است که بیش از اندازه به مشام انسان می‌آید. به دلیل کشت انواع برنج پاکستانی در زمین‌های حاصلخیر، عطر و بوی بی نظیری دارند. هنگام خرید برنج پاکستانی می‌توانید مقداری از آن را در کف دست خود گذاشته و «ها» کنید؛ اگر عطر خوشی به مشام شما رسید، بدانید که برنج کیفیت خوبی دارد. بالابودن ارزش غذایی برنج پاکستانی یکی از بهترین ویژگی‌های آن است که دلیل این امر نحوه فراوری برنج است.

در مورد مرحله فراوری برنج اگر بخواهیم بیشتر توضیح دهیم باید بگوییم که برنج سبوس‌دار در یک محیط بسته، نیمه جوشانده می‌شود. این کار باعث می‌شود که مقدار زیادی از چربی، املاح معدنی و پروتئین و سبوس B و ویتامین‌ها از پوسته وارد دانه شود؛ به همین دلیل رنگ سفید برنج به رنگ طلایی برمی‌گردد. فراموش نکنید که بهترین برنج پاکستانی بعد از پخت کیفیت بسیار خوبی دارد و بدون چسبندگی است.

دیگر ویژگی های پرفروش ترین و بهترین برنج پاکستانی

بهترین نوع برنج پاکستانی ویژگی هایی دارد که عبارتند از:

  • عطر و بوی خوب این برنج
  • ظاهر مجلسی آن بعد از پخت
  • قدکشیدن و ری عالی آن بعد از پخت
  • دانه‎های نازک و بلند یک‎دست
  • دارای اسید‎های ضروری بدن و فیبر بالا و ویتامین‎ها
  • رنگ گرم و کدر‎تر نسبت به برنج ایرانی

راهکار تشخیص بهترین برنج پاکستانی از لحاظ کهنه و نو بودن

چگونه می‌توان برنج تازه را از برنج کهنه تشخیص داد؟ برنج تازه هنگامی که از زمین برداشت می‌شود مقداری آب درون آن وجود دارد. این آب درون برنج پس از اینکه در انبار نگه‎داری و تبخیر می‌شود، از بین می‌رود و قابل استفاده است. برنج از ترکیب‌هایی مثل نشاسته، چربی و پروتئین تشکیل شده است که در مورد انتخاب برنج پاکستانی و کیفیت آن نقش بسزایی دارد.  برنجی که کهنه است مراحل زیادی را طی می‌کند که تغییرات شیمیایی و فیزیکی در آن رخ می‌دهد.

در هنگام پخت برنج کهنه یک پیمانه از آن به چند پیمانه افزایش می‌یابد؛ ولی افزایش حجم در برنج نو و تازه رخ نمی‌دهد. وزن دانه‌های برنج تازه به علت داشتن رطوبت در ابتدا به نظر زیاد است، پس از چندی به‌خاطر اینکه رطوبت موجود در آن تبخیر و خشک‌تر می‌شود کاهش وزن پیدا می‌کند. درصورتی‌که در برنج کهنه این فرایند رخ نمی‌دهد و در نتیجه همیشه دارای وزن ثابتی است؛ بنابراین در مورد ویژگی بهترین نوع برنج پاکستانی به کهنه و تازه بودن آن باید توجه کنید. 

خرید برنج پاکستانی و عوامل موثر بر قیمت آن

خرید برنج پاکستانی و عوامل موثر بر قیمت آن

باتوجه‌به تنوع برندها در بسته‌بندی برنج پاکستانی باید هنگام خرید از فروشگاه‌های معتبر و برند خرید کرد. قیمت انواع برنج پاکستانی بسیار متغیر است. در واقع فاکتورهای زیادی وجود دارد که بر بالارفتن قیمت آن تأثیر می‌گذارند. از میان فاکتورهایی که بر قیمت انواع برنج پاکستانی تأثیر دارد کیفیت، مدل برنج، نوع برند، میزان تقاضا، تعرفه ارز است. برای اینکه بتوانید برنج پاکستانی را با کیفیت بالا و قیمت مناسب تهیه کنید در انتخاب فروشگاه دقت داشته یاشید. فروشگاه اینترنتی مشهد برنج با امکان خرید حضوری و آنلاین، انواع برنج ایرانی و برنج پاکستانی اصل، مرغوب و با قیمت مناسب را به شما ارائه می‌دهد. با خرید از مشهدبرنج می‌توانید طعم واقعی انواع برنج پاکستانی را بچشید.

جمع‌بندی

امروزه، بسیاری از افراد از تولید برنج پاکستانی بی‌اطلاع هستند و همین افراد ناآگاه ادعا می‌کنند که برنج پاکستانی ناسالم و دارای ترکیبات شیمیایی است. این افراد اشتباه می‌کنند؛ چراکه این کشور دارای برند‎های معروفی است و بهترین برنج پاکستانی که باسماتی نام دارد و دیگر انواع آن را تولید می‌کند. ویژگی بهترین نوع برنج پاکستانی اعم از باسماتی ،سوپر باسماتی و… شامل عطر بی‌نظیر، ظاهر یکدست، کیفیت پخت و ری عالی است.

درصورتی‌که تمایل به خرید برنج دارید مشهدبرنج بهترین گزینه برای شما محسوب می‌شود. فروشگاه مشهد برنج ارائه‌دهنده انواع برنج پاکستانی، برنج ایرانی و برنج هندی مرغوب، محصولات خود را با قیمت مناسب و بدون واسطه، به دست شما می‌رساند. توجه داشته باشید که خرید اینترنتی باعث می‌شود که بسیاری از واسطه‌ها حذف شوند و علاوه بر تهیه برنج با کیفیت و مرغوب، از سود بیشتری برخوردار شوید.

دسته بندی دسته‌بندی نشده
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود به سایت