آیا خوردن برنج خام بر لاغری تاثیر دارد؟

مشهد برنجمشهد برنج
249 بازدید
خوردن برنج خام

در دنیای امروزه کاهش وزن و تناسب‌اندام چه از نظر پزشکی و چه از دیدگاه زیبایی آن‌قدر موردتوجه همگان قرار گرفته است که افراد برای رسیدن به آن دست به هر کار عجیب‌وغریبی می‌زنند. از رژیم‌های عجیب‌وغریب با حذف وعده‌های اصلی غذایی گرفته تا ورزش‌های سنگین و افراطی. خوردن برنج خام یکی از این روش‌ها است که در چند سال اخیر سروصدای زیادی به پا کرده است. پس از آن سوالات متعددی از سوی کاربران و مراجعه‌کنندگان به مطب کارشناسان تغذیه مبنی بر تاثیر برنج خام بر لاغری و اینکه عوارض مصرف برنج خام چیست مطرح شد. در ادامه این مقاله از وب‌سایت مشهدبرنج قصد داریم این موضوع را بررسی کنیم که پایه و اساس این رژیم چیست و آیا واقعا موثر است یا خیر؟

خوردن برنج خام؛ رژیم خام برنج‌خواری

رژیم خام برنج‌خواری همان‌طور که از نامش پیدا است در آن باید برنج را به‌صورت خام مصرف کنید. گفته شده که می‌تواند در طی مدت 2 ماه وزن بدن شما را 5  تا 8 کیلوگرم کاهش دهد. در این رژیم در روز اول 1 دانه برنج را به همراه یک لیوان آب گرم پس از بیدارشدن از خواب با معده خالی بخورید. پس از آن هر روز تا روز 30 ام رژیم هر روز یک دانه برنج به رژیم خود اضافه کنید و پس از روز 30 ام این تعداد دانه برنج را یکی یکی کاهش داده تا مجدد به یک دانه برنج در روز 60 ام رژیم برسید. در طی این رژیم که 60 روز طول می‌کشد شما به مرور اشتهایتان را از دست داده و کمتر از قبل غذا می‌خورید. 

تاثیر برنج خام بر لاغری؛ نکات مهم در مورد رژیم با خوردن برنج خام

مصرف برنج خام می‌تواند بر لاغری تاثیر بگذارد؛ اما لازم است نکاتی دررابطه‌با خوردن برنج خام رعایت شود تا نتیجه مطلوب حاصل شود. این نکات عبارت‌اند از:

1.نکته مهمی که لازم است در رابطه با خوردن برنج خام بدانید این است که باید در این 60 روز به فراوانی آب بنوشید.

2. هنگامی که این رژیم را برای کاهش وزن خود انتخاب می‌کنید، بهتر است از مصرف غذاهای بسته‌بندی و فست‌فود پرهیز کنید.

3. برای آنکه بخواهید سرعت کاهش وزن را بالا ببرید به هیچ عنوان نباید وعده‌های غذایی مانند صبحانه، ناهار، عصرانه و شام را حذف کنید.

4. بهتر است برای این رژیم از انواع برنج ایرانی و مرغوب که از کیفیت آن‌ها اطمینان دارید استفاده کنید.

5. اگر قصد دارید این رژیم را برای بار دوم بگیرید، لازم است تا بین دو دوره رژیم‌تان 30 روز فاصله بیاندازید.

یکی از راه‌هایی که می‌توانید برای لاغری انتخاب کنید لاغری با سبوس برنج است که عوارض مصرف برنج خام را نیز به همراه ندارد.

عوارض مصرف برنج خام

عوارض مصرف برنج خام

در مورد عوارض مصرف برنج خام دیدگاه‌های متفاوتی وجود دارد. در دیدگاه اول گفته شده که خوردن برنج خام برای عموم افراد بدون ضرر است و تنها مصرف آن برای افرادی که به نشاسته حساسیت دارند و یا داروهای مزمن مصرف می‌کنند منع‌شده است. دیگر عوارض عبارت‌اند از:

1. خوردن برنج خام؛ مشکلات گوارشی

خوردن برنج خام ممکن است به دستگاه گوارش شما آسیب جدی بزند. به گفته این دسته از افراد ماده لکتین موجود در برنج خام وارد بدن می‌شود که دارای عوارض است. این ماده نوعی پروتئین است که به‌عنوان حشره‌کش طبیعی عمل می‌کند و چون در دسته مواد آنتی‌مغذی قرار می‌گیرد، زمانی که وارد بدن می‌شود، تمام ویتامین‌ها و مواد مغذی موجود در مواد غذایی را از بین می‌برد. از سوی دیگر بدن انسان نمی‌تواند پروتئین‌ها را هضم کند و ورود ماده لکتین سبب ایجاد عوارض سطحی مانند اسهال و استفراغ و آسیب‌های جدی‌تر مانند زخم روده می‌شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه «خرید برنج عنبربو» و اطلاع از فوت‌وفن پخت این برنج باکیفیت کلیک کنید.

 2. عوارض مصرف برنج خام؛ مسمومیت غذایی

مانند همه مواد غذایی خام که باکتری‌های مضری با خود همراه دارد، باکتری مضر باسیلوس سرئوس موجود در برنج خام می‌تواند باعث بروز مسمومیت غذایی شود. تنها راه ازبین‌بردن این باکتری و جلوگیری از مسمومیت غذایی ناشی از آن، پختن برنج است.

3. ایجاد نفخ

تحقیقات در مورد تاثیر برنج خام بر لاغری نشان داده است که یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است در اثر خوردن برنج خام برای شما به وجود بیاید، عدم هضم درست غذا و ایجاد نفخ است. پوشش سلولزی موجود روی دانه‌های برنج، هضم غذا را سخت کرده و باعث بروز نفخ در معده می‌شود.

 4. عدم جذب مواد مغذی از عوارض خوردن برنج خام

برنج حاوی مواد مغذی متعددی نظیر ویتامین‌های خانوادهB  و آهن و روی است که این مواد تنها در صورت پخته شدن برنج طبیعت، برای بدن قابل‌جذب هستند؛ بنابراین این تصور اشتباه است که فکر کنید با خوردن برنج خام همان قدر مواد مغذی به بدن شما وارد می‌شود که برنج پخته شده مصرف کنید.

آیا راهی برای کاهش عوارض مصرف برنج خام وجود دارد؟

اگر چه که نمی‌توان بدون پختن دانه‌های برنج تمامی عوارض مصرف برنج خام را از بین ببرید؛ اما بااین‌حال می‌توانید با خیس‌کردن برنج به مدت 6 تا 8 ساعت قبل از مصرف و عوض‌کردن چندباره آبی که برنج را در آن خیس کرده‌اید،  تنها برخی از سموم مانند اسید فیتیک و نه همه آن‌ها را در هنگام خوردن برنج خام حذف کنید.

اطلاع از میزان مصرف برنج در رژیم لاغری به شما کمک می‌کند تا بتوانید هوشمندانه‌تر کاهش وزن را تجربه کنید.

جمع‌بندی

خوردن برنج خام یکی از بدترین راه‌هایی است که می‌توانید برای لاغری و رسیدن به اندام دلخواه‌تان انتخاب کنید. همان‌طور که می‌دانید علم پزشکی مدام در حال پیشرفت است و همان‌گونه که امروز روشی جدید را برای لاغری پیشنهاد می‌کنند، ممکن است در سال‌های آینده درباره مضرات آن صحبت کنند؛ بنابراین به شما توصیه می‌کنیم تا صحبت‌های تازه در مورد تاثیر برنج خام بر لاغری را چندان جدی نگیرید؛ به‌ویژه زمانی که اطلاعات در مورد عوارض مصرف برنج خام تا این حد زیاد است.

توصیه ما به شما این است که راه‌های منطقی و امتحان شده که توسط متخصصین تغذیه نیز تایید شده‌اند و عوارض حداقلی دارند را برای لاغری امتحان کنید. رژیم غذایی مناسب و سالم خوری اگرچه در مدت‌زمان طولانی‌تری شما را به وزن و اندام ایده‌آل‌تان می‌رساند، سلامت شما را تضمین می‌کند. در کنار این، استفاده از مواد غذایی باکیفیت مانند انواع برنج ایرانی که از کیفیت و اصالت آن اطمینان دارید نیز می‌تواند برای شما مفید باشد.

دسته بندی تناسب اندام و تغذیه
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود به سایت