برنج پاکستانی طبیعت؛ برنج خاطره بهتر است یا طبیعت

مشهد برنجمشهد برنج
511 بازدید
برنج پاکستانی طبیعت

برنج پاکستانی طبیعت برنجی با عطروطعم دلپذیر است که در دسته‌بندی انواع برنج دانه بلند قرار می‌گیرد. ویژگی برنج خاطره قدکشیدن زیاد آن است و به همین دلیل برای استفاده در مجالس و مهمانی‌ها مناسب است. بررسی این موضوع که برنج خاطره بهتر است یا طبیعت، نیازمند شناخت کامل ویژگی‌های این دو برنج و تفاوت میان آن‌ها است. این کار به دستیابی به نتیجه درست و بهترین انتخاب کمک می‌کند. در ادامه این مطلب از مشهدبرنج همراه ما باشید تا به بررسی ویژگی‌های برنج پاکستانی طبیعت و همین‌طور ویژگی برنج خاطره بپردازیم.

برنج پاکستانی طبیعت

برنج پاکستانی یکی از فراوان‌ترین انواع برنج در سراسر دنیا است که به تمام نقاط جهان صادر می‌شود. پاکستان سالانه به طور متوسط 10 میلیون تن برنج تولید می‌کند که بیشترین مقدار آن در استان سند کشت و تولید می‌شود. این موضوع به حاصل‌خیزی زمین‌های این منطقه برمی‌گردد. برنج پاکستانی در ایران به برنج باسماتی نیز شناخته می‌شود. برنج پاکستانی طبیعت ویژگی‌های زیر را دارا است:

  • دانه‌ بلند و نازک است.
  • عطروطعم مطلوبی دارد.
  • میزان آمیلاز پایینی دارد و در زمان کمتری پخته می‌شود.
  • این نوع برنج پخت مناسبی دارد و کاملا دانه‌دانه و نرم می‌شود.
  • میزان ری و قد کشیدن این برنج بالا بوده و به‌ویژه برای مجالس مناسب است.

ارزش غذایی و ویژگی برنج خاطره و طبیعت در حفظ سلامتی

ارزش غذایی برنج به‌عنوان ماده‌ای که تقریبا هر روزه مهمان سفر‌ه‌های ما ایرانیان است و در طبخ انواع غذاها کاربرد دارد، بالا است و فواید بسیاری برای سلامتی دارد. برخی از این خواص برنج پاکستانی طبیعت و خاطره عبارت‌اند از:

  • وجود مقادیر فیبر بالا و کمک به تسهیل گوارش
  • کاهش احتمال ابتلا به سکته و تقویت سلامت قلب و عروق
  • تامین انرژی بدن
  • بهبود متابولیسم
  • جلوگیری از یبوست مزمن
  • سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌هایی همچون ویتامین D، کلسیم، نیاسین، فیبر، آهن، تیامین و ریبوفلاوین و…

مضرات مصرف بیش از حد برنج پاکستانی طبیعت

مصرف برنج معمولا مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند؛ اما مصرف افراطی و بیش از حد آن می‌تواند با عوارضی همراه باشد. یکی از این عوارض چاقی و اضافه‌وزن است که به‌مرور ایجاد می‌شود. دومین تاثیر مصرف زیاد برنج، افزایش قند خون است که می‌تواند برای افراد دیابتی مضر باشد. یکی دیگر از مضرات مصرف هر روزه برنج، تبدیل‌شدن برنج به یک غذای ثابت و همیشگی و محرومیت بدن از دریافت مواد مغذی مختلف و بهره‌مندی از تنوع غذایی است. این موضوع باعث می‌شود، دریافت انواع ویتامین‌ها و مواد مغذی کاهش یابد و بدن با کمبود این مواد مواجه شود.

یکی از شایعاتی که در مورد مصرف برنج پاکستانی طبیعت و خاطره مطرح می‌شود، وجود مقادیر زیادی آرسنیک در این برنج‌ها است. سم آرسنیک یکی از سموم مضر برای انسان است و می‌تواند لطمات جبران‌ناپذیری همچون بیماری سرطان را به بدن وارد نماید؛ اما میزان آرسنیک موجود در انواع برنج پاکستانی، بسیار کم است و بدین ترتیب ضرری برای سلامتی نخواهد داشت. این موضوع درباره دیگر مواد آسیب‌زا همچون کادمیم، سرب و جیوه نیز صدق می‌کند. به‌طورکلی می‌توان گفت برنج‌های وارداتی از کشور پاکستان دارای استانداردهای لازم بوده و ضرری برای سلامتی ندارند.

شیوه پخت برنج پاکستانی طبیعت و خاطره

برای پخت برنج پاکستانی طبیعت و خاطره دو روش اصلی وجود دارد:

روش اول پخت به‌صورت آبکش است. در این روش برنج طبیعت را ابتدا خوب شسته و به مدت یک ساعت در آب و نمک خیس می‌کنیم. سپس آب اضافی را دور ریخته و برنج را در قابلمه حاوی آب جوش می‌ریزیم. پس از نرم‌شدن نسبی دانه‌های برنج، آن را آبکش کرده و روی حرارت کم به مدت یک ساعت دم می‌کنیم.

روش دوم پخت برنج پاکستانی طبیعت به‌صورت کته است. در این روش نیز ابتدا برنج را به‌خوبی شسته و آن را درون یک قابلمه ریخته و به‌اندازه‌ای آب به آن اضافه می‌کنیم که یک‌بند انگشت روی آن بایستد. نمک و روغن را به مقدار کافی در حین پخت اضافه کرده و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم تا تمام آب آن تبخیر شود. سپس آن را روی حرارت کم به مدت یک ساعت دم می‌کنیم.

نکات طلایی برای پخت بهتر برنج پاکستانی طبیعت یا خاطره

پخت برنج پاکستانی طبیعت و خاطره بسیار ساده است؛ اما روش‌هایی برای پخت بهتر و مجلسی‌تر این نوع برنج وجود دارد. یکی از این را‌ه‌ها افزودن آب سرد به آب برنج در حال جوش و به عبارت بهتر واردکردن شوک به آن است. درحالی‌که یک ویژگی برنج خاطره دانه بلندبودن آن است؛ این کار باعث قدکشیدن حداکثری برنج می‌شود. همچنین با افزودن آب لیمو یا نارنج به آب برنج در حال جوش نیز می‌توان شاهد قد کشیدن بیشتر برنج بود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه «خرید و قیمت برنج عنبربو » و اطلاع از فوت‌وفن پخت این برنج باکیفیت کلیک کنید.

ویژگی برنج خاطره

برنج خاطره نیز همچون برنج پاکستانی طبیعت، از انواع برنج پاکستانی است. ویژگی برنج خاطره دانه بلندبودن و عطروطعم خوب آن است. آگاه بودن از ویژگی‌ های برنج خوب به شما در انتخاب و خرید کمک زیادی می‌کند. این برنج از مرغوب‌ترین انواع برنج مجلسی در سراسر دنیا است که در پاکستان و دامنه کوه‌های حاصلخیز هیمالیا کشت می‌شود. طول دانه‌های برنج خاطره قبل و بعد از اتمام پخت از سایر انواع برنج بلندتر است و پخت عالی و طعمی دل‌نشین دارد.

برنج خاطره بهتر است یا طبیعت؟

برنج پاکستانی طبیعت و برنج خاطره هر دو جزو برنج‌های پاکستانی محسوب می‌شوند و ویژگی‌های مشترکی بسیاری دارند. برندهای مختلف برنج پاکستانی شامل طبیعت، خوشبخت، سوپر باسماتی، احمد، زیتون طلایی، غزال، باهر، توحید، ظریف، خاطره و… است. قاعده‌ای کلی برای اینکه بتوان بین برنج خاطره و طبیعت یکی را انتخاب کرد، وجود ندارد و بیشتر ذائقه‌ای است. یکی از نکات مهم در هنگام خرید برنج توجه به داشتن تاییدیه‌های معتبر وزارت بهداشت است که می‌تواند نشان‌دهنده کیفیت و سلامت محصول باشد. به همین دلیل خرید برنج از فروشگاه‌های معتبر و قابل‌اعتماد به‌خصوص هنگام خرید آنلاین برنج بسیار مهم به نظر می‌رسد.

ویژگی برنج خاطره

جمع‌بندی

برنج پاکستانی طبیعت یکی از انواع برنج دانه بلند خوش‌عطر و طعم است که به‌خاطر ظاهر زیبای آن برای پخت در مجالس مناسب است. ویژگی برنج خاطره نیز پخت خوب و دانه‌دانه‌شدن آن پس از پخت است که طرف‌داران خاص خود را دارد. شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که برنج خاطره بهتر است یا طبیعت. پاسخ به‌ این سوال تا حد زیادی سلیقه‌ای است و به ذائقه شما و دیگر اعضای خانواده بستگی دارد و نمی‌توان برای همه نسخه‌ای یکسان پیچید.

فروشگاه اینترنتی مشهد برنج عرضه‌کننده انواع برنج ایرانی، پاکستانی، هندی، حبوبات، چای، ادویه و… باکیفیت بی‌نظیر و قیمتی استثنائی است. پس از ثبت سفارش، این محصولات با رعایت کامل اصول بهداشتی و در سریع‌ترین زمان ممکن برایتان ارسال خواهند شد. کیفیت و مرغوبیت محصولات فروشگاه مشهد برنج، تمام انتظارات شما را از یک خرید ویژه و مناسب برآورده خواهد کرد. با ما همراه باشید.

دسته بندی آشنایی با انواع برنج
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود به سایت