برنج و تن ماهی خوشمزه‌ترین و ساده‌ترین غذا برای ناهار امروز

مشهد برنجمشهد برنج
1,689 بازدید
برنج و تن ماهی

تن ماهی به تنهایی از غذاهای همیشه همراه هر دانشجویی است. ترکیب این غذای محبوب و آسان با برنج، از خوش‌طعم‌ترین ترکیبات غذایی است. برنج و تن ماهی از آن دست غذاهایی است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن طبخ می‌شود.برنج

این غذا را می‌توان با روش‌ها و ترکیبات متفاوتی تهیه کرد. شما می‌توانید تن ماهی را با شوید پلو،‌ سبزی پلو، نخود پلو و یا حتی گوجه پلو هم ترکیب کنید و بپزید. در این مطلب از مشهد برنج همراه ما باشید تا طرز تهیه یک نوع برنج و تن ماهی لذیذ را به شما آموزش دهیم.

 

مواد لازم شویدپلو با تن ماهی

برنج   4 پیمانه

تن ماهی   2 قوطی

روغن یا کره   به میزان لازم

نمک، فلفل، ادویه کاری   به میزان دلخواه

زعفران دم کرده   2 قاشق غذاخوری

شوید خشک یا تازه   2 تا 3 قاشق غذاخوری

طرز تهیه شوید پلو با تن ماهی

برای پخت برنج با تن ماهی خوشمزه در ابتدا لازم است برنج را با آب بشویید. سپس به برنج به اندازه 1 قاشق غذاخوری نمک اضافه کنید و در آب بخیسانید. مدت زمان خیساندن برنج بسته به نوع برنجی که استفاده می‌کنید متفاوت است. اما زمان تقریبی برای خیساندن برنج تقریبا 1 الی 2 ساعت است.

برای مطالعه مقاله «برنج زنده را چکار کنیم؟» کلیک کنید.

در این بین که به دانه‌های برنج این فرصت را می‌دهید تا آب مورد نیاز در آن‌ها نفوذ کند. یک قابلمه مناسب را تا نیمه از آب پر کنید و قوطی کنسرو تن ماهی را درون قابلمه بگذارید. حرارت را زیاد کنید، حدود 20 دقیقه زمان لازم است تا تن ماهی‌ها در آب بجوشند.

آماده کردن مواد میانی برنج و تن ماهی

در صورت دلخواه می‌توانید یک پیاز متوسط را به صورت نگینی خرد کنید. پیاز را با مقداری روغن در تابه تفت دهید تا پیاز سبک و شیشه‌ای شود. اگر از شوید تازه استفاده می‌کنید لازم است شوید ها را بشویید و به صورت ساطوری ریز خرد کنید. سپس شویدها را به پیاز اضافه کنید و تفت دهید. می‌توانید از شوید خشک نیز استفاده کنید تا سبزی‌ها سرخ شود. مقداری نمک، فلفل و ادویه کاری را به مواد اضافه کنید تا مزه‌دار شود. بعد از اینکه تن ماهی‌ 20 دقیقه در آب جوشید، به تابه اضافه کنید. اجازه دهید تا تن ماهی و شوید به خوبی سرخ شوند و مزه ادویه‌ها به خوردشان برود. اگر می‌خواهید برنج و تن ماهی خوش‌طعمی داشته باشید، در صورت تمایل می‌توانید از ادویه‌های مخصوص ماهی نیز استفاده کنید.

دم کردن برنج شوید و تن ماهی

در ادامه به مقدار لازم آب درون قابلمه بریزید و برنج خیس خورده را اضافه کنید. در صورت لزوم میزان کمی نمک نیز به آن اضافه کنید. حدود 8 تا 12 دقیقه زمان لازم است تا برنج در آب بجوشد، برنج را آبکش کنید و کمی با آب بشویید تا نمک اضافه برنج شسته شود.

یک قابلمه دیگر را بر روی حرارت بگذارید و کمی روغن بریزید. سیب زمینی یا ته دیگ مورد نظرتان را کف قابلمه بچینید. برنج آبکش شده و مواد مخلوط تن ماهی و شوید را به صورت لایه لایه درون قابلمه بریزید. در میان هر لایه مقداری زعفران دم کرده بریزید تا عطر و طعم بهتری را به برنج و تن ماهی شما بدهد.

برنج و تن ماهی

دمی را بر روی قابلمه بگذارید و حرارت را کمی زیاد کنید تا بخار کافی درون قابلمه جمع شود. مراقب باشید تا زیر قابلمه را آنقدر زیاد نگه ندارید تا ته دیگ شما بسوزد. حرارت را کم کنید و حدود 45 دقیقه اجازه دهید تا برنج و تن ماهی دم بکشد.

در آخر می‌توانید این غذای لذیذ را با ترشی و یا سالاد شیرازی سرو کنید و لذت ببرید.

سخن پایانی

در پایان لازم است این نکته را یادآوری کنیم که تهیه برنج خوب و مرغوب در خوش پختی و خوش طعمی برنج بسیار تاثیر دارد. در فروشگاه مشهد برنج بهترین و با کیفیت‌ترین برنج‌ ایرانی، برنج هندی و برنج پاکستانی را برای شما فراهم کرده‌ایم. برای پخت خوشمزه‌ترین برنج و تن ماهی، برنج مرغوب ایرانی را از فروشگاه مشهد برنج تهیه کنید.

دسته بندی آشپزی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود به سایت