.jpg - مناسب‌‌ترین انواع برنج برای مهمانی‌ها چیست؟

مناسب‌‌ترین انواع برنج برای مهمانی‌ها چیست؟

مشهد برنجمشهد برنج
1,507 بازدید
مناسب‌‌ترین انواع برنج برای مهمانی‌ها

در بیشتر مجالس و مهمانی‌ها یکی از غذا‌های اصلی برنج است و قد کشیدن آن و داشتن ظاهری مجلسی، دغدغه‌ای است که همیشه در مورد تهیه برنج وجود دارد. در واقع این موضوع که برنج به خوبی قد بکشد و در عین نرم بودنش، ظاهری مناسب نیز باید داشته باشد و ریز، شکسته، وا رفته و شفته و… نباشد، مسأله مهمی است. در ادامه مقاله مناسب‌ترین انواع برنج برای مهمانی‌ها را برایتان شرح می‌دهیم.

بهترین برنج‌ها برای مجالس و مهمانی‌ها

همان طور که گفتیم برنج جزء غذا‌های اصلی مهمانی‌ها و مجالس مختلف است. در نتیجه باید بهترین نوع برنج‌ها طبخ شود. در ادامه مقاله به بررسی چند مدل از بهترین و مناسب‌ ترین انواع برنج برای مهمانی‌ها می‌پردازیم.

۱- برنج طارم

مرغوب‌ترین برنج‌ها در شمال کشور کشت می‌شود که یکی از مناسب‌ترین انواع برنج برای مهمانی‌ها برنج طارم است. اولین بار برنج طارم در استان زنجان در شهرستان طارم کشت شده است. شهرستان طارم در مجاورت استان مازندران و گیلان قرار گرفته که کشت برنج طارم در این استان‌ها نیز انجام می‌شود.

برنج طارم که از مناسب‌ ترین انواع برنج برای مهمانی‌ها و مجالس است، با توجه به مکان و محیط کشت و ویژگی‌های خاک آن منطقه انواع مختلفی دارد. مانند: طارم عطری، سنگ طارم، طارم صدری، طارم دم سیاه و طارم هاشمی. برنج طارم دم سیاه جزء برنج‌های خوش‌عطر و خوشپخت منطقه است که در آستانه اشرفیه کشت می‌شود.

یکی از روستا‌های شهرستان طارم روستای درام است که محل کشت بهترین نوع برنج طارم است و دلیل این موضوع تغذیه آب به واسطه رود‌هایی است که از رشته کوه‌های زنجان و تالش آمده و همچنین آب و هوای بسیار مناسب آن منطقه می‌باشد که در عطر و طعم برنج تآثیر بسزایی دارد.

برنج طارم دارای شکل استخوانی است و رنگ آن سفید مایل به کرم است. این نوع برنج از نظر کمی ضعیف است یعنی در واحد هکتار نسبت به سایر گونه‌ها مقدار کمتری محصول می‌دهد اما کیفیت بالایی دارد.

پخت برنج طارم

بهترین گزینه برای پخت یک آشپز حرفه‌ای برنج طارم است. این برنج علاوه بر پخت مناسبی که دارد از عطر خوبی نیز برخوردار است. برنج طارم از مناسب‌ترین انواع برنج برای مهمانی‌ها و رستوران‌های بزرگ است که قرار است برنج ناب در آن طبخ شود.

برای مطالعه مقاله “خواص آب برنج برای مو” کلیک کنید.

برنج‌های تازه طارم به دلیل داشتن رطوبت به خوبی ری نمی‌کنند و شفته می‌شود، ولی در عوض بعد از پخت عطر و بوی بیشتری نسبت به برنج قدیمی دارد، اما برنج‌های قدیمی کمی سخت‌‌تر و سفت‌‌تر از برنج تازه هستند.

01 Rice - مناسب‌‌ترین انواع برنج برای مهمانی‌ها چیست؟

به این خاطر که به مرور زمان رطوبتشان را از دست داده‌اند این برنج‌ها به خوبی ری می‌کنند. منظور از ری کردن برنج حجیم شدن و قد کشیدن برنج بعد از پخت است که یکی از ویژگی‌های برنج خوب محسوب می‌شود.

۲- برنج دم سیاه

یکی دیگر از مناسب‌‌ترین انواع برنج برای مهمانی‌ها برنج دم سیاه است. این نوع برنج پرطرفدار و مرغوب، اولین بار در استان گیلان کشت شد و هم خانواده برنج صدری می‌باشد. برنج دم سیاه از برنج‌های باکیفیت و خوب موجود در کشور است که بیشتر کشاورزانی که از شالیزار‌های مرغوب برخوردار هستند اقدام به کشت این برنج می‌کنند. همین مسأله باعث شده است که در کیفیت و مرغوبیت برنج دم سیاه تأثیر بسیاری داشته باشد.

این برنج بعد از پخت نرم می‌شود و طعم بی‌‌نظیری را دارد. طول دانه برنج دم سیاه تقریباً 7.5 میلی‌متر است که بعد از پخت به 12.15 میلی‌متر می‌رسد. همین ویژگی‌ها باعث شده تا از سایر برنج‌های دیگر متمایز باشد و جزء مناسب‌ترین انواع برنج برای مهمانی‌ها و مجالس گوناگون باشد. رنگ برنج دم سیاه، سفید مایل به کرم است.

توجه داشته باشید که این محصول شباهت زیادی به برنج هاشمی دارد. اما تفاوت این نوع برنج با برنج هاشمی در قد آن است. شما می‌توانید بعد از پخت این دو محصول به تفاوت آن‌ها پی ببرید. قد برنج دم سیاه از برنج هاشمی بیشتر است. همچنین برنج دم سیاه بعد از گرم شدن نیز، کیفیت خود را از دست نمی‌دهد.

۳- برنج هاشمی

برنج هاشمی که یکی دیگر از مناسب‌‌ترین انواع برنج برای مهمانی‌ها است، نخستین بار توسط آقای یوسف هاشمی‌ زاده در استان گیلان در روستایی به نام روستای چاپارخانه کشف شده است. برنج هاشمی به طور اتفاقی در شالیزار آقای هاشمی‌‌زاده نمایان شد و با پیگیری و کشت گونه یافت شده توسط آقای هاشمی، در بازار اسمی جدا برای خود به دست آورده است که امروزه به برنج هاشمی معروف است.

قیمت این برنج در بازار معمولاً برابر با برنج طارم و پایین‌تر از برنج کشت دوم است. همچنین باید به این نکته توجه داشته باشید که کیفیت برنج با توجه به منطقه برداشت شده در قیمت‌ها تأثیر‌گذار است. از مناطق مناسب برای کشت این برنج می‌توان به شهرستان‌های آستانه اشرفیه و فریدونکار اشاره کرد.

دانه‌های برنج هاشمی بطور معمول بصورت کشیده هستند و نسبت به سایر گونه‌ها نیز، چاق ‌تر می‌باشند. رنگ دانه‌های این برنج سفید مایل به کرم است، همچنین این برنج در پخت از عطر خوب و مناسبی برخوردار است. از ویژگی‌های دیگر این برنج، کیفیت مطلوب، ظاهر مناسب و حفظ نرمی تا مدت زمان زیادی پس از پخت است که این ویژگی‌های خاص این نوع برنج مرغوب ایرانی باعث شده تا جزء مناسب ‌ترین انواع برنج برای مهمانی‌ها باشد.

پخت برنج هاشمی

پخت برنج هاشمی پر‌آوازه‌‌ترین پخت در بین سایر برنج‌های ایرانی است. پخت فوق‌العاده و مجلسی برنج هاشمی، آن چیزی که است بیشتر در مورد این برنج شنیده می‌شود. این برنج علاوه بر اینکه به خوبی قد می‌کشد، عطر مناسب و بی‌نظیری در هنگام پخت دارد و هر آشپزی را علاقه‌ مند می‌کند.

خرید برنج

برای خرید انواع برنج، سعی کنید به فروشگاه‌های معتبر بروید. برای خرید اینترنتی برنج‌های مرغوب پاکستانی که مناسب پخت در مهمانی‌ها و مجالس مختلف باشد، می‌توانید فروشگاه مشهد برنج را انتخاب کنید. این فروشگاه بهترین و باکیفیت‌ ترین برنج‌ها را در اختیار مشتریان خود می‌گذارد تا از خرید خود مطمئن و راضی باشند و خرید بسیار خوبی را تجربه کنند.

est web header template rice2 - مناسب‌‌ترین انواع برنج برای مهمانی‌ها چیست؟

سخن پایانی

در این مقاله مناسب‌ترین انواع برنج برای مهمانی‌ها را بررسی کردیم. برنج‌هایی که در این مقاله به آن‌ها پرداختیم جزء بهترین برنج‌ها بودند که تفاوت‌شان با سایر برنج‌های دیگر، در عطر و طعم بی‌نظیر و خاصی است که دارند. همچنین ویژگی متمایز‌کننده دیگر این نوع برنج‌ها این است که به خوبی قد می‌کشند و ظاهری زیبا به سفره‌های مجالس و مهمانی‌ها می‌بخشند.

دسته بندی آشپزی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود به سایت