.jpg - آموزش برنج دمی

آموزش برنج دمی

مشهد برنجمشهد برنج
1,201 بازدید
برنج دمی

برنج از غلات پراستفاده در زندگی هر ایرانی است، برای مصرف روزانه و مهمانی‌ها برنج همیشه حرف اول سفره‌ها را می‌زند. برای پخت برنج از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود. برنج آبکش شده مناسب‌ترین نوع و شیوه پخت برنج برای مهمانی‌ها و مجالس است، اما نکته قابل‌توجه در این نوع پخت این است که برنج ممکن است با آبکش شدن خواص خود را از دست دهد. البته پخت برنج به شیوه دمی یا کته ازآنجایی‌که ممکن است اصطلاحاً شفته شود روش پخت بسیار ریسک‌پذیری است، اما با دانستن فوت و فن‌ها و نکات مهم این نوع پخت برنج به‌راحتی می‌توانید برنجی بپزید که خوب قد کشیده و مناسب با مهمانی باشد.

اولین نکته در پخت برنج خرید برنج مناسب است که شما در فروشگاه مشهد برنج باکیفیت‌ترین و بهترین برنج‌ ایرانی را با قیمتی ارزان و مقرون‌به‌صرفه می‌توانید تهیه کنید.

مواد لازم جهت پخت برنج دمی

برنج خیس‌خورده: 4 پیمانه

روغن مخصوص پخت‌وپز: 2 قاشق غذاخوری

نمک: به میزان لازم

آموزش پخت برنج دمی

در مرحله اول برای پخت یک برنج دمی باکیفیت و خوش پخت لازم است برنج را چندین بار با آب ولرم به‌خوبی بشویید تا زمانی که آب برنج شفاف شود. نکته مهم در این مرحله این است که برنج‌ را اصلاً چنگ نزنید تا کیفیت آن حفظ شود.

32 - آموزش برنج دمی

مرحله دوم

در ادامه برنج را به مدت یک الی دو ساعت و حتی بیشتر در آب و نمک بخیسانید. باید به این نکته توجه داشته باشید که میزان آبی که روی برنج می‌ریزید تا یک‌بند انگشت بالاتر از سطح برنج باشد و میزان نمک نیز به‌اندازه هر پیمانه برنج باید چیزی حدود نصف قاشق چایخوری باشد.

برای مطالعه مقاله «کدام برنج ایرانی قد می‌کشد» کلیک کنید.

مرحله سوم

بعد از زمانی که به برنج مهلت خیسانده شدن دادید لازم است برنج را به همراه آب در قابلمه‌ای با سایز متناسب بریزید و بر روی حرارت ملایم قرار دهید. پس از چند ثانیه به برنج و آب دو قاشق غذاخوری روغن مخصوص پخت‌وپز اضافه کنید و هم بزنید.

زمانی که آب و برنج جوش آمدند لازم است تا کف ایجاد شده روی برنج را بگیرید و برنج را تا زمانی که آب داخل قابلمه تبخیر شود به حال خود رها کنید، اگر هنگام خیساندن به برنج نمک اضافه نکرده‌اید در این مرحله حتماً مقداری نمک اضافه کنید.

زمانی که آب‌روی برنج به طور کامل تبخیر شد با یک قاشق برنج را از کناره‌های قابلمه به وسط هدایت کنید تا مانند کوه جمع شود، سپس با انتهای قاشق سوراخ‌هایی در سطح برنج ایجاد کنید.

درب قابلمه را به همراه دم‌کنی بگذارید و با شعله کم به برنج زمان دم کشیدن بدهید، نکته مهم در این مرحله گذاشتن شعله‌پخش‌کن در زیر قابلمه است تا از ته گرفتن برنج جلوگیری شود. بعد از حدود 30 دقیقه برنج دمی شما آماده است.

33 - آموزش برنج دمی

سخن آخر

در کنار تمام این مراحل همان گونه که در ابتدا اشاره کردیم، ‌ مهم‌ترین و اصلی‌ترین نکته در پخت برنج دمی استفاده از مرغوب‌ترین برنج ایرانی است که شما می‌توانید با بررسی مجموعه‌ای از بهترین برنج‌های ایرانی در فروشگاه مشهد برنج باکیفیت‌ترین برنج ایرانی، برنج پاکستانی، برنج هندی را برای پخت برنج دمی انتخاب و تهیه نمایید.

دسته بندی آشپزی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود به سایت