.jpg - فرمول پخت برنج نذری + ته دیگ طلایی

فرمول پخت برنج نذری + ته دیگ طلایی

مشهد برنجمشهد برنج
1,295 بازدید
برنج پاکستانی

پخت برنج نذری در مراسم‌های مختلف مذهبی اعم از ماه رمضان و ماه محرم، با طعم و رنگ‌های مختلف بسیار رونق می‌گیرد. تهیه برنج نذري به تجربه و مهارت یک آشپز حرفه‌ای نیازمند است. قطعا طبخ غذای نذری علاوه بر اینکه ساده نیست، بسیار چالش برانگیز است و به تکنیک‌های خاص خود را دارد. در این مقاله قصد داریم شما را با تمامی فوت و فن‌های پخت برنج نذري آشنا کنیم، تا با سرو برنجی قد کشده پذیرایی بی‌نظیری داشته باشید.

دستور پخت برنج نذري

در ادامه دستور پخت برنج نذري به سبک مشهد برنج را برایشما آورده‌ایم.

مرحله اول

برای تهیه برنجی کاملا شفاف، ابتدا برنج‌ را به خوبی بشویید. در ادامه به ازای افزودن هر سه پیمانه برنج حدودا یک قاشق برنج‌خوری نمک به ظرفی که برای خیساندن برنج کنار گذاشته‌اید، اضافه کنید. سپس چندبار مکررا آب داخل ظرف برنج را از صافی رد کنید و مجدد به آن آب اضافه کنید، تا برای طبخ آماده شود.

74 - فرمول پخت برنج نذری + ته دیگ طلایی

مرحله دوم

هنگاهی که آب داخل دیگ به جوش آمد، علاوه بر دقت به تناسب آب داخل دیگ و مقدار برنج که حدودا آب داخل ظرف به جوش آمده باید حدودا ٤ برابر میزان برنج باشد، یک لیوان نمک به دیگ اضافه کنید. پخت برنج نذری حساسیت بالایی دارد، باید دقت کنید برای جلوگیری از چسبیدن برنج‌ها به هم ، وقتی آب به طور کامل به جوش آمد یک الی دو لیوان روغن به دیگ اضافه کنید.

مرحله سوم

برای جلوگیری از له شدن برنج نیاز نیست برنج را مداوم هم بزنید. فقط یک الی دوبار به طور کامل از زیر برنج هم بزنید تا به اصطلاح ته نگیرد. حین پختن برنج نذری به شعله گاز توجه کنید. شما هر چقدر هم آشپزی حرفه‌ای باشید ولی شعله گاز با شما همکاری نکند و به هر دلیلی در حین فرایند پخت کم و یا زیاد شود برنج خوبی عمل نمی‌آورید.

مرحله چهارم

مرحله آبکشی کردن برنج از مراحل بسیار مهم پخت برنج نذري است. برای اطمینان از میزان پختن کافی است کمی از برنج در حال جوش بردارید و بین دو انگشتتان یا داخل دهانتان بگذارید. دقت کنید مغز برنج نباید همچنان حالت سفت و خشکی داشته باشد. این مرحله از پخت برنج نذری اهمیت بالایی دارد چون ممکن است با کمی سهل انگاری برنج به اصلاح وا برود.

ترفند زودتر دم کشیدن برنج نذری

دم گذاشتن برنج هم به نوبه خود مهم و حساس است. چون نتیجه کار خود را خواهید دید پس این مرحله راهم با دقت انجام دهید. هنگام دم گذاشتن برنج نذری، با کفگیر سوراخ‌هایی تا انتهای دیگ ایجاد کنید. این سوراخ‌ها باعث تسریع در فرآیند دم کشیدن برنج می‌شود.

یکی دیگر از فرآیندهایی که به تسریع دم کشیدن برنج نذري کمک می‌کند، چند پلاستیک فریزری که از قبل باز کردید و یک لایه شده روی برنج قرار دهید. این عمل باعث می‌شود برنج زودتر بخار کند و سریع‌تر دم بکشد.

برای مطالعه مقاله «مرغ لای برنج» کلیک کنید.

بهترین برنج برای پخت برنج نذری

همه ما می‌دانیم پخت برنج نذري علاوه بر اینکه تجربه و مهارت خوب می‌طلبد، نیازمند برنجی خوب و مرغوب است. هرچقدر هم آشپز خوبی باشید ولی برنجی که انتخاب کرده‌اید نامناسب باشد، عملکرد شما را زیر سوال می‌برد. توصیه ما به شما برای پخت برنج نذری تهیه برنج از برندی نام آشنا همچون مشهدبرنج است. مشهدبرنج سال‌ها است در زمینه تولید و توزیع برنج‌ پاکستانی، برنج ایرانی و برنج هندی حرف اول و آخر را می‌زند.

دسته بندی آشپزی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

2 پاسخ به “فرمول پخت برنج نذری + ته دیگ طلایی”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود به سایت