.jpg - طرز تهیه مرغ کره ای با برنج

طرز تهیه مرغ کره ای با برنج

مشهد برنجمشهد برنج
1,197 بازدید
مرغ کره ای

یکی از انواع غذاهایی که می‌توان همراه باب رنج آن را سرو کرد مرغ کره ای است. مرغ کره ای یک غذای فرنگی و هندی است که علاوه بر طعم خوب، به دلیل استفاده از انواع ادویه‌جات، عطر و بوی خوبی دارد. سروکردن مرغ خوشمزه کره ای با انواع برنج ایرانی طعم و مزه آن را به دلیل عطر و بوی برنج چندین برابر می‌کند. برای داشتن مرغ مجلسی کره ای سعی کنید قبل از هر کاری آن را با ادویه‌جات مزه‌دار کنید. در ادامه مطلب از مشهدبرنج ارائه‌دهنده انواع برنج ایرانی و برنج خارجی شما را با طرز تهیه این غذای هندی آشنا می‌کنیم.

1 2 - طرز تهیه مرغ کره ای با برنج

مرغ مجلسی کره ای؛ مواد لازم

قبل از آوردن لیست مواد اولیه برای تهیه مرغ خوشمزه با کره فراموش نکنید هر چقدر کیفیت مواد اولیه شما بالا باشد، تأثیر مستقیمی در طعم و مزه غذا دارد. توصیه می‌کنیم از انواع برنج شمال ایرانی که دارای عطر و بوی بی‌نظیر است برای طبخ برنج استفاده کنید. همچنین مرغ تازه باشد و برای عطر متفاوت و همچنین تقویت سستم ایمنی از جوز هندی هم استفاده کنید. مواد لازم مرغ مجلسی کره ای برای 2 نفر به شرح زیر است:

برنج2 پیمانه
مرغ2 تکه ران
کره2 قاشق غذاخوری
هل، زنجبیل رنده شده و پودر زیره سبزهر کدام 1 قاشق‌چای‌خوری
گشنیز خشک، فلفل قرمز و پودر پاپریکاهر کدام 1 قاشق‌چای‌خوری
زعفران نمک و آبلیموبه میزان لازم
سیر له شده1 تا 2 حبه

مواد لازم برای سس کره ای:

کره100 گرم
هل4 عدد
پوست جوز هندی و پودر جوز هندیبه میزان لازم
بادام‌هندی12 تا 15 عدد
خامه5 قاشق غذاخوری
پاپریکا، فلفل قرمز، زنجبیل رنده شده و زردچوبه1 قاشق‌چای‌خوری
پیاز1 عدد
گوجه‌فرنگی2 عدد
شکر1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه مرغ کره ای

برای تهیه و طبخ مرغ کره ای باید با ادویه‌جات و مواد گفته شده تکه‌های مرغ را بعد از گرفتن پوست آن خوب مزه‌دار کنید. بعد از آغشته شدن تکه‌های مرغ به نمک، زعفران، زردچوبه، سیر، زنجبیل، هل، آب‌لیمو، پاپریکا و فلفل قرمز بر روی ظرف سلفون بکشید و اجازه دهید تا 2 الی 3 ساعت در یخچال بماند. قبل از شروع مراحل طبخ، برنج را با آب و کمی نمک به مدت 2 ساعت خیس کنید. برای طعم بهتر می‌توانید از انواع برنج شمال ایرانی که عطر و بوی بی‌نظیر و کیفیت پخت عالی دارند، استفاده کنید.

1. مرحله اول

در مرحله اول طرز تهیه مرغ کره ای 30 گرم کره را به تابه اضافه کنید. باحرارت ملایم بعد از آب‌شدن کره، مرغ‌های طعم‌دار شده را سرخ کنید. حرارت ملایم کمک می‌کند تا علاوه بر سرخ‌شدن کامل، تکه‌های مرغ نیم‌پز هم شوند.

برای مطالعه مقاله «دلمه برگ مو خوشمزه (طرز تهیه دلمه برگ مو مجلسی)» کلیک کنید.

2. مرحله دوم

در این مرحله قبل از آماده‌کردن سس مرغ، آب برنج خیس شده را بگیرید و به قابلمه آب در حال جوش با کمی نمک اضافه کنید. بسته به نوع برنج بعد از 8 الی 10 دقیقه آن را آبکش کنید. قابلمه موردنظر را بر روی حرارت گذاشته، روغن اضافه کنید. بسته به‌دلخواه خود می‌توانید از حلقه‌های سیب‌زمینی یا تکه‌های نان برای ته‌دیگ استفاده کنید. بعد از آن برنج را اضافه  و به مدت 50 تا 60 دقیقه دم کنید.

3. مرحله سوم

در مرحله سوم از طرز تهیه مرغ کره ای با برنج باید سس مرغ را آماده کنید. 50 گرم کره را به تابه اضافه کنید و اجازه دهید تا باحرارت ملایم آب شود. پیاز را به‌صورت نگینی شده به کره اضافه کنید. در صورت تمایل می‌توانید فلفل‌سبز خردشده هم اضافه کنید. زنجبیل رنده شده، پودر و پوست جوز هندی و هل را هم اضافه کنید و همراه با پیاز تفت دهید تا سبک و نرم شود.

4. مرحله چهارم

بعد از سبک‌شدن پیازها؛ گوجه‌فرنگی، بادام‌هندی، فلفل قرمز، شکر، پاپریکا و فلفل قرمز را اضافه و خوب مخلوط کنید. درب تابه را بگذارید و اجازه دهید تا به مدت 5 دقیقه سس بپزد. از روی حرارت سس را بردارید و بعد از سردشدن به میکسر اضافه کنید تا سس کاملاً یکنواخت و نرم شود. مجدد به تابه اضافه کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید. خامه، 50 گرم باقی‌مانده کره و آب را اضافه کنید. بعد از آب‌شدن کره و جوش‌آمدن سس، مرغ‌های سرخ شده را اضافه کنید. اجازه دهید تا مرغ‌ها در سس بپزند.

5. مرحله پنجم

برنج آماده شده را در ظرف موردنظر سرو کنید. مرغ آماده شده به همراه سس را می‌توانید در ظرف دیگر سرو کنید و برای تزئین از گشنیز خرد شده بر روی مرغ‌ها استفاده و نوش‌جان کنید.

باتوجه‌به اینکه مرغ کره ای یک غذای هندی و تند است، می‌توانید میزان فلفل را بر اساس ذائقه خود اضافه کنید.

می‌توانید آن را با برنج یا به‌صورت خوراک سرو کنید.

مزیت دیگر مرغ مجلسی کره ای این است که می‌توانید بدون آب یا آبدار آن را استفاده کنید.

IMG 20230504 110130 843 2 - طرز تهیه مرغ کره ای با برنج

جمع‌بندی

در این مقاله شما را با روش طبخ مرغ کره ای با برنج آشنا کردیم. اصالت غذای مرغ خوشمزه کره ای به هند بر می‌گردد که چاشنی‌های اصلی فلفل قرمز، بادام هندی و جوز هندی است. مرغ مجلسی کره ای به دلیل سرخ شدن در کره طعم لذیذی دارد. سرو کردن آن با برنج اصیل ایرانی، خوشمزگی این غذا را چندین برابر می‌کند. برای داشتن دسترسی به انواع برنج ایرانی مرغوب و باکیفیت می‌توانید از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر و باسابقه خرید کنید. فروشگاه اینترنتی مشهدبرنج ارائه‌دهنده انواع برنج ایرانی، برنج هندی و برنج پاکستانی است. با ثبت سفارس در مشهد برنج می‌توانید برنج موردنیاز خود را با قیمت مناسب و کیفیت عالی در کوتاه‌ترین زمان ممکن تهیه کنید.

دسته بندی آشپزی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود به سایت