برنج امراللهی چیست؟ + معرفی فروشگاه برای خرید

مشهد برنجمشهد برنج
1,129 بازدید
برنج امراللهی

برنج ایرانی یکی از انواع برنجی است که در سراسر جهان به دلیل کیفیت بالا و مرغوبی که دارد، شهرت بسیاری دارد. برنج امراللهی از ارقامی است که به دلیل پر محصول و زودرس‌بودن، از محبوبیت بسیاری در بین کشاورزان برخوردار است. این نوع برنج پس از آزمایش در زمین‌های کشاورزی استان مازندران، به دلیل مقاومت بالایی که در برابر سرما دارد و قابلیت تولید بالایی که دارد، توانست موفقیت بسیاری را کسب کند. در کشور ما، برنج طارم امراللهی به‌عنوان یکی از بهترین انواع برنج‌ها شناخته شده و اغلب در کشت دوم برنج‌کاران مازندران به کار گرفته می‌شود. برنج مرغوب امراللهی دارای ویژگی‌ها و شرایط نگهداری خاصی است که در ادامه این مقاله از مشهد برنج به آن اشاره می‌کنیم.

انواع برنج

ویژگی‌های برنج امراللهی

برنج امراللهی با ظاهری متورم و گرد و دانه‌های سفید در کشت اول و متمایل به رنگ شیری در کشت دوم، از ارقام برنج پر محصول و زودرس است. طول دانه‌های این نوع برنج، قبل از پخت، حدود 6.5 میلی‌متر است که کوتاه‌تر از برنج‌های مرغوب بازار است. پس از پخت، برنج مرغوب امراللهی کشت اول دارای حجم بیشتری نسبت به برنج‌های مرغوب بازار در کشت دوم و یک و نیم برابر قد بیشتری نسبت به برنج‌های ایرانی دیگر است. از ویژگی‌های دیگر برنج مرغوب امراللهی، طعم نرم و خوشمزه‌ای است که پس از طبخ، به غذای شما می‌بخشد.

برنج امراللهی و بینام از نظر پخت، عطر و ظاهر بسیار شبیه به یکدیگر هستند. این تفاوت جزئی بین آن‌ها تنها توسط کشاورزان و تاجران حرفه‌ای قابل‌تشخیص است. اما از معدود روش‌های شناسایی این دو نوع برنج، می‌توان به کیفیت پخت آن‌ها اشاره کرد که برنج مرغوب امراللهی از کیفیت پخت بهتری برخوردار است. بااین‌حال، نیازی به تفکیک این دو نوع برنج نیست؛ زیرا از همه جوانب شبیه به یکدیگر هستند.

به‌طورکلی از ویژگی‌های این برنج می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عطر فو‌ق‌العاده
  • پخت مرغوب و بی‌نظیر
  • خوش‌طعم و لذیذ
  • ماندگاری بالای عطروطعم بعد از پخت
  • داشتن ظاهری مناسب و خاص

نحوه مراقبت و نگهداری برنج امراللهی

باتوجه‌به حساس‌بودن برنج مرغوب امراللهی برای نگهداری آن باید از دستورالعمل خاصی پیروی کنید تا مانع نفوذ حشرات به برنج شوید و همچنین برنج را برای مدت طولانی‌تری سالم نگه‌دارید. برای مراقبت از برنج طارم امراللهی حتماً از ظروف دربسته و مناسب استفاده کنید و آن را در مکانی تاریک و خشک نگهداری کنید. اگر محل نگهداری برنج امراللهی مرطوب باشد، ممکن است باعث خرابی زودتر برنج شود. برای نگهداری برنج امراللهی حتماً از ظروف فلزی، شیشه‌ای و یا کیسه‌های خاص استفاده کنید و سعی کنید تا جای ممکن از ظروف پلاستیکی استفاده نکنید.

برای مطالعه مقاله «دلمه برگ مو خوشمزه (طرز تهیه دلمه برگ مو مجلسی)» کلیک کنید.

بهترین روش پخت برای برنج امراللهی

همانند دیگر برنج‌ها برای پخت برنج امراللهی روش‌های مختلفی وجود دارد که هر کدام از این روش‌های پخت را می‌توانید با رعایت اصول خاصی به کار بگیرید. برنج امراللهی را می‌توان به دو روش کته و آبکش تهیه کرد؛ اما برای پخت بهتر باید با ویژگی‌های برنج و نکات مهم و اصول این دو روش آشنا باشید.

پخت برنج امراللهی به روش کته

برای پخت برنج امراللهی به روش کته، ابتدا مقدار برنج موردنظرتان را به‌خوبی بشویید و در مقداری آب و نمک به مدت 1 تا 2 ساعت بخیسانید. بعد از گذشت این زمان می‌توانید برنج را به همراه مقداری آب درون قابلمه ریخته و بر روی شعله قرار دهید تا آب برنج به طور کامل تبخیر شود. بعدازاین مدت بهتر است شعله را کم‌کنید و به برنج اجازه دهید با بخار و حرارت کم پخته شود. بعد از حدود 20 دقیقه غذای شما آماده است. همچنین می‌توانید از برنج امراللهی برای پخت انواع کته‌ها و پلوهای مخلوط نیز استفاده کنید.

برنج ایرانی

پخت برنج امراللهی به روش آبکش

برای پخت برنج امراللهی به روش آبکشی نیز از قبل برنج را شسته و با مقداری آب و نمک آن را بخیسانید. بعد از اینکه آب درون قابلمه به جوش آمد برنج را به آن اضافه کنید. برای فهمیدن بهترین زمان آبکشی برنج، بهتر است یک‌دانه برنج را بردارید و میان دو انگشت له کنید، ‌ زمانی که اطراف برنج کمی نرم شده بود و وسط برنج هنوز مقداری سفت بود، می‌توانید برنج را آبکش کنید. سپس ته‌دیگ موردنظرتان را در قابلمه قرار دهید و برنج را به آن اضافه کنید. بعد از گذشت 30 دقیقه باحرارت کم برنج شما دم می‌کشد و آماده است.

در هنگام پخت برنج در هر دو روش به این نکته توجه کنید که در هنگام شست‌وشو برنج به‌هیچ‌عنوان آن را چنگ نزنید؛ زیرا ممکن است باعث شکسته‌شدن دانه‌های برنج شود. همچنین اگر در هنگام جوشیدن برنج به آن مقداری روغن اضافه کنید، ‌باعث می‌شود تا برنج شما نرم‌تر شود.

جمع‌بندی

برنج امراللهی یکی از نمونه‌های برنج ایرانی پرمحصول است که ویژگی‌های خاصی دارد و باتوجه‌به مقاومتی که در برابر سرما دارد، موردتوجه و محبوبیت بسیاری از کشاورزان قرار گرفته است. برنج مرغوب امراللهی عطروطعم فوق‌العاده و خوبی دارد. عطروطعم این برنج حتی بعد از پخت نیز به‌خوبی باقی می‌ماند و ماندگاری بالایی دارد. برای نگهداری و مراقبت از این برنج باید آن را در ظروف شیشه‌ای و یا فلزی قرار دهید و در جای خشک و تاریک نگهداری کنید. به‌این‌ترتیب با خرید برنج طارم امراللهی باکیفیت می‌توانید غذاهایی خوش‌طعم و خوش‌عطر درست کنید و از کیفیت مناسب این نوع برنج لذت ببرید. برای خرید برنج باکیفیت ایرانی می‌توانید به فروشگاه معتبر مشهد برنج مراجعه کنید. همچنین می‌توانید برای خرید انواع برنج پاکستانی، برنج ایرانی و برنج هندی از فروشگاه مشهد برنج خریداری کنید و از اصالت و کیفیت برنج اطمینان داشته باشید.

دسته بندی آشنایی با انواع برنج
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود به سایت