تزئین برنج مجلسی با ایده‌ های جالب

مشهد برنجمشهد برنج
1,145 بازدید
تزئین برنج مجلسی با ایده‌ های جالب

مشهد برنج ایده‌های جذابی برای شما در این مقاله آماده کرده است. ایده‌های جذاب برای هرچه زیباتر و خوش‌رنگ‌تر شدن سفره شما عزیزان. تزئین‌هایی که در عین به کارگیری ساده‌ترین مواد، زیباترین تابلو غذایی را برای مهمان‌های خود فراهم خواهید کرد. مشهد برنج همراه همیشگی شما کدبانو و سرآشپز ایرانی؛ امیدوار است با مطالعه این مقاله به شما آشپز فوق‌العاده در تزئین برنج مجلسی و آماده‌سازی سفره‌ای رنگین‌تر کمک کند؛ پس تا انتهای مقاله مشهد برنج را همراهی کنید.

ایده ‌های تزئین برنج مجلسی

برای تزئین برنج مجلسی روش‌های مختلفی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها حتی با اختصاص دادن وقت کم‌تر، بهترین تزئین و سفره آرایی دلنشینی خواهید داشت. برای تزئین برنج مجلسی می‌توانید از انواع مواد از جمله؛ آب کلم بنفش، آب سبزیجات مختلف نظیر آب کرفس، آب اسفناج و آب شوید استفاده کنید. همچین استفاده از زرشک و زعفران دم کرده، آب لبو قرمز از بهترین ها برای تزئین برنج مجلسی هستند؛ که اغلب با ذائقه همه ایرانی‌ها سازگار است.

تزئین برنج مجلسی با زرشک و زعفران دم کرده

تزئین برنج با زرشک و زعفران از قدیمی‌ترین و در عین حال مرسوم‌ترین روش‌های تزئین برنج است. با اینکه طی سال‌های گذشته نحوه تزئین و چینش آن بر روی برنج مجلسی تغییر کرده است، اما همچنان پرکاربردترین و رایج‌ترین روش تزئین است. تزئین برنج با زعفران علاوه بر رنگ زیبایی که به غذا می‌دهد، طعم و عطر بی‌نظیری را هم به همراه دارد. طعم برنج مجلسی با زرشک و زعفران را هیچکس فراموش نمی‌کند. برای آماده سازی این ماده تزئینی جذاب کافی است از قبل زعفران را یک قوری با مقداری آب دم کرده و با زرشک ترکیب و کمی سرخ کنید و با آن برنجتان را تزئین کنید.

تزئین برنج مجلسی با لبو قرمز

تزئین برنج مجلسی با لبو قرمز

یکی از رنگ‌های طبیعی و در عین حال خوشمزه دم کرده لبو قرمز است. برای تزئین برنج مجلسی با لبو قرمز، کافی است لبوها را در یک ظرف بجوشانید تا بخوبی بپزند در این صورت هم لبو برای درست کردن دسر دارید؛ هم آب لبو برای تزئین برنج مجلسی. لبوها را آبکشی کنید و آب داخل قابلمه را در ظرفی جداگانه کنار بگذارید. کافی است مقداری از آب لبو را با کمی برنج ترکیب کنید و برای تزئین برنج مجلسی تان از آن استفاده کنید. به این ترتیب با گذاشتن برنج قرمز بر روی سفره برای مهمانان خود اشتها به همراه می‌آورید.

تزئین برنج مجلسی با آب کلم بنفش

تزئین برنج مجلسی با کلم بنفش برای همه جذاب است چرا که همیشه برنج مجلسی را با رنگ زرد دیده اند. این برنج برای بچه‌های بازیگوش که کم‌تر به غذا میل دارند؛ از جذابیت بیش‌تری برخوردار است. برای تهیه برنج مجلسی با کم بنفش باید کلم را خورد کرده و در قابلمه بریزید و بگذارید بپزد. بعد از تست کلم زیر زبان خود متوجه شدید کلم پخته است. آن را آبکشی کنید، از کلم برای سالاد استفاده کنید و از آب کلم برای تزئین برنج استفاده کنید. با این روش با یک تیر دو نشان زدید و سفره رنگینی برای مهمان‌های خود می‌چینید.

تزئین برنج مجلسی با سیب زمینی طلایی

یکی از جذاب‌ترین و چشمگیرترین انواع تزئین برنج، تزئین برنج با سیب زمینی‌هایی است که با قالب‌های مختلف آماده شده و ته قابلمه شما قرار دارد. بعد از کشیدن برنج در ظرف‌های غذا به آرامی ته‌دیگ‌هارا از کف قابلمه بردارید و با آن برنج خود را تزئین کنید. برای طلایی شدن سیب زمینی‌های ته قابلمه از مقدار روغن بیش‌تری استفاده کنید و هرگز خساست در این امر به خرج ندهید چرا که با خارج کردن ته دیگه‌های طلایی نه تنها خستگی کار آشپزی از تنتان بیرون می‌رود؛ بلکه باعث بیش‌تر شدن اشتهای مهمان‌های خود می‌شوید.

تزئین برنج مجلسی با خلال پسته و بادام

تزئین برنج مجلسی با خلال پسته و بادام

یکی از جذاب‌ترین روش‌ها برای تزئین برنج مجلسی؛ استفاده از انواع خلال‌های بادام و پسته‌است. اینکه چطور برنخ خود را تزئین کنید با این خلا‌ها کاملا به سلیقه شما و علاقه‌تان در ارائه تابلو غذایی خوشمزه دارد. ممکن است شما با خلال‌های پسته ایده یک درخت را روی برنج خود پیاده کنید یا حتی بسیار ساده تر در اطراف ظرف خود استفاده کنید. حتی ممکن است پس از تزئین برنج با زعفران و زشک یا لبو؛ کمی از این خلال‌های بادام و پسته را روی برنخ خود بریزید.

سخن آخر

هدف فروشگاه اینترنتی مشهد برنج علاوه بر ارائه بهترین برنج‌ ایرانی، برنج پاکستانی و برنج هندی؛ ارائه نکات آموزشی برای شما سرآشپز حرفه‌ای است. در این مقاله به ارائه نکاتی در زمینه تزئین برنج مجلسی، سعی کردیم به شما کمک کنیم تا با چیدن بهترین تابلوهای رنگین و خوشمزه از برنخ خود برای مهمان علاوه بر تهیه برنج خوشمزه و خوشرنگ؛ خاطره‌ای جذاب برای شما و مهمانانتان باقی به جای بگذاریم. مشهد برنج بهترین برند در زمینه ارسال برنج به تمامی نقاط کشور است. منتظر نظرات و پیشنهادات شما همراهان همیشگی مشهد برنج هستیم.

دسته بندی آشپزی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود به سایت