.jpg - مناسب ترین برنج برای مهمانی ها

مناسب ترین برنج برای مهمانی ها

مشهد برنجمشهد برنج
2,238 بازدید
مناسب ترین برنج برای مهمانی ها

در بیشتر مهمانی‌ها و مجالس مختلف، یکی از غذا‌های اصلی برنج است و قد کشیدن آن و داشتن ظاهری مجلسی، دغدغه‌ای است که همیشه در مورد تهیه برنج وجود دارد. عطر و طعم و کیفیت انواع برنج ایرانی با یکدیگر متفاوت است. برای اینکه بتوانید بهترین برنج مورد نظر خود را خریداری کنید، باید آشنایی حداقلی با انواع برنج داشته باشید. همچنین آشنایی با ویژگی‌های برنج با کیفیت و مرغوب موجب می‌شود تا محصول مناسب و سالم‌تری را برای سفره غذایی خانواده و مهمانی‌های خود مهیا کنید. در ادامه مقاله مناسب ‌ترین برنج برای مهمانی‌ها را برایتان شرح می‌دهیم.

بهترین برنج ها برای مجالس و مهمانی ها

همان طور که گفتیم برنج جزء غذا‌های اصلی مجالس مختلف است. در نتیجه باید بهترین نوع برنج‌ها طبخ شود. در ادامه مقاله به بررسی چند مدل از بهترین و مناسب‌‌‌ ترین برنج برای مهمانی‌ها می‌پردازیم.

1- برنج دم سیاه

برنج دم سیاه جزء مناسب ترین برنج برای مهمانی‌ها است. این نوع برنج پرطرفدار و مرغوب، اولین بار در استان گیلان کشت شد و هم خانواده برنج صدری می‌باشد. برنج دم سیاه از برنج‌های باکیفیت و خوب موجود در کشور است که بیشتر کشاورزانی که از شالیزار‌های مرغوب برخوردار هستند، اقدام به کشت این برنج می‌کنند. همین موضوع باعث شده است که در کیفیت و مرغوبیت برنج دم سیاه تاثیر بسیاری داشته باشد.

برای مطالعه مقاله “راه های تشخیص برنج تازه از کهنه” کلیک کنید.

این برنج طعم بی‌نظیر و خاصی را دارد و بعد از پخت نرم می‌شود. طول دانه برنج دم سیاه تقریبا 7.5 میلی ‌متر است که پس از پخت به 12.15 میلی‌ متر می‌رسد. همین ویژگی‌ها باعث شده تا از سایر برنج‌های دیگر متمایز باشد و جزء مناسب‌ ترین برنج برای مهمانی‌ها و مجالس گوناگون باشد. همچنین رنگ برنج دم سیاه، سفید مایل به کرم است.

2- برنج طارم

یکی از معروف‌ترین انواع برنج ایرانی که جزء مناسب ترین برنج برای مهمانی‌ها نیز است، برنج طارم است. برنج طارم انواع مختلفی دارد که هم مازندرانی‌ها و هم گیلانی‌ها و گلستانی‌ها به کاشت آن مشغول هستند.

کیفیت برنج طارم به اندازه‌ای است که کشورهای دیگر هم از این برنج مرغوب و عالی استفاده می‌کنند. کیفیت این نوع برنج ایرانی و عطر بی‌نظیر آن، بعد از پخت نیز تا چند ساعت حفظ می‌شود.

یکی از انواع برنج طارم، برنج طارم دیلمانی است. این نوع از برنج طارم، جزء مناسب ترین برنج برای مهمانی‌ها محسوب می‌شود که بیشتر توسط اهالی غرب مازندران کشت می‌شود و این بخش از شمال کشور برای کشت این نوع برنج مناسب‌تر است.

.jpg - مناسب ترین برنج برای مهمانی ها

برنج طارم دیلمانی از آن دست برنج‌هایی است که بعد از پخت قد می‌کشد. این نوع برنج ایرانی در زمان خرید و قبل از پخت حدود 8 میلی متر است و بعد از پخت بیشتر از 9 میلی متر خواهد شد.

نوع دیگری از برنج طارم، برنج سنگ طارم است. این برنج نیز از کیفیت پخت بسیاری برخوردار است و عطر خوب و بی‌نظیر آن تمام اهالی محل را باخبر خواهد کرد. برنج سنگ طارم به خاطر بوی بسیار خوب و خوش و همچنین خوشمزگی آن، در شمار بهترین برنج‌های ایرانی قرار گرفته است.

یکی دیگر از برنج‌های خوب خانواده طارم، که علاوه بر قد بلند، بوی خوش و طعم بسیار خوبی دارد، برنج موسی طارم است. قد این برنج قبل از پخت از 8 میلی متر است اما پس از پخت آن، قد این نوع برنج ایرانی به حدود 13 میلی متر نیز خواهد رسید.

3- برنج هاشمی

آقای یوسف هاشمی در سال 1364، نوعی از برنج را کشف و کشت کرد که به تولید انبوه رسید و با نام خودش معروف شد. این نوع برنج ایرانی در هنگام پخت نسبتا خوب قد می‌کشد و جزء مناسب ترین برنج برای مهمانی‌ها است. علاوه بر این، برنج هاشمی سالم‌تر رشد می‌کند و از مرغوبیت خوبی نیز برخوردار است.

علت سالم‌تر بودن این نوع برنج از انواع برنج‌های ایرانی، این است که برنج به علت ساقه باریک و ساختاری که دارد، امکان وجود کرم ساقه خوار دور و بر خود را کم کرده است. در نتیجه برنجی که آفت و کرم کمتری داشته باشد، نیاز به سم کمتری نیز دارد و استفاده کمتر از سم برای این نوع برنج، موجب سالم‌تر شدن برنج در هنگام رشد شده است.

برنج هاشمی از طعم بسیار خوبی برخوردار است و کیفیت خوبی نیز دارد. همچنین این نوع برنج از نظر قیمت مقرون به صرفه‌تر می‌باشد. دانه‌های برنج هاشمی بطور معمول بصورت کشیده هستند و نسبت به سایر گونه‌ها نیز، چاق‌تر می‌باشند. رنگ دانه‌های این برنج سفید مایل به کرم است، همچنین این برنج در پخت از عطر خوب و مناسبی برخوردار است.

از ویژگی‌های دیگر این برنج، کیفیت مطلوب، ظاهر مناسب و حفظ نرمی تا مدت زمان زیادی پس از پخت است که این ویژگی‌های خاص این نوع برنج مرغوب ایرانی باعث شده تا جزء مناسب ‌ترین برنج برای مهمانی‌ها باشد.

4- برنج صدری

برنج صدری یکی دیگر از انواع برنج ایرانی است که جزء مناسب ترین برنج برای مهمانی ها نیز محسوب می‌شود. این نوع برنج در استان گیلان کشت می شود. برنج صدری به خاطر قد خوبی که بعد از پخت دارد و ظاهر زیبای آن درون دیس، می‌تواند انتخاب مناسبی برای مهمانی‌ها باشد.

ظاهر برنج صدری دارای رنگ سفید مایل به کرم است که اگر یک مشت از آن را در دستانتان بمالید، چربی آن را حس خواهید کرد. چند مورد از انواع برنج صدری شامل موارد زیر است:

1- برنج صدری دودی

از بین انواع برنج‌های صدری، نوع دم سیاه آن را می‌توان به شکل دودی تولید کرد. مسلما این عامل موجب افزایش قیمت برنج خواهد شد. به خاطر داشته باشید که برنج دودی باب سلیقه همه افراد نیست.

2- برنج صدری حسن سرایی

این نوع برنج نیز با وجود قد خوبی که می‌کشد اما نسبت به برنج دم سیاه و دودی از کیفیت پایین‌تری برخوردار است که مسلما قیمت آن نیز ارزان‌تر خواهد بود.

7375 1 - مناسب ترین برنج برای مهمانی ها

3- برنج صدری دم زرد

این نوع برنج از نظر مزه، طعمی شبیه برنج صدری حسن سرایی دارد. این نوع برنج صدری نیز با وجود اینکه از انواع برنج ایرانی کشیده و قد بلند می‌باشد، اما نسبت به برنج دم سیاه از عطر کمتری برخوردار است و همچنین ارزان‌تر نیز است.

5- برنج پاکستانی

این برنج به علت ری بالا و عطر خوبی که دارد، گزینه مناسبی برای مهمانی‌ها و مجالس شما است. برنج پاکستانی پخت آسانی دارد. قیمت پایین این برنج باعث شده تا طرفداران زیادی داشته باشد.

خرید برنج

برای خرید انواع برنج دقت کنید که از مراکز خرید و فروشگاه‌های معتبری خرید کنید که اطمینان داشته باشید، برنج های باکیفیتی را در اختیارتان می گذارند. اگر قصد دارید برای خرید انواع برنج‌های مناسب مهمانی به صورت اینترنتی اقدام کنید، می‌توانید فروشگاه مشهد برنج را برای خرید خود انتخاب کنید. فروشگاه اینترنتی مشهد برنج با ارائه بهترین و باکیفیت‌ترین انواع برنج‌ها، مستقیم و بدون واسطه محصولات مرغوب و مقرون به صرفه را به دست شما می‌رساند تا از خرید خود مطمئن و راضی باشید.

سخن آخر

در این مقاله مناسب ‌ترین برنج برای مهمانی‌ها را بررسی کردیم. برنج‌هایی که در این مقاله به آن‌ها پرداختیم جزء بهترین برنج‌ها بودند که تفاوتشان با سایر برنج‌های دیگر، در طعم بی‌‌نظیر و عطرخاصی است که دارند. همچنین ویژگی متمایز‌کننده دیگر این نوع برنج‌ها این است که به خوبی قد می‌کشند و ظاهری زیبا به سفره‌های مجالس و مهمانی‌ها می‌بخشند.

دسته بندی آشپزی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود به سایت