.jpg - طرز تهیه برنجک؛ امتحان یک میان وعده جدید

طرز تهیه برنجک؛ امتحان یک میان وعده جدید

مشهد برنجمشهد برنج
1,211 بازدید
طرز تهیه برنجک

برنجک یک میان وعده سالم و نسبتا پر کالری است و از خوراکی‌‌های مورد علاقه اکثر افراد بوده و هست. این وعده غذایی سالم، بسیار ساده درست می‌شود؛ و عمدتا در مجالس و مهمانی‌های خاص از آن استفاده می‌کنند؛ این خوراکی بعنوان یک شیرینی در میان ایرانی‌ها شناخته شده است. در این مقاله خواص، ویژگی و طرز تهیه برنجک را به شما عزیزان خواهیم گفت پس با ما همراه باشید.

خواص برنجک

این دانه، ارزش غذایی بسیاری را به خود اختصاص داده است و بیش‌تر برای افرادی توصیه می‌شود که دچار سوء هاضمه، سوء تغذیه، کسانی که دچار اسهال، زخم و ورم معده و روده هستند مناسب است؛ البته برای افرادی که دچار اضافه هستند مصرف زیاد این خوراکی توصیه نمی‌شود زیرا از خوراکی‌های پرکالری بوده. اگر برنجک را همراه شیر یا آبمیوه طبیعی میل کنید خاصیت آن دو چندان می‌شود. طرز تهیه برنجک آسان است و باعث شده اکثر افراد آن را مصرف کنند.

برنجک چیست دارای چه ارزش غذایی است؟

طرز تهیه برنجک با برشته کردن دانه‌های غلات این خوراکی بدست می‌آید. امروزه به دلیل علاقه مند بودن بسیاری از افراد در انواع مختلفی از قبیل روکش کاکائویی یا مغزدارذرت توپی آماده مصرف می‌شود اکثرا این تصور را دارند که ، برنجک بخاطر فرآیند حرارتی که دارد دارای خاصیت چندانی نیست در حالی که این تصور کاملا نادرستی است. برنجک داری ارزش غذایی فراوانی برای رشد کودکان و نوجوانان است و از بهترین انتخاب‌ها شناخته می‌شود همچنین بهترین راهکار برای جایگزین کردن، تنقلات مضر و خوراکی‌های صنعتی است. اگر برنجک را همراه شیر یا آبمیوه طبیعی میل کنید خاصیت آن دو چندان می‌شود.

33 - طرز تهیه برنجک؛ امتحان یک میان وعده جدید

میزان کالری برنجک

میزان کالری برنجک بستگی به مقدار پودر پنیر، نمک و روغن نباتی دارد که هنگام درست کردن کردن بکار برده می‌شود، اما به طور کلی هر 100 گرم برجک حدودا 390 الی 400کالری موجود است.

آیا کالری برنجک چاق کننده است یا خیر؟

اگر میزان روغن، آرد و ذرتی که استفاده می‌کنیم بیش از حد باشد جزء غذاهای پرکالری است و به بدن نفوذ خواهد کرد؛ اما  اگر از روغن مرغوبی استفاده کنید می‌توانید با خیالی آسوده میل بفرمایید.

طرز تهیه برنجک

این خوراکی حدودا 15الی 20 دقیقه زمان می‌برد تا آماده مصرف شود.

مواد اولیه آن شامل:

برنج به مقدار لازم با توجه به تعداد اعضای خانواده

روغن به میزان لازم

نمک به مقدار لازم

در مرحله اول باید برنج را بمدت 1 الی 2 ساعت در آب قرار دهیم و نمک را به آب اضافه کنیم؛ در مرحله دوم برنج‌ها را در قابلمه‌ای مناسب قرار می‌دهیم و میگذاریم تا آب به جوش آید. بعداز نرم شدن برنج‌ها آن را در سینی یا ضرف مناسبی میریزیم و روی بخاری یا شوفاژ قرار می‌دهیم تا خشک شود. پس از خشک شدن می‌توانید کمی زعفران دم کنید و قبل از خشک شدن روی برنج‌ها بریزید. بعداز خشک شدن مقداری روغن در ظرف بریزید و پس از داغ شدن برنج‌ها در تابه صاف کنید تا روغن کم‌تری به آنها نفوذ کند و در مرحله آخر نمک را به آن اضافه کنید تا برنجک‌ها طعم بگیرد.

در این مرحله مشاهده می‌کنید که برنجک‌ها پف کرده است باید آنها را روی دستمال قرار دهید تا روغن اضافی گرفته شود اگر طعم شیرینی را دوست دارید می‌توانید آنها را در شربت قرار دهید و خوب هم بزنید و در آخر با چاقو برش بزنید و نوش جان کنید.

35 - طرز تهیه برنجک؛ امتحان یک میان وعده جدید

ارزش غذایی خوراکی بو داده سالم

در ذرت بو داده ، آنتی اکسیدان‌هایی موجود است که از نفوذ سلول‌های سرطان جلوگیری می‌کند همچنین مصرف این خوراکی ارزش غذایی بیش‌تری نسبت به مصرف بعضی از میوه‌ها و سبزیجات دارد. آنتی اکسیدان از بدن در مقابل بیماری‌های سرطانی و بیماری‌های قلبی محافظت می‌کند.البته این به این معنا نیست که ذرت را جایگزین میوه و سبزیجات کنیم چرا که مصرف هر کدام از آنها نیاز‌های مورد نظر بدن را تامین می‌کنند.

سخن پایانی

برنجک از میان وعده‌های مورد علاقه افراد بوده که در مجالس مورد مصرف قرار می‌گیرد و میزان کالری مورد نظر بدن را تامین می‌کند. شما عزیزان می‌توانید برای تهیه این خوراکی خوشمزه به سایت معتبر مشهد برنج مراجعه کنید.

دسته بندی آشپزی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود به سایت