.jpg - طرز پخت برنج در قابلمه استیل؛ 3 ایده جذاب!

طرز پخت برنج در قابلمه استیل؛ 3 ایده جذاب!

مشهد برنجمشهد برنج
1,324 بازدید
طرز پخت برنج در قابلمه استیل

با شنیدن اسم قابلمه استیل برای پخت برنج شاید این سؤال به ذهنتان برسد که برنج ته آن نمی‌چسبد. طرز پخت برنج در قابلمه استیل با رعایت یک‌سری نکات بسیار آسان است. با 3 ایده جذاب به شما می‌گوییم چگونه برنج را در قابلمه استیل بپزید. برای اینکه بافت برنج بعد از پخت خوب باشد، باید در انتخاب قابلمه استیل دقت کنید. اصولاً قابلمه‌ای که استفاده می‌شود باید کف ضخیمی داشته باشد. به دلیل اینکه ظروف استیل لایه محافظتی مربوط به نچسبیدن غذا را ندارند، پیشنهاد طرز پخت برنج در قابلمه استیل را یاد بگیرید. به دلیل نداشتن مواد مضر در نهایت یک غذای سالم میل می‌کنید. در ادامه مطلب از مشهد برنج ارائه‌دهنده انواع برنج‌های ایرانی و خارجی شما را با روش‌های طبخ برنج در قابلمه استیل آشنا می‌کنیم.

روش پخت برنج در قابلمه استیل

روش پخت برنج در قابلمه استیل بسته به اینکه از برنج ایرانی استفاده می‌کنید یا برنج خارجی، می‌توانید از یکی از روش آبکش یا کته استفاده کنید. نگرانی خانم‌ها برای استفاده از قابلمه استیل به‌خاطر چسبیدن ته‌دیگ آن است. در روش آبکش برنج ما می‌توانیم ته‌دیگ سیب‌زمینی، ته‌دیگ نان، ته‌دیگ کدو و در نهایت ته‌دیگ مخصوص ته‌چین را داشته باشیم. طرز پخت برنج در قابلمه استیل به روش آبکش فرقی ندارد و بسته به نوع برنج ابتدا برنج را با آب و نمک یک‌ساعتی خیس می‌کنید. بعد از جوش‌آمدن آب، آن را به قابلمه استیل اضافه و بعد از کمی نم شدن دانه‌های برنج، آن را آبکش می‌کنید. ته‌دیگ انتخابی را ته قابلمه می‌گذارید و برنج را به مدت 40 تا 45 دقیقه دم می‌کنید.

3 ایده جذاب برای پخت برنج در قابلمه استیل - طرز پخت برنج در قابلمه استیل؛ 3 ایده جذاب!

3 ایده جذاب برای پخت برنج در قابلمه استیل

باتوجه‌به اینکه جنس استیل خاصیت چسبندگی دارد؛ در ظروف و قابلمه‌های استیل بیشتر انواع خورشت، آش و غذاهایی که آبکی هستند؛ پخته می‌شود. با 3 ایده جذاب طرز پخت برنج در قابلمه استیل را به شما آموزش می‌دهیم. این 3 ایده عبارت‌اند از:

1. قرار دادن قابلمه استیل در آب سرد

بعد از پخت برنج و دم‌کشیدن آن، برای اینکه بتوانید ته‌دیگ خود را مجلسی تحویل بگیرید؛ بعد از خاموش‌کردن زیر قابلمه، آن را بر روی سطح خیلی سرد یا داخل آب سرد قرار دهید. به دلیل شوکی که به قابلمه استیل وارد می‌شود و حرارت کف آن کاهش پیدا می‌کند ته‌دیگ به‌راحتی جدا می‌شود.

2. بر نداشتن درب قابلمه

بعد از آبکش کردن برنج و گذشت زمان پخت آن، خیالتان نسبت به بافت برنج و طعم آن راحت باشد. نکته مهم جداشدن دانه‌های برنج یا ته‌دیگ استفاده شده از کف قابلمه استیل است. بعد از خاموش‌کردن زیر قابلمه تا چنددقیقه‌ای درب آن را بر ندارید. با همین روش ساده ته‌دیگ از کف قابلمه جدا می‌شود. ناگفته نماند که در این روش ته‌دیگ نرم است.

3. زیاد کردن شعله

در طرز پخت برنج در قابلمه استیل زیاد کردن شعله آخرین ایده از 3 ایده جذاب است. وقتی زمان دم‌کشیدن برنج کامل شد، به مدت یک دقیقه شعله را زیاد کنید. علاوه بر اینکه ته‌دیگ برشته‌ای خواهید داشت، به‌راحتی از کف قابلمه جدا می‌شود.

42 - طرز پخت برنج در قابلمه استیل؛ 3 ایده جذاب!

نکات پخت برنج در قابلمه استیل

قبل از اینکه به نکات طرز پخت برنج در قابلمه استیل بپردازیم این را بدانید که بسته به نوع و مارک قابلمه استیلی که تهیه می‌کنید، زمان پخت و میزان ته گرفتن برنج در آن متفاوت خواهد بود. بهترین روش برای پخت برنج در این نوع قابلمه به میزان تجربه شما هنگام استفاده بستگی دارد. نکات پخت برنج در قابلمه استیل عبارت‌اند از:

  • قبل از دم‌کردن برنج یا گذاشتن ته‌دیگ انتخابی، اجازه دهید قابلمه استیل به‌خوبی گرم شود.
  • قابلمه استیلی که تهیه می‌کنید حتماً کف آن دارای ضخامت کافی باشد. زیرا نازک بودن کف آن باعث می‌شود برنج پخت خوبی نداشته باشد و بسوزد.
  • قدرت انتقال حرارت قابلمه استیل یکسان نیست. برای پخت بهتر برنج از شعله‌پخش‌کن استفاده کنید تا انتقال حرارت یکسان باشد.

جمع‌بندی

به کاربردن 3 ایده جذاب که در بالا گفته شد کمک می‌کند تا علاوه بر اینکه بافت برنج در قابلمه استیل خوب در می‌آید، یک ته‌دیگ مجلسی و بدون سوختن داشته باشید. بهترین طرز پخت برنج در قابلمه استیل بر اساس نوع برنج و میزان تجربه هر فرد هنگام استفاده از این قابلمه است. در حالت کلی هر نوع مارک استیلی که دارید، برای پخت برنج از حرارت یکنواخت و ملایم استفاده کنید. همچنین برای گذاشتن ته‌دیگ اجازه بدید روغن یا کره اضافه شده به خوبی گرم شود. قابلمه‌های استیل به دلیل نداشتن لایه محافظ فاقد مواد مضر هستند. مزیت استفاده از قابلمه‌های استیل این است که به راحتی شسته و تمیز می‌شوند. نوع برنج انتخابی و مرغوب بودنش هم اهمیت زیادی دارد. برای تهیه و خرید انواع برنج مرغوب ایرانی می‌توانید به وب‌سایت مشهد برنج مراجعه کنید. فروشگاه اینترنتی مشهد برنج ارائه‌دهنده بهترین و باکیفیت‌ترین برنج‌های ایرانی، خارجی، تایلندی، هندی و پاکستانی است. با ثبت سفارش در مشهد برنج طعم یک برنج مرغوب ایرانی را تجربه کنید.

دسته بندی آشپزی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود به سایت