.jpg - نحوه پخت برنج با سبزیجات را متفاوت بیاموزید!!

نحوه پخت برنج با سبزیجات را متفاوت بیاموزید!!

مشهد برنجمشهد برنج
1,209 بازدید
برنج و سبزیجات

برنج در لیست غذایی هر کدبانوی ایرانی عضو ثابت و جدانشدنی است. کدبانوهای ایرانی با خلاقیت و ابتکار با ترکیب برخی مواد غذایی با برنج، تنوع غذایی بی‌نظیری ایجاد می‌کنند. یکی از این ترکیبات جذاب و خوش طعم برنج با سبزیجات است، البته پلو سبزیجات با سبزی پلو متفاوت است. برنج مخلوط با سبزیجات از غذاهای خوش‌عطر و لذیذ ایرانی است که به‌خاطر ترکیب‌شدنش با سبزیجات رنگارنگ ظاهری خوشمزه دارد. برنج با سبزیجات به روش‌های مختلفی پخت می‌شود.

برای مطالعه مقاله «پخت برنج در پلوپز را متفاوت بیاموزید » کلیک کنید.

مواد اولیه برنج با سبزیجات

برنج  2 پیمانه

سینه مرغ  300 گرم

هویج  1 عدد متوسط

نخودفرنگی  1 فنجان

ذرت  ¼ فنجان

پیاز  1 عدد متوسط

زردچوبه، نمک و فلفل سیاه  به میزان لازم

زیره سیاه، ادویه کاری، پودر دارچین  به میزان لازم

35 - نحوه پخت برنج با سبزیجات را متفاوت بیاموزید!!

طرز تهیه برنج با سبزیجات

برای پخت این برنج لذیذ و خوش طعم در مرحله اول سینه مرغ را چرخ کنید. یک عدد پیاز را به‌صورت نگینی ریز خردکرده و در تابه بریزید و با روغن بر روی حرارت ملایم پیاز را تفت دهید تا سبک شود. زمانی که پیاز شیشه‌ای شد سینه مرغ چرخ شده را به تابه اضافه کرده و تفت دهید تا جایی که سینه مرغ تغییر رنگ دهد، در این مرحله زردچوبه، فلفل سیاه و نمک را اضافه کنید.

زیره سیاه و دارچین را به همراه ادویه کاری به مواد درون تابه اضافه کنید و خوب تفت دهید تا به‌خوبی عطر این ادویه‌های خوشبو آزاد شود و با سینه مرغ ترکیب شود.

حالا نوبت به هویج می‌رسد که به‌صورت نگینی خرد شود، از قبل ذرت و نخودفرنگی پخته شده را با هویج در تابه‌ای دیگر به‌خوبی تفت دهید و با سینه مرغ معطر شده با ادویه‌ها و چاشنی‌ها مخلوط کنید.

در ادامه لازم است تا برنج را به روش آبکش تهیه کنید. بعد از اینکه ته‌دیگ موردنظر را در قابلمه چیدید، برنج آبکش شده و سبزیجات مخلوطی که با سینه مرغ تفت دادید را به‌صورت لایه‌لایه درون قابلمه بریزید. قابلمه را بر روی حرارت ملایم بگذارید و به برنج با سبزیجات به مدت 45 دقیقه زمان بدهید تا دم بکشد.

در آخر بعد از 45 دقیقه برنج را با سبزیجات مخلوط کنید تا یک‌دست شود و در دیس و ظرف مورد نظرتان سرو کنید. این غذای لذیذ ایرانی را می‌توانید با ماست و یا ترشی میل کنید و لذت ببرید.

سخن پایانی

همان‌طور که گفتیم برنج با سبزیجات به روش‌های مختلفی پخت می‌شود، برنج با سبزیجات هندی، پلو سبزیجات مکزیکی، برنج با سبزیجات و قارچ و … که شما باتوجه‌به ذائقه و علاقه‌ای که دارید می‌توانید هرکدام را طبخ کنید. برای طبخ برنج با سبزیجات علاوه بر اینکه باید از سالم و ارگانیک بودن سبزیجات مطمئن شوید لازم است تا از مرغوب بودن برنج هم مطمئن شوید، پس لازم است از فروشگاه معتبر خرید کنید. فروشگاه مشهد برنج، فروشگاهی معتبر است که برای شما امکان تهیه و خرید برنج ایرانی باکیفیت و مرغوب را فراهم کرده است تا بتوانید به‌راحتی و با خیالی آسوده بهترین برنج را بخرید و غذای لذیذ برنج با سبزیجات را با عطر بی‌نظیر برنج ایرانی طبخ کنید و لذت ببرید.

دسته بندی آشپزی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود به سایت