.jpg - کدام برنج بهتر است؟

کدام برنج بهتر است؟

مشهد برنجمشهد برنج
1,355 بازدید
برنج بهتر

برنج، به عنوان غذای مورد علاقه‌ی ایرانی‌ها و جزو جدانشدنی سفره‌های ایرانی است. بنابراین، یکی از دغدغه‌های اصلی مردم، خرید بهترین نوع برنج است. در ایران، نزدیک به 17 استان، برنج کاشت می‌کنند. بهترین نوع برنج در ایران هم در مازندران و گیلان کشت می‌شود. اما نکته‌ای که هست. رقابت برنج‌های خارجی مثل برنج پاکستانی، هندی و تایلندی با برنج‌های ایرانی است. این گسترده شدن حق انتخاب، افراد را در تصمیم گیری دچار مشکل می کند و این سؤال برای آن‌ها مطرح می‌شود که به راستی کدام برنج بهتر است؟

27 - کدام برنج بهتر است؟

برنج تایلندی

یکی از مولفه‌های لازم برای کشت برنج، داشتن آب و هوای مناسب است. کشور تایلند، با برخوردار بودن از این مولفه‌ی بسیار مهم، در شمار بیشترین صادرات برنج بهتر در جهان به شمار می‌آید. شاید برای شما هم جالب باشد که تایلند 21 درصد از سهم صادرات برنج را در کل جهان در اختیار دارد و رتبه دوم را در صادرات این غله دارد.

در این کشور بیشتر از 3500 گونه از برنج‌های وحشی، محلی و دستکاری شده‌ی انسانی وجود دارد. بیشترین کشورهای وارد کننده برنج‌های تایلندی؛ چین، ایالات متحده، مناطقی از آفریقا، کشورهای جنوب شرق آسیا و خاورمیانه است.

انواع برنج تایلندی

برنج تایلندی هومالی: برنج هومالی، تنها در مناطق شمال و شمال شرق کشور تایلند قابل کشت است. برنج هومالی با داشتن کیفیت بالا، در رتبه‌ی بالاترین کیفیت نسبت به سایر برنج‌های تایلندی قرار دارد و پرطرفدارترین برنج تایلندی به حساب می‌آید. برنج هومالی، ضخیم‌تر و کوتاه تر از سایر برنج‌هاست. این برنج، فاقد هر گونه عطر مصنوعی است. هم چنین حاوی عناصری مثل کلسیم، فسفر، منیزیوم و روی می‌باشد.

برنج معطر: این برنج در میان کشاورزان و بازرگانان دارای شهرت بالایی است. دارای لطافت و عطر طبیعی منحصر به فردی است.

برنج نیم‌جوش: این برنج 14 تا 18درصد از صادرات جهان را در دست دارد. این برنج دارای ارزش غذایی بالاست و در کشورهای آفریقایی و خاورمیانه طرفدار دارد.

برنج چسبناک: این برنج در کشور تایلند به دلیل داشتن مولفه‌های فرهنگی طرفداران زیادی دارد. اما در کشورهای چین، ایالات متحده و ژاپن نیز به فروش می‌رسد.

برنج سفید: این نوع برنج از انواع ارزان برنج های تایلندی است. 55 تا 60 درصد از کل معاملات برنج جهانی را شامل می شود. این برنج بر اساس وجود دانه‌ها شکسته در آن دسته‌بندی می‌شود. عمده بازار این برنج در جهان، آسیا و آفریقا است. در ادامه ی‌توان با مقایسه‌ی برنج تایلندی و هندی، اطلاعات بیشتری دریافت و خصوصیات نوع برنج بهتر را متوجه شد.

برای مطالعه مقاله «مقایسه برنج فجر و شیرودی» کلیک کنید.

برنج هندی

برنج هندی به دلیل ارزان بودن و قد کشیدن، طرفداران زیادی را در ایران دارد و در کنار برنج‌های ایرانی، برنج‌های پاکستانی و برنج‌های تایلندی در حال رقابت است. برنج هندی انواع مختلفی دارد. این برنج‌ها، از لحاظ  کیفیت و قیمت با یکدیگر متفاوت هستند. در ادامه به انوع برنج‌های هندی اشاره می‌کنیم و به شما در خرید نوع برنج بهتر، کمک می‌کنیم.

انواع برنج هندی

برنج هندی باسماتی: برنج مرغوبی است که در شرق آسیا و در کشور چین تولید می‌شود. اگر در بازار بتوان برنج باسماتی هندی اصل را پیدا کرد، می‌توان از کیفیت خوب این برنج استفاده کرد.

برنج هندی 1121: از دیگر برنج‌های هندی است. مزایای این برنج می‌توان به خوب قد کشیدن دانه‌های برنج است.

برنج هندی 386 یکی دیگر از برنج‌های هندی است که از آن به برنج حرفه‌ای هندی یاد می‌شود.

برنج پاکستانی

برنج پاکستانی تنها در زمین‌های حاصل خیز سند و پنجاب رشد می‌کند و کشت برنج، در دست مردم همین منطقه است. کشاورزان زیادی در این منطقه کار می‌کنند و اکثر مراحل کاشت، داشت و برداشت، به دست خانوم‌های منطقه انجام می‌شود.

انواع برنج پاکستانی

برنج پاکستانی در سه مدل با نام‌های ایندیکا دانه بلند، ایندیکا دانه درشت و جاپونیکا کاشت می‌شود. برنج‌های دانه بلند بیشتر در منطقه سند موجود هستند و کیفیت بالاتری نسبت به سایر برنج‌ها دارد.

برنج پاکستانی انواع مختلفی دارد اما بااکیفیت‌ترین برنج پاکستانی، با نام‌های دیپلمات، سوپرباسماتی عابد، توحید، ملحم، باهر، سلیم، زیتون طلایی، دلباز، یزدان و خوشبخت، نامیده می‌شوند.

ویژگی‌های برنج پاکستانی

برای خرید برنج پاکستانی، لازم است تا با ویژگی‌های این برنج، آشنا باشید. برنج پاکستانی، ظاهری یک دست و بدون شکستگی دارد. دانه‌های برنج پاکستانی کاملا سفید و به هیچ عنوان برنج‌های زرد ندارد. برنج پاکستانی که تازه و با جنس مرغوب باشد، عطر بی نظیری نیز دارد که می‌تواند نظر شما را به عنوان برنج بهتر برای خرید، به خود جلب کند.

65 - کدام برنج بهتر است؟

برنج ایرانی

اگرچه برنج‌های خارجی در رقابت با برنج‌های ایرانی قرار دارند و طرفداران زیادی را به خود جذب کردند، اما برنج‌های ایرانی، هم‌چنان حتی با وجود قیمت بالاتر نسبت به برنج‌های خارجی، محبوبیت خود را در بین مردم، حفظ کردند. برنج هاشمی، برنج طارمی، برنج شیرودی، برنج دم سیاه و برنج طارم از انواع برنج‌های ایرانی هستند که طرفداران زیادی دارند. برنج‌های ایرانی، خوش پخت هستند و عطر و طعم آن، بیشتر مورد علاقه ذائقه‌ی ایرانی‌هاست. جالب است بدانید، به نظر خیلی از افراد هنوز، برنج بهتر، در هر شرایطی قطعا برنج ایرانی است.

نتیجه‌گیری

در این مقاله تلاش شد تا با معرفی اجمالی برخی از رایج‌ترین برنج‌های موجود در کشور، به شما در خرید نوع برنج بهتر راهنمایی کند. بدیهی است که هر کدام از این برنج‌ها، مزایا و معایبی دارند. برنج‌های تایلندی، هندی و پاکستانی، در کنار برنج‌های ایرانی، در حال رقابت هستند. با وجودی که برنج‌های ایرانی، هم‌چنان به دلیل عصر و طعم مورد پسند ایرانی‌ها، طرفدارهای خودش را دارد. برنج‌های خارجی نیز به دلیل خوب قد کشیدن و شکل و ظاهر مناسب مثل برنج‌های هندی، عطر و طعم بی نظیری چون برنج‌های پاکستانی و ضخامت و پخت خوب برنج‌های تایلندی، به همراه قیمت‌ مناسب، طرفدار‌های خودش را دارد.

شما می‌توانید برای تهیه‌ی برنج ایرانی، برنج هندی و برنج پاکستانی به سایت مشهد برنج مراجعه کنید.

دسته بندی آشنایی با انواع برنج
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود به سایت