.jpg - آشنایی با برنج هومالی gtc

آشنایی با برنج هومالی gtc

مشهد برنجمشهد برنج
2,732 بازدید
برنج پاکستانی

برنج هومالی gtc نوعی برنج تایلندی است که طرف‌داران خاص خودش را در کشور ما دارد. برنج به‌عنوان یکی از غلات پرمصرف در سراسر جهان محسوب می‌شود. در ایران برنج یکی از اصلی‌ترین وعده‌های غذایی است. به همین دلیل و باتوجه‌به پرمصرف بودن برنج در کشور ما، علاوه بر برنج ایرانی، انواع برنج‌ هندی و برنج تایلندی و برنج پاکستانی هم وارد می‌شوند. این واردات برنج از کشورهای دیگر سبب می‌شود تا با کمبود برنج در کشور مواجه نشویم. بخش عمده‌ای از بازار برنج متعلق به برنج‌هایی است که از کشور تایلند وارد می‌شود. برنج تایلندی انواع مختلفی دارد که در ادامه این مقاله از مشهد برنج به بررسی برنج هومالی gtc می‌پردازیم.

برنج تایلندی

همان‌طور که می‌دانید برنج یکی از قدیمی‌ترین و پرطرف‌دارترین دانه از خانواده غلات است. برنج به‌عنوان غذای اصلی بیش از نیمی از مردم جهان محسوب می‌شود به‌ویژه مردم کشورهای شرقی و جنوب شرقی آسیا مانند هند، پاکستان، تایلند و…. در ایران نیز برنج در کنار نان به‌عنوان دو عضو ثابت سفره‌های ایرانی محسوب می‌شوند. تایلند به‌عنوان دومین کشور صادرات جهانی برنج به‌حساب می‌آید که سهم 21 درصدی در صادرات جهانی برنج دارد. در کشور تایلند کاشت برنج به‌عنوان یک شغل اصلی و مهم به شمار می‌آید و حدوداً 11 درصد از کل‌ زمین‌های کشاورزی تایلند مربوط به اراضی کاشت برنج است. به همین دلیل در این کشور تقریباً 3500 نوع برنج کشت و تولید می‌شود. یکی از اصلی‌ترین این نوع برنج‌ها برنج هومالی gtc است که عمدتاً به‌صورت دیمی است به میزان بارندگی و شرایط آب‌وهوایی بستگی دارد. ایران یکی از مهم‌ترین کشورهای واردکننده برنج هومالی gtc است که سالانه چیزی حدود 1 میلیون تن و بیشتر برنج تایلندی را وارد می‌کند.

20 - آشنایی با برنج هومالی gtc

انواع برنج تایلندی

برنج تایلندی انواع و گونه‌های بسیار متنوع و زیادی دارد. برخی از مشهورترین و اصلی‌ترین نوع‌های برنج تایلندی را می‌توان: ‌ برنج هومالی gtc، برنج معطر، برنج نیم‌جوش، برنج قهوه‌ای و… دانست.

برنج معطر و برنج نیم‌جوش تقریباً سهم بسیار کمتری را در تولید و صادرات برنج دارند. سهم اصلی کشت برنج، برنج هومالی gtc یا برنج جاسمین است. این نوع برنج تایلندی از باکیفیت‌ترین و مرغوب‌ترین برنج‌های تولید شدة تایلندی است.

برنج هومالی gtc

برنج هومالی gtc یکی از مشهورترین و باکیفیت‌ترین برنج‌های تایلندی است که به نام برنج یاس و یا جاسمین نیز شناخته می‌شود. این نوع برنج باتوجه‌به کیفیت بسیار بالایی که دارد بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و هرساله جزو پرتقاضاترین برنج‌های وارداتی محسوب می‌شود. برنج هومالی gtc به دلیل اینکه تنها یکبار در سال آن‌هم فقط در مناطق شمالی تایلند کشت می‌شود، به یک محصول باکیفیت و خاص تبدیل شده است. از نظر ظاهری دانه‌های برنج هومالی gtc کمی کوتاه‌تر و ضخیم‌تر از دانه‌های دیگر انواع برنج است. این نوع برنج محبوب تایلندی عطر و رایحة بسیار دلپذیر و فوق‌العاده‌ای دارد. همچنین یکی دیگر از رازهای محبوبیت و پرطرف‌دار بودن این نوع برنج تایلندی را می‌توان طعم بسیار خوب و خوش پخت بودن این برنج دانست. عطروطعم بی‌نظیر و کیفیت پخت عالی برنج هومالی باعث شده است تا این برنج در بازار ایران به‌عنوان یک محصول محبوب با استقبال و تقاضای بسیاری مواجه شود.

برای مطالعه مقاله «قیمت برنج» کلیک کنید.

بهترین روش پخت برنج هومالی gtc

برای پخت برنج معمولاً از دو روش کته و یا آبکش استفاده می‌شود. اینکه کدام روش برای پخت یک برنج خوب مناسب‌تر است، در نوع برنجی که استفاده می‌کنید بسیار تأثیرگذار خواهد بود. به همین دلیل توجه به کیفیت پخت خوب و بالا برنج نکته بسیار مهمی است. برنج هومالی gtc به دلیل عطروطعم فوق‌العاده و کیفیت پخت بالایی که دارد همانند برنج ایرانی است. به همین دلیل با هر دو روش کته و آبکش می‌توان نسبت به پخت غذاهای مختلف و اصیل ایرانی با این نوع برنج تایلندی اقدام کرد. البته شاید بتوان گفت پخت برنج هومالی gtc به روش آبکشی بهترین روش برای طبخ یک غذای مجلسی فوق‌العاده و خوش طعم است.

سخن نهایی

برنج را می‌توان به‌عنوان پرمصرف‌ترین ماده غذایی در سراسر جهان شناخت. به دلیل مصرف و تقاضای بسیار بالایی که برنج در کشور ما دارد، برای جلوگیری از عدم کمبود آن واردات برنج یک امر مهم است. معمولاً برنج را از کشورهایی مانند هند و تایلند و پاکستان وارد می‌کنند. بهترین برنج وارد شده تایلندی به کشور را می‌توان برنج هومالی gtc دانست. این نوع برنج کیفیت و طعم فوق‌العاده خوبی دارد که در کنار برنج ایرانی یکی از مرغوب‌ترین و پرتقاضاترین برنج‌ها محسوب می‌شود. شما می‌توانید انواع برنج‌های باکیفیت و مرغوب را از فروشگاه مشهد برنج تهیه کنید و نسبت به اصالت و کیفیت بالای آن‌ها اطمینان خاطر داشته باشید.

دسته بندی آشنایی با انواع برنج
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

7 پاسخ به “آشنایی با برنج هومالی gtc”

  1. با سلام
    سپاس اطلاعات خوبی، درباره این گونه برنج نوشته بودید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود به سایت