.jpg - برنج جی تی سی چیست؟

برنج جی تی سی چیست؟

مشهد برنجمشهد برنج
3,055 بازدید
برنج ایرانی

برنج از جمله مواد غذایی است که تقریباً هر روز و یا یک روز در میان در سفره‌های ایرانی است. همان‌طور که می‌دانید برنج در کشورهای مختلفی از جمله هند و پاکستان کشت و تولید می‌شود. همین امر سبب شده تا برنج در انواع و اقسام مختلف تولید شود. برنج جی تی سی (GTC) یکی از انواع مشهور برنج است. برنج جی تی سی از جمله برنج‌های وارداتی از کشور هند است. کشت و تولید این نوع برنج با دیگر برنج‌ها بسیار متفاوت است.

75 - برنج جی تی سی چیست؟

برنج جی تی سی چگونه برنجی است؟

برنج جی تی سی نوعی برنج هندی است که مانند دیگر برنج‌ها در شالیزار کشت نمی‌شود. در حقیقت این نوع برنج در شالیزارها تولید نمی‌شود؛ بلکه در خود کارخانه تولید می‌شود. برخی گفته‌اند در ساخت برنج جی تی سی از مواد پلاستیکی و یا الیاف استفاده می‌شود. به همین دلیل مرغوبیت و کیفیت این نوع برنج بسیار پایین‌تر است. در واقع این نوع برنج نسبت به برنج ایرانی و دیگر برنج‌های هندی کیفیت پایین‌تری دارد و مصرف طولانی‌مدت این نوع برنج سبب مشکلات و عوارض بسیاری می‌شود.

قیمت برنج جی تی سی

برنج جی تی سی در مقایسه با برنج‌های ایرانی قیمت بسیار کمتری دارد. اصلی‌ترین دلیل کمتر بودن قیمت این برنج به‌خاطر تولید شدن در کارخانه است. برنج ایرانی در شالیزارها تولید می‌شود و به دلیل اینکه هیچ‌گونه مواد افزودنی ندارد، قیمت بالاتری در بازار دارد. کیفیت این نوع برنج نسبت به برنج‌‌های داخلی بسیار کمتر است. اما به دلیل قیمت مناسب‌تری که نسبت به برنج ایرانی دارد در بازار بیشتر تهیه می‌شود.

برای مطالعه مقاله «مقایسه‌ی برنج تایلندی و هندی» کلیک کنید.

نحوه پخت برنج جی تی سی

این نوع برنج نسبت به دیگر برنج‌ها مخصوصاً برنج ایرانی بسیار بیشتر قد می‌کشد. در ابتدا برای پخت برنج جی تی سی لازم است برنج را با مقداری نمک در آب بخیسانید. بعد از حدود نیم ساعت تا یک ساعت قابلمه آب را بر روی حرارت بگذارید تا آب جوش بیاید. میزان آبی که درون قابلمه می‌ریزید باید یک پیمانه بیشتر از پیمانه‌های برنج باشد. حدوداً ۱۰ دقیقه زمان برای جوشیدن برنج کافی است. اما برای برنج جی تی سی و انواع دیگر برنج هندی این مدت‌زمان باید کمی بیشتر شود. قبل از اینکه برنج را برای آبکشی بردارید یک لیوان آب سرد درون قابلمه بریزید. با این کار برنج دچار شوک می‌شود این روش باعث می‌شود تا برنج شما بهتر و بیشتر قد بکشد و ظاهر بهتری داشته باشد. در نهایت بعد از آبکش کردن و درست‌کردن ته‌دیگ موردنظر به برنج اجازه دهید تا دم بکشد.

برنج جی تی سی برای دیابت

برنج در حالت کلی خواص و فواید بسیار زیادی دارد. به همین دلیل گاهی از برنج در برخی رژیم‌های غذایی برای جلوگیری و بهبود بیماری استفاده می‌شود. دیابت یکی از بیماری‌های رایج در بین افراد است. دیابت زمانی رخ می‌دهد که بدن توانایی تنظیم قند خون را از دست می‌دهد و نمی‌تواند به‌درستی قند خون را تنظیم و متعادل کند. برای افرادی که دچار دیابت هستند رژیم غذایی مناسب بسیار اهمیت دارد. کربوهیدرات در رژیم غذایی افراد مبتلا به دیابت حرف اول را می‌زند. برنج از جمله غذاهای با کربوهیدرات زیاد است که برای قرارگرفتن در رژیم غذایی بر اساس شاخص گلایسمی بررسی می‌شود.

براین‌اساس هرچقدر شاخص گلایسمی بالاتر باشد، باعث افزایش بیشتر قند خون می‌شود. همچنین شاخص گلایسمی با فیبر بیشتر بالاتر می‌رود. با این حساب شاخص گلایسمی برنج‌های سفید مانند برنج ایرانی که بسیار سفیدتر است بالاتر است. البته توجه داشته باشید که فیبر زیاد در غلاتی مانند برنج سبب کاهش قند خون می‌شود. در مقابل برنج ایرانی برنج‌های هندی مانند برنج جی تی سی شاخص گلایسمی کمتری دارند. در نتیجه برای افراد مبتلا به دیابت و تنظیم قند خون مصرف برنج‌های هندی و این نوع برنج توصیه می‌شود.

خرید برنج جی تی سی

باتوجه‌به متفاوت بودن برنج جی تی سی نسبت به سایر برنج‌ها خرید این نوع برنج بسیار می‌تواند مهم باشد. ازآنجایی‌که این نوع برنج در کارخانه تولید می‌شود در بازار نمونه‌های تقلبی و بی‌کیفیت زیادی وجود دارد. مصرف برنج‌های تقلبی سلامت شما را تهدید می‌کنند و به‌جای خاصیت صرفاً برای بدن شما ضرر دارند. برای اینکه برنج جی تی سی را به‌صورت اصل بخرید، باید از مراجع و فروشگاه‌های معتبر خرید کنید. در این صورت علاوه بر کیفیت متناسب و مطلوب با قیمت مناسب می‌توانید از اصالت برنج اطمینان داشته باشید.

19 - برنج جی تی سی چیست؟

سخن نهایی

هند به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان برنج در جهان محسوب می‌شود. عمده محصولات تولید شده در هند به کشورهای دیگر و سراسر جهان صادر می‌شود. یکی از این نوع برنج‌ها برنج جی تی سی هند است که به‌عنوان سهم بسیاری از برنج‌های وارداتی کشور ما محسوب می‌شود. شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه مشهد برنج این نوع برنج را خریداری کنید. همچنین می‌توانید انواع دیگر برنج از جمله، انواع برنج ایرانی، برنج هندی و برنج پاکستانی را با اطمینان از اصالت و مرغوبیت برنج تهیه کنید.

دسته بندی مراقبت و سلامتی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

2 پاسخ به “برنج جی تی سی چیست؟”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود به سایت