.jpg - کدام برنج ایرانی بهتر است

کدام برنج ایرانی بهتر است

مشهد برنجمشهد برنج
1,248 بازدید
بهترین برنج ایرانی

برنج یکی از غلات قدیمی و از مهم‌ترین غذاهای عمده اکثر مردم جهان است. برنج در ایران به‌عنوان یک وعده غذایی اصلی، همیشه در سفره‌های ایرانی وجود داشته است. ایرانیان در طول روز حداقل یک وعده غذایی خود را به برنج اختصاص می‌دهند. برای برنج دسته‌بندی و انواع مختلفی وجود دارد که به‌طورکلی برنج را به دودسته برنج ایرانی و برنج خارجی تقسیم می‌کنیم؛ اما برنج ایرانی کیفیت و مرغوبیت بالایی در سطح جهان دارد. همچنین برنج به دلیل داشتن مواد معدنی و ویتامین‌هایی که دارد انرژی بالایی را به بدن می‌رساند. برنج ایرانی از نظر عطر و کیفیت انواع مختلفی دارد. برای خرید بهترین برنج ایرانی ابتدا باید انواع آن را بشناسیم. ما در این مقاله با بررسی انواع برنج ایرانی به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید تشخیص دهید کدام برنج ایرانی بهتر است.

برای مطالعه مقاله «خواص برنج برای تقویت قلب و عروق» کلیک کنید.

انواع برنج ایرانی

امروزه برنج در ایران حدوداً در 17 استان کاشت و تولید می‌شود که به همین دلیل برنج ایرانی انواع مختلفی دارد. از نظر کیفیت و مرغوبیت برنج‌هایی که در استان‌های شمالی کشور مانند مازندران و گیلان کشت می‌شوند به‌عنوان بهترین برنج ایرانی محسوب می‌شوند.

برنج طارم

برنج طارم یکی از بهترین برنج‌های ایرانی است که در شمال کشور و در استان مازندران کشت می‌شود که انواع مختلفی دارد. این برنج به دلیل خوش طعم و خوش‌عطر بودن از اولین انتخاب‌های هر ایرانی است که عطر و طعمش حتی ساعت‌ها بعد از پخت باقی می‌ماند. به همین دلیل از برنج‌های صادراتی است که در خارج از سفره‌های ایرانی هم جای خودش را بازکرده است.

برنج طارم هاشمی

از معروف‌ترین انواع برنج، برنج طارم هاشمی است؛ این نوع برنج ترکیبی از برنج طارم و برنج هاشمی است. یکی از دلایل محبوبیت این برنج میزان قد کشیدن یا به‌اصطلاح ری کردن این نوع برنج است که طولش بعد از پخت 13 میلی‌متر قد می‌کشد و از برنج‌های دانه بلند ایرانی محسوب می‌شود.

7 - کدام برنج ایرانی بهتر است

برنج طارم سنگی

این برنج از خوشمزه‌ترین دسته برنج‌های طارم است. برنج طارم سنگی یا برنج سنگ طارم از آن برنج‌هایی است که تا چند خانه آن‌طرف‌تر عطر خوشش می‌پیچد. علاوه بر طعم خوشایند و عطر خوبی که دارد، قد بلندی که بعد از پخت دارد به محبوبیت و دلیل انتخاب این برنج می‌افزاید.

برنج هاشمی

برنج هاشمی نیز از آن دسته برنج‌هایی است که در کشور مصرف و محبوبیت بالایی دارد و بهترین برنج ایرانی به حساب می‌آید. کیفیت پخت، خوش‌عطر بودن و همچنین دانه‌های منظم و قد کشیده از دلایلی است که میزان تقاضا و مصرف این نوع برنج را بالا برده است.

برنج هاشمی انواع مختلفی دارد که مرغوبیت هر نوع بستگی به منطقه‌ای دارد که برنج در آن کشت می‌شود که برنج‌های شمال مخصوصاً مازندران و گیلان کیفیت بالاتری دارند.

برنج صدری

برنج  صدری از آن دسته برنج‌های محلی شمال است که مرغوبیت بالایی دارد و بیشتر در گیلان کشت می‌شود. این برنج بوی خوش و خاصیت زیادی دارد که از گزینه‌های مناسب برای پخت در مهمانی است.

برنج صدری به سه دسته کلی صدری دم‌سیاه، صدری دم قرمز و صدری دم‌گرد تقسیم می‌شود که برنج صدری دم‌سیاه در دسته برنج‌های اعلا محسوب می‌شود.

برنج علی کاظمی

یکی از خوش‌پخت‌ترین برنج‌های استان گیلان برنج علی کاظمی است که در کنار برنج طارم و برنج هاشمی نیز به‌عنوان بهترین برنج‌ ایرانی شناخته می‌شود. برنج کاظمی ماندگاری بالایی بعد از پخت دارد و تا مدت‌ها نرم می‌ماند، حتی بعد از گرم‌کردن مجدد نیز کیفیتش را حفظ می‌کند؛ همین امر موجب شده تا بعد از برنج هاشمی از محبوب‌ترین برنج‌های شمال کشور باشد.

از انواع دیگر برنج می‌توان به: برنج شیرودی، برنج لنجان اصفهان، برنج عنبربو خوزستان، برنج قهوه‌ای، برنج فجر و… اشاره کرد.

 سخن پایانی

باتوجه‌به این نکته که برنج عضوی جدانشدنی از سفره‌های ایرانی است و یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های هر ایرانی انتخاب و خرید بهترین برنج است؛ زیراکه برنج مرغوب و باکیفیت می‌تواند تأثیر زیادی در سلامتی و تأمین انرژی لازم بدن داشته باشد. ما در این مقاله سعی کردیم انواع برنج ایرانی را برای شما معرفی کنیم تا بتوانید بهترین برنج ایرانی را از لحاظ کیفیت پخت، خوش‌عطر بودن و مرغوبیت بشناسید، و با خرید برنج باکیفیت از عطروطعم بی‌نظیر برنج ایرانی در کنار عزیزانتان لذت ببرید. فروشگاه مشهد برنج از آن دست فروشگاه‌هایی است که می‌توانید برای خرید انواع برنج ایرانی و برنج پاکستانی به آن مراجعه کنید و از کیفیت محصولاتی که خریداری می‌کنید اطمینان داشته باشید.

دسته بندی آشنایی با انواع برنج
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود به سایت