.jpg - راهنمای خرید برنج رستورانی

راهنمای خرید برنج رستورانی

مشهد برنجمشهد برنج
972 بازدید
راهنمای خرید برنج رستورانی

راهنمای خرید برنج رستورانی برای آشپزخانه‌ها، رستوران‌ها و کترینگ‌های بزرگ همیشه مسئله مهمی بوده است. علاوه بر شیک‌بودن مکان و مجهز بودن، باید به عطر و بوی برنج هم توجه شود. برنجی که در رستوران‌ها استفاده می‌شود باید بعد از پخت ظاهر مجلسی و مناسبی داشته باشد. عطر برنج مشتریان را به وجد می‌آورد. باتوجه‌به اینکه در شمال ایران انواع برنج‌های مرغوب و باکیفیت کشت می‌شود، دست صاحبان و مدیران رستوران‌ها برای انتخاب برنج باز است. آشنایی با راهنمای خرید برنج رستورانی کمک می‌کند تا بهترین برنج را انتخاب کنید. در ادامه مطلب از وب‌سایت مشهد برنج ارائه‌دهنده انواع برنج‌های ایرانی و خارجی به بررسی راهنمای خرید برنج برای رستوران‌ها می‌پردازیم.

راهنمای خرید برنج رستورانی

در راهنمای خرید برنج رستورانی کافی است که یک‌سری از ویژگی‌ها را در نظر بگیرید تا در نهایت یک برنج خوب و باکیفیت تهیه کنید. این فاکتورها عبارت‌اند از:

  • برنج همگن و یکدست باشد.
  • دارای عطر و بوی مناسب باشد.
  • برنج خشک باشد.
  • علاوه بر خوش‌پخت بودن، دانه‌های آن شفاف باشد.
  • قیمت مناسبی داشته باشد.
  • فاقد بند و ترک باشد.

انواع برنج‌های مرغوب ایرانی برای طبخ در رستوران

استفاده از انواع برنج‌های مرغوب ایرانی یکی از عوامل موفقیت رستوران‌ها است. مشتریان ایرانی همیشه به دنبال کیفیت عالی غذاها هستند. راهنمای خرید برنج رستورانی یکی از فاکتورهای مهم را عطر و بوی برنج می‌داند. برنجی که کیفیت خوبی دارد، صد در دارای عطر و بوی بی‌نظیری است. انواع برنج‌های مرغوب ایرانی برای طبخ در رستوران عبارت‌اند از:

21 - راهنمای خرید برنج رستورانی

1. بهترین برنج عطری ایرانی؛ برنج هاشمی

در راهنمای خرید برنج رستورانی برنج هاشمی به دلیل عطر و بوی خاص و فوق‌العاده در صدر پیشنهادات قرار دارد. در کنار قیمت بالا، دانه‌های برنج کشیده و منظم هستند. بعد از پخت دانه‌های برنج قد می‌کشند؛ برنج ظاهر مجلسی دارد و بسیار خوش‌طعم است.

2. برنج محبوب ایرانی؛ برنج طارم

یکی دیگر از انواع برنج‌های مرغوب ایرانی برای طبخ در رستوران‌ها، انواع برنج طارم است. طارم هاشمی نسبت به انواع دیگر آن دانه‌های درشت‌تری دارد و مزیت آن در کنار عطر و بوی مناسب، ری بیشتر بعد از پخت است.

3. برنج سفید و روشن؛ برنج فجر

برنج فجر در بین برنج‌های ایرانی قیمت مناسب‌تری دارد. ویژگی خوب این برنج رنگ سفید و روشن آن بعد از پخت است و دانه‌های برنج علاوه بر مقاوم‌بودن، بعد از پخت به‌خوبی قد می‌کشند.

4. بهترینی دیگر؛ برنج علی کاظمی

یکی از انواع برنج که می‌توانید در راهنمای خرید برنج رستورانی به آن توجه داشته باشید، برنج علی کاظمی است. این برنج به دلیل قیمت مناسب‌تری که نسبت به برنج هاشمی و طارم دارد در رستوران‌ها بیشتر طبخ می‌شود. برنج علی کاظمی دانه‌های کوتاه‌قدی دارد که پخت خوب آن این نقطه‌ضعف را کاملاً پوشش می‌دهد.

5. مناسب‌ترین برنج؛ برنج شیرودی

اگر به‌عنوان مدیر و صاحب رستوران به دنبال یک برنج شمالی ایرانی خوش‌عطر و باکیفیت خوب هستید، به شما برنج شیرودی را پیشنهاد می‌کنیم. در دسته برنج‌های پرمحصول قرار دارد و نسبت به برنج طارم هاشمی؛ عطر و بوی کمتری دارد. برنج شیرودی به دلیل قیمت مناسب و کیفیت پخت خوب برای ادارات، رستوران‌ها و مهمانی‌ها مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی است. 

پخت برنج رستورانی - راهنمای خرید برنج رستورانی

روش پخت برنج رستورانی

باتوجه‌به اینکه کیفیت برنج‌های ایرانی نسبت به برنج خارجی بالاتر است، توصیه می‌کنیم هنگام خرید برنج رستورانی ارقام ایرانی درجه یک یا نهایت درجه‌دو را انتخاب کنید. عطر برنج ایرانی در کنار انواع خورشت‌ها و کباب‌ها یک طعم دلنشین را برای مشتریان تداعی می‌کند. روش پخت برنج رستورانی به دو روش کوتاه‌ مدت و بلند مدت انجام می‌شود.

1. روش کوتاه مدت

مرحله بعد از خرید برنج رستورانی روش پخت آن است. در روش کوتاه مدت به‌جای آبکش یا کته از یک روش خاص اما ساده، سرآشپزها استفاده می‌کنند. در این روش دو قابلمه با آب بر روی حرارت گذاشته می‌شود. بعد از جوش‌آمدن آب دو قابلمه، به یکی نمک و برنج را اضافه می‌کنند. بعد از نرم‌شدن و پختن برنج آن را آبکش می‌کنند. آبکش حاوی برنج را بر روی قابلمه دومی که در حال جوش است، قرار می‌دهند و برنج را با یک در می‌پوشانند. بخاری که به‌خاطر در ایجادمی شود، به دانه‌های برنج می‌خورد و باعث پخت سریع‌تر آن‌ها می‌شود. برای ایجاد طعم و عطر بهتر از زعفران، روغن حیوانی و کره استفاده می‌کنند. فراموش نکنید انتخاب انواع برنج‌های ایرانی در خوش‌طعم شدن آن تأثیر زیادی دارند.

2. روش بلند مدت

در راهنمای خرید برنج رستورانی اشاره کردیم که برنج خوش‌پخت باشد. برنج‌هایی که خوش‌پخت هستند، روش بلند مدت که توسط سرآشپزها برای طبخ و پخت استفاده می‌شود؛ گزینه مناسبی است. در این روش بسته به تازه یا کهنه بودن برنج برای مدتی آن را در آب و نمک خیس می‌کنند. اگر برنج مصرفی تازه بود مدت‌زمان خیس کردن آن را کمتر می‌کنند. قابلمه مناسب را انتخاب کرده تا دو سوم آن را آب می‌ریزند و بر روی حرارت می‌گذارند. بعد از جوش‌آمدن، برنج خیس کرده را شسته و به آب در حال جوش اضافه می‌کنند. وقتی دانه‌های برنج نه خیلی سفت و نه خیلی نرم هستند؛ برای قدکشیدن برنج، چندتکه یخ اضافه می‌کنند. بعد از ذوب‌شدن یخ‌ها برنج را آبکش و بعد از گرفتن آب، آن را دم می‌کنند برای ته‌دیگ از نان یا سیب‌زمینی بر حسب سلیقه استفاده می‌شود.

جمع‌بندی

در این مقاله شما را با راهنمای خرید برنج رستورانی و انواع برنج‌های مرغوب مورداستفاده در رستوران‌ها، آشپزخانه و کترینگ‌ها آشنا کردیم. در میان انواع برنج ایرانی و خارجی به دلیل بالابودن عطر و بوی برنج ایرانی و طعم بی‌نظیر، گزینه بهتری برای استفاده در رستوران‌ها است. مسئله مهم در راهنمای خرید برنج رستورانی کیفیت، مرغوبیت و اصل بودن آن است. برای اینکه خریدی مطمئن و آسان داشته باشید پیشنهاد می‌کنیم به فروشگاه اینترنتی مشهد برنج مراجعه کنید. مشهدبرنج ارائه‌دهنده انواع برنج‌های ایرانی، خارجی، پاکستانی، هندی و تایلندی اصل باکیفیت و قیمت مناسب است. با ثبت سفارش در وب‌سایت مشهد برنج محصول شما در کمترین زمان به دست شما می‌رسد. 

دسته بندی آشنایی با انواع برنج
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود به سایت