عطری ترین برنج شمال

مشهد برنجمشهد برنج
1,247 بازدید
عطری‌ ترین برنج شمال

در کشور ما عمده زمین‌های زیر کشت برنج در شمال کشور هستند و البته می‌توان گفت بهترین برنج ایرانی همان برنج شمال است. عطروطعم و پرحجم بودن و قد کشیدن برنج از مولفه‌های اصلی بهترین برنج‌های شمال کشور هستند. در هنگام خرید بهترین برنج باید به این نکته توجه داشته‌باشید که برای شما کدام‌یک اهمیت بیشتری دارد. آیا قصد شما خرید بهترین برنج عطری شمال است یا قد کشیدن بیشتر برنج برای شما اهمیت دارد و یا برنجی با پخت بهتر می‌خواهید. بهترین برنج بیشتر بر اساس عطری‌ ترین برنج شمال و میزان قد کشیدن آن با توجه به سلیقه افراد مشخص می‌شود.

انواع برنج شمال

با توجه به این نکته که بهترین برنج ایرانی، برنج شمال است و میزان تقاضا برای برنج شمال بسیار زیاد است، بیشترین زمین‌ها در شمال متعلق به کشت شمال است که در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان کشت می‌شود. با توجه به شرایط کمی متفاوت آب و هوایی و جنس خاک و کودهای مصرفی در استان‌های شمالی، برنج‌های شمال از نظر طعم و عطر انواع مختلفی دارند. به همین دلیل ممکن است عطری‌ ترین برنج شمال که در استان گلستان کشت می‌شود با عطری ترین برنج شمال که در مازندران کشت می‌شود، عطر و بویی کاملاً متفاوت داشته‌باشند. به‌این‌ترتیب انتخاب بهترین برنج عطری شمال کاملاً به سلیقه شما بستگی دارد.

1. برنج هاشمی

یکی از انواع بهترین برنج ایرانی شمال را می‌توان برنج هاشمی دانست که در گیلان کشت می‌شود. برنج هاشمی با توجه به کیفیت بسیار بالایی که دارد از پرطرفدارترین انواع برنج محسوب می‌شود. برنج هاشمی با توجه به این که بهترین برنج عطری شمال است، در سراسر کشور محبوبیت بسیار زیادی دارد. از دیگر خصوصیات برنج هاشمی که به‌عنوان عطری ترین برنج شمال به فروش می‌رسد می‌توان به پخت مناسب، مقاومت بالا در برابر آفات و حشرات اشاره کرد. مقاومت در برابر آفات موجب می‌شود تا کود و سم شیمیایی کم‌تری به برنج هاشمی داده شود و در نتیجه همین نکته باعث شده است تا عنوان سالم‌ترین و بهترین برنج ایرانی به برنج هاشمی تعلق‌گرفته است.

برنج صدری دم‌سیاه

2. برنج صدری دم‌سیاه

برنج دم‌سیاه نیز بهترین برنج ایرانی محسوب می‌شود که از خانواده برنج صدری گیلان است. با توجه به این که به‌عنوان عطری ترین برنج شمال به فروش می‌رسد قیمت بالاتری دارد. البته در قیمت این برنج عامل مهم دیگری نیز تأثیر دارد و آن محصول‌دهی پایین برنج صدری دم‌سیاه است. برنج صدری دم‌سیاه با برنج هاشمی تفاوت زیادی ندارد و مانند برنج هاشمی، بهترین برنج عطری شمال محسوب می‌شود با این تفاوت که محصول کم‌تری نسبت به برنج هاشمی دارد.

3. برنج طارم مازندران

در کنار برنج هاشمی، برنج طارم مازندران نیز بهترین برنج ایرانی محسوب می‌شود که در انواع مختلفی مانند برنج طارم محلی و برنج طارم هاشمی کشت می‌شود. برنج طارم نیز به‌عنوان عطری ترین برنج شمال محسوب می‌شود که کیفیت پخت بسیار بالا و فوق‌العاده‌ای دارد. البته برنج طارم علاوه بر مازندران در گیلان نیز کشت می‌شود که از نظر عطروطعم کاملاً متفاوت هستند و دلیل اصلی آن‌هم جنس خاک و زمین کشاورزی و آب و هوای متفاوت است. برنج طارم کشت دوم نیز یکی از محصولاتی است که در دسته عطری ترین برنج شمال قرار می‌گیرد و به همین دلیل طرفداران بسیاری نیز دارد.

4. برنج فجر

برنج فجری که در استان گلستان کشت می‌شود را نیز می‌توان بهترین برنج ایرانی دانست که ظاهری شبیه به برنج طارم دارد. این برنج از پرمحصول‌ترین برنج‌های شمال کشور محسوب می‌شود که در میان انواع دیگر قیمت بالاتری دارد. قیمت بیشتر برنج فجر به این دلیل است که بهترین برنج عطری شمال با طعم خوب محسوب می‌شود. با توجه به این که یکی دیگر از انواع عطری ترین برنج شمال، برنج فجر گلستان محسوب می‌شود و برنج پرمحصولی است؛ بیشتر در ادارات و رستوران‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عطری ترین برنج شمال کدام است؟

عطری ترین برنج شمال کدام است؟

بهترین برنج ایرانی از نظر طعم خوب و پخت مناسب که به‌عنوان بهترین برنج عطری شمال محسوب شود؛ در یک استان خاص کشت نمی‌شود. در حقیقت هر برنجی با توجه به محل و استانی که در آنجا کشت می‌شود، عطری ترین برنج شمال محسوب می‌شود. به‌طورکلی برنج‌هایی که در گیلان، مازندران و گلستان کشت می‌شوند را می‌توان بهترین برنج عطری شمال دانست که هر کدام عطر خاص و متفاوتی باهم دارند. به‌بیان‌دیگر با توجه به این که عطر برنج یک کیفیت حسی است و قابلیت اندازه‌گیری ندارد نمی‌توان با قاطعیت عطری ترین برنج شمال را یک برنج خاص دانست. بلکه اکثر برنج‌هایی که به‌عنوان بهترین برنج ایرانی شمال کشت می‌شوند را می‌توان عطری ترین برنج شمال دانست.

سخن آخر

انواع برنج شمال با توجه به طعم و عطر و خوش پخت بودن در دسته بهترین برنج ایرانی قرارمی‌گیرند. به‌طورکلی انواع برنج ایرانی باکیفیت‌ترین و مرغوب‌ترین نوع برنج محسوب می‌شوند که طرفداران بسیار زیادی دارند. مؤلفه اصلی در انتخاب بهترین برنج، عطری ترین برنج شمال است که با توجه به سلیقه هر فرد معین می‌شود. در حقیقت برای انتخاب بهترین برنج عطری شمال معیار اندازه‌گیری خاصی وجود ندارد و این طبع و ذائقه شما است که معیار اصلی محسوب می‌شود. برای خرید باکیفیت‌ترین و مرغوب‌ترین انواع برنج ایرانی می‌توانید به فروشگاه مشهد برنج مراجعه کنید. همچنین می‌توانید انواع برنج هندی و انواع برنج پاکستانی که عطری مشابه برنج‌های شمال دارند را از فروشگاه معتبر مشهد برنج خریداری کنید.

دسته بندی آشنایی با انواع برنج
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود به سایت