.jpg - همه چیز در مورد برنج طلایی

همه چیز در مورد برنج طلایی

مشهد برنجمشهد برنج
1,291 بازدید
برنج

امروزه مصرف برنج در ایران افزایش چشمگیری داشته و بنابراین کاشت برنج به روش سنتی پاسخگویی نیاز‌های بشر نیست و به همین دلیل مهندسان ژنتیک دست به کار شده‌اند و برنج‌های تراریخته را تولید کرده‌اند. برنج طلایی از نوع برنج‌های تراریخته است. تراریخته‌ محصولی است که DNA آن‌ توسط آزمایشگاه‌های تخصصی تغییر یافته است و دوباره به داخل سلول محصول انتقال می‌یابد و محصول نهایی پس از کشت با خواص و ویژگی‌های جدید رشد می‌کند. برنج‌های تراریخته نسبت به بقیه برنج‌ها از خواص ویژه ای برخوردار هستند. میزان بازدهی برنج‌های تراریخته از برنج‌های سنتی بیشتر است و می‌توان با کاشت وسیع این نوع برنج‌ها نیاز بشر را تامین کرد. درمورد مصرف برنج‌های تراریخته نقل قول‌های مختلفی مطرح شده است و تاکنون نیز در بین کارشناسان تغذیه برای مصرف این گونه برنج‌ها اختلاف نظر وجود دارد.

2 - همه چیز در مورد برنج طلایی

برنج طلایی چیست؟

برنج طلایی از ارقام خاص برنج تراریخته است که به وسیله مهندسی ژنتیک تولید شده است. این برنج  در سال 1980 تولید شده است و به عنوان یک ماده غذایی مقوی معرفی شده است. این برنج به منظور تزریق ویتامین A  به بدن تولید شده است. در واقع در بین تمام محصولات غذایی تنها برنج طلایی به عنوان یک گزینه مناسب و سرشار از ویتامین A شناخته شده است. امروزه بسیاری از افراد از کمبود ویتامین A رنج می‌برند و کاشت برنج طلایی در این زمینه کمک زیادی به بشر کرده است و توانسته مرگ و میر ناشی از کمبود این ویتامین را کاهش دهد. این برنج از اولین برنج‌های تراریخته تولید شده در ایران است و هم اکنون نیز ایران در زمینه تولید برنج تراریخته از موفق‌ترین کشورها است. این برنج از نظر ساختار با برنج‌های معمولی تفاوت‌هایی دارد و باعث می‌شود نسبت به برنج معمولی انرژی بیشتری برای بدن فراهم کند.

ویژگی‌های برنج طلایی

برنج طلایی به دلیل غنی بودن از ویتامین A علاوه بر خواص‌های معمول برنج دارای خواص و ویژگی‌هایی است که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

  • برای از بین بردن خشکی مو کاربرد دارد
  • این برنج سرشار از ویتامین A بوده و به همین دلیل برای ضعف بینایی بسیار مفید است.
  • برای جلوگیری از ایجاد لکه روی سفیدی چشم مفید است.
  • برای پیشگیری از بروز بیماری های کبدی از برنج طلایی استفاده می‌شود.
  • برای برطرف کردن مشکلات ریوی از این برنج استفاده می‌کنند.
  • برای درمان التهاب معده و روده خاصیت دارویی دارد.
  • برای خارش پوست از این برنج استفاده می‌کنند.
  • برای بیماری های پانکراس مفید است.
  • باعث جلوگیری از رشد غیر طبیعی استخوان ها می‌شود.
  • پوکی استخوان را در بدن یک فرد را از بین می‌برد.
  • به عنوان دارویی برای ناباروری در زنان و مردان استفاده می‌شود.
  • باعث منحل شدن بیماری سلیاک می‌شود.

برای مطالعه مقاله «طرز پخت پلو گشنیز به همراه مرغ| غذای مکزیکی جذاب» کلیک کنید.

عوارض برنج طلایی چیست؟

برنج طلایی با خواص و ویژگی های بسیار خوبی که دارد ممکن است نتایج منفی هم به دنبال داشته باشد و به همین دلیل بسیاری از کشور ها تضمنی برای کیفیت این محصول ارائه نداده‌اند. سخن‌های زیاد و مختلفی درباره مصرف و عدم مصرف این برنج وجود دارد.برخی از افراد معتقداند به دلیل افزودنی‌های موجود در این نوع برنج و غیر‌طبیعی بودن آن‌، مصرف این برنج ضرر‌هایی داشته و گزینه مناسبی نیست. در کنار این، برخی از کشور ها روی سلامت این برنج تحقیقاتی انجام داده اند و سلامت این برنج را تایید کرده اند. IRRI در ازمایشات خود نشان داده است که مصرف برنج طلایی برای انسان‌ها کاملا بی‌خطر و غیر‌سمی است و هیچ نشانی از وجود سموم در این برنج وجود ندارد. به همین دلیل به طور کلی نمی‌توان گفت که مصرف این برنج عوارض دارد یا خیر. تنها راهکار درصورت تصمیم برای مصرف این برنج طلایی این است که نسبت به کیفیت و بهداشت برنج اطمینان داشته باشید و از فروشگاه های معتبر این برنج را تهیه کنید.

خرید برنج طلایی

در اخر برنج طلایی از انواع برنج تراریخته است که می‌تواند میلیون ها نفر را که از کمبود ویتامین A رنج میبرند را نجات دهد. فروشگاه اینترنتی مشهد برنج علاوه بر برنج‌های معمولی برنج‌های تراریخته را نیز به مشتریان خود عرضه می‌کند. برای خرید این برنج با کیفیت عالی و قیمتی مناسب می‌توانید به سایت مشهد برنج مراجعه کنید و انواع برنج پاکستانی، برنج هندی و برنج ایرانی را در کوتاه‌ترین زمان دریافت کنید.

دسته بندی آشنایی با انواع برنج
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

یک پاسخ به “همه چیز در مورد برنج طلایی”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود به سایت