.jpg - چگونه طبع برنج را گرم کنیم؟ +6 راهکار ساده

چگونه طبع برنج را گرم کنیم؟ +6 راهکار ساده

مشهد برنجمشهد برنج
1,981 بازدید
چگونه طبع برنج را گرم کنیم؟ +6 راهکار ساده

برنج به‌عنوان یک ماده غذایی با ارزش در بین مردم شناخته شده است. طبع برنج سرد است و وجود طبع سرد در مواد غذایی عوارضی دارد که برای مقابله با آن باید در کنار مواد غذایی که طبع سرد دارند، گرمی بخورید. برای داشتن یک رژیم غذایی مناسب باید بدانید که در کنار غذاهایی که طبع سرد دارند، چه نوع موادی را بخورید تا سردی آن بر بدن شما تأثیر بد نگذارد. در ادامه به نکاتی درباره اینکه چگونه می‌توانیم طبع انواع برنج را گرم کنیم اشاره می‌کنیم.

بهترین راهکار برای گرم کردن طبع برنج

برای تهیه برنج با طعم گرم راهکارهای مختلفی وجود دارد که در ادامه به چند راهکار ساده اشاره می‌کنیم.

1.تهیه برنج به صورت کته

باتوجه‌به نظرات پزشکان سنتی پختن برنج به‌صورت کته باعث می‌شود که برنج طبعی گرم داشته باشد. وقتی برنج به‌صورت آبکشی پخته می‌شود بسیاری از املاح مفید آن دور ریخته می‌شود و به گفته متخصصان تنها خاصیت سردی برنج باقی می‌ماند. پس برای اینکه برنج شما طبعی گرم داشته باشد، توصیه می‌شود که از آبکش کردن برنج خودداری کنید و برنج را به‌صورت کته بپزید.

2.ترکیب برنج با شوید

شوید از سبزیجات معروف و خوش‌عطر در بین انواع سبزیجات است که به دلیل خاصیت‌هایی که دارد توجه افراد را به خود جلب کرده است. برای کم‌کردن طبع سرد برنج می‌توان برنج را همراه با شوید پخت کرد. برای کاهش طبع سرد برنج باید از شوید تازه یا خشک شده استفاده کنید؛ زیرا شوید فریز شده خود دارای طبعی سرد است و استفاده از آن تأثیری روی طبع سرد برنج نمی‌گذارد.

برخی خوراکی را در کنار برنج - چگونه طبع برنج را گرم کنیم؟ +6 راهکار ساده

3.حذف برخی خوراکی را در کنار برنج

مصرف برخی از خوراکی‌ها در کنار یکدیگر عوارضی دارد و افراد کمی به آنها توجه می‌کنند. مصرف برخی از خوردنی‌ها در کنار برنج عوارضی دارد که بسیاری از افراد از این عوارض بی خبراند. به‌عنوان‌مثال مصرف برنج همراه با ترشی، ماست، سرکه، گوشت و … توصیه نمی‌شود؛ اما با این‌حال استفاده از این خوراکی‌ها در کنار برنج رایج است و از وعده‌های غذایی ما است.

4.استفاده از ادویه های گرم

از راهکارهای دیگری که می‌توان برای ازبین‌بردن طبع سرد برنج به آن اشاره کرد استفاده از ادویه‌های گرم مثل میخک، زیره، فلفل هندی و … است. استفاده از این روش در بین خانواده‌های جنوبی رایج‌تر است و همین باعث شده است که عطروطعم غذاهای جنوبی سروصدای زیادی به پا کند.

5.استفاده از زعفران همراه برنج

زعفران علاوه بر خاصیت‌هایی که دارد، مصرف آن در کنار برنج باعث ازبین‌رفتن طبع سرد آن می‌شود. استفاده از این ماده غذایی خوش‌عطر همراه با برنج، عطر و بوی فوق‌العاده‌ای را به برنج می‌دهد. زعفران را هم می‌توان بعد از دم کشیدم برنج به آن اضافه کرد و هم هنگام دم‌کشیدن برنج، روی آن ریخت. با این کار، با یک تیر دونشان می‌زنید؛ هم به برنج خود عطر و بوی خوبی اضافه می‌کنید و هم طبع سرد برنج را از بین می‌برید.

6.مصرف خرما

خرما از مواد غذایی است که خاصتی فراوان و طبعی گرم دارد. برای ازبین‌بردن طبع سرد برنج می‌توانید در طول روز چند عدد خرما میل کنید و یا  با خرما و برنج، غذای خوشمزه هرمزگانی تهیه کنید.

مضرات مصرف غذا هایی با طبع سرد

بر اساس طب سنتی مصرف خوراکی‌هایی با طبع سرد، ضررهایی برای بدن دارد. در مفاصل، سوءهاضمه، نفخ، کاهش انرژی و خستگی می‌تواند از مضرات مصرف پیش از حد غذاهایی با طبع سرد باشد. با مصرف این نوع غذاها در طول زمان می‌توانیم شاهد تنبل شدن مغز، فراموش و بیماری‌های کبدی باشیم. باتوجه‌به اینکه در خانواده‌های ایرانی مصرف گوشت، برنج، ماست و خوراکی‌هایی با طبع سرد رایج است؛ بهتر است که در وعده‌های غذایی خود دقت بیشتری داشته باشیم و از مواد غذایی که طبع گرم دارند نیز به‌اندازه کافی استفاده کنیم.

سخن نهایی

برای اینکه بتوانیم بدنی سالم داشته باشیم باید به طبع برنج و ترکیباتی که باهم میل می‌کنیم توجه کنیم. علاوه بر این، باید به  این نکته نیز توجه کنیم که مصرف برنج باکیفیت بالا نیز می‌تواند روی سلامتی ما تأثیر بگذارد. به همین دلیل توصیه می‌شود که برنج خود را از سایت‌ها و فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید. مشهد برنج از سایت‌های معتبر و پرفروشی است که برنج ایرانی، برنج هندی و برنج پاکستانی را در بالاترین کیفیت در اختیار مشتریان خود می‌گذارد.

دسته بندی مراقبت و سلامتی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود به سایت