.jpg - آیا برنج برای تشنج تاثیری دارد؟

آیا برنج برای تشنج تاثیری دارد؟

مشهد برنجمشهد برنج
1,817 بازدید
برنج گرد

برنج یک وعده غذایی سالم و خوشمزه است که اگر به صورت صحیح طبخ شود فواید و خاصیت‌های بسیاری دارد. برنج از جمله مواد غذایی است که در همه جای جهان به عنوان یک غذای اصلی و مقوی مصرف می‌شود. شما می‌توانید با مصرف برنج و قرار دادن آن در رژیم غذایی‌تان به جلوگیری از برخی بیماری‌ها نیز کمک کنید. برنج به دلیل اینکه سرشار از مواد معدنی و مفید است به سلامت بیشتر بدن شما کمک کند. برنج برای تشنج به عنوان یک وعده غذایی مفید محسوب می‌شود. مصرف برنج می‌تواند در روند کاهشی و بهبودی این بیماری بسیار موثر باشد.

19 1 - آیا برنج برای تشنج تاثیری دارد؟

تشنج و صرع

تشنج نوعی اختلال الکتریکی و ناگهانی کنترل نشده در عملکرد سلول‌های مغز است. تشنج ممکن است باعث تغییرات ناگهانی در رفتار، حرکات یا احساسات و سطوح هوشیاری شود. اما دلایل و علت‌های تشنج چیست؟ در حقیقت هر چیزی که ارتباطات طبیعی بین سلول‌های عصبی مغز را قطع کند، می‌تواند باعث تشنج شود. تب بسیار بالا و شدید، قند خون بالا یا پایین و یا ضربه به مغز می‌تواند از علت‌های تشنج باشد. اما زمانی که فردی ۲ بار و یا بیشتر دچار حمله و تشنج بدون علت شناخته شده شود، به عنوان صرع تشخیص داده می‌شود. برخی تحقیقات نشان داده است که یک رژیم غذایی متعادل و رعایت آن برای کنترل تشنج و این حملات ضروری است.

رژیم غذایی متعادل برای تشنج و صرع

یک رژیم غذایی متعادل باید شامل گروه‌های غذایی مختلف باشد تا به عملکرد بدن و مغز کمک بیشتری کند. اگر در رژیم غذایی تعادل بین مصرف انواع مواد غذایی رعایت شود، سبب سلامت بدن شما می‌شود. این رژیم غذایی متعادل ممکن است به کاهش خطرات تشنج خصوصا برای افرادی که مبتلا به صرع هستند، کمک کند. با این وجود شواهد کمی وجود دارد درمورد اینکه رژیم غذایی تاثیر مستقیمی بر تشنج داشته باشد. اما به این دلیل که مواد مغذی و مورد نیاز بدن را فراهم می‌کند و باعث ثابت نگه داشتن سطح انرژی شما می‌شود،‌ می‌تواند کمک کننده باشد.

برای مطالعه مقاله «مصرف برنج در بارداری» کلیک کنید.

برنج برای تشنج

در یک رژیم غذایی متعادل برای تشنج باید سعی ‌کنید به‌طورکلی از کربوهیدرات و پروتئین و سزیجات بیشتری استفاده کنید. همانطور که می‌دانید کربوهیدرات‌ها به شما انرژی بیشتری می‌دهند و مصرف کربوهیدرات بیشتر تاثیر مثبت و کمک کننده‌ای بر عملکرد مغز می‌گذارد. برنج به عنوان یک منبع غنی و سرشار از کربوهیدرات می‌تواند در رژیم غذایی شما قرار بگیرد. علاوه بر این برنج حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر بسیاری است که برای دفع مواد زائد از بدن شما نقش موثری دارد و به بهبود و کنترل تشنج نیز بسیار کمک می‌کند.

وظیفه پروتئین‌ها در بدن ساخت ماهیچه‌ها، هورمون‌ها، آنزیم‌ها، گلبول‌های قرمز خون است. همچنین باعث تقویت و پشتیبانی از سیستم ایمنی بدن می‌شوند. برنج برای تشنج به دلیل اینکه حاوی مقدار قابل توجهی پروتئین است بهترین گزینه برای یک رژیم غذایی متعادل است.

گاهی تشنج به دلیل تغییرات در سطح قند خون شما رخ می‌دهد. در این صورت خوردن غذاهایی از جمله برنج  با GI پایین تا متوسط ممکن است به کاهش تشنج شما کمک کند. به‌طورکلی برای تشنج و صرع رژیم‌های غذایی متفاوتی وجود دارد. برای مثال در یک رژیم تمرکز بیشتر بر روی غذاهایی با شاخص گلیسمی پایین‌تر است. این مواد غذایی موجب تحت تاثیر قرار دادن سطح گلوکز خون می‌شوند. سطح پایین گلوکز خون باعث کنترل تشنج در برخی افراد می‌شود. غذاهایی مانند برنج و پنیر و سبزیجات که فیبر بالایی دارد، در این رژیم قرار می‌گیرند. در این رژیم غذایی امکان مصرف کربوهیدرات ‌ها بسیار بیشتر از سایر رژیم‌های غذایی است. در یک رژیم غذایی متعادل که شامل برنج برای تشنج می‌شود باید سعی کنید مصرف این ماده غذایی کربوهیدرات‌دار را با چربی کافی و پروتئین کنترل و متعادل کنید.

14 1 - آیا برنج برای تشنج تاثیری دارد؟

نکته پایانی

در نهایت می‌توان به این نتیجه رسید که برنج به عنوان یک ماده غذایی پر مصرف و جهانی دارای خواص متعددی است. این ماده غذایی می‌تواند در روند بهبودی برخی بیماری‌ها تاثیر بسزایی داشته باشد. برای مثال برنج برای تشنج به عنوان یک ماده غذایی مناسب در یک رژیم غذایی متعادل محسوب می‌شود. شما با خرید برنج از مراجع معتبر و اطمینان از کیفیت و اصالت برنج می‌توانید از این ماده غذایی مفید برای کمک به روند درمان بیماری استفاده کنید. مشهد برنج به عنوان یک فروشگاه معتبر برای شما انواع برنج ایرانی، برنج هندی و برنج پاکستانی را فراهم کرده است.

دسته بندی مراقبت و سلامتی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود به سایت