.jpg - خواص آرد برنج در بدنسازی

خواص آرد برنج در بدنسازی

مشهد برنجمشهد برنج
1,758 بازدید
خواص آرد برنج در بدنسازی

برنج یکی از غلاتی است که خواص بسیاری دارد و اکثر مردم دنیا از خواص بی‌نظیر برنج بهره می‌برند. آرد برنج که از آسیاب کردن دانه‌های برنج تهیه می‌شود نیز، خواص بسیاری دارد که یکی از خواص آن برای بدنسازی است. در ادامه مقاله به بررسی خواص آرد برنج در بدنسازی و نحوه تهیه آن می‌پردازیم.

آرد برنج چیست؟

آرد برنج از آسیاب کردن دانه‌های برنج تهیه می‌شود و به این صورت است که در تهیه برنج و جداسازی پوستهٔ آن، در این فرایند بعضی از دانه‌های برنج شکسته می‌شوند. به‌وسیله الک این دانه‌های شکسته شده را از دانه‌های کامل جدا می‌کنند. دانه‌های شکسته شده که جدا شده‌اند، بیش از اندازه شکسته هستند و قابل‌استفاده نیستند. درنتیجه آن را آسیاب می‌کنند و آرد برنج تهیه می‌گردد. از این آرد در تهیهٔ انواع دسر مثل شیرینی برنجی، فرنی، سوپ، حلوا و… استفاده می‌شود. در ادامه چند مورد از خواص آرد برنج در بدنسازی را عنوان و بررسی می‌کنیم.

نقش آرد برنج در بدن‌سازی

یکی از رشته‌های جذاب ورزشی، بدن‌سازی است. در این رشته، تغذیه حرف اول را می‌زند، به‌طوری‌که بیشتر مربیان عقیده دارند که تغذیه بالاتر از تمرین است. برنامه غذایی و پیش رفتن دقیق با آن، یکی از اصول مهمی است که برای نتیجه گرفتن در این رشته باید رعایت کنید. بدنسازان با رعایت این موضوع، از بروز هرگونه خطرات احتمالی که بر اساس تمرینات فشرده ممکن است به وجود آید، جلوگیری می‌کنند. از جمله خواص آرد برنج در بدنسازی عبارت‌اند از:

برای مطالعه مقاله «مصرف برنج برای افراد دیابتی» کلیک کنید.

1- تأمین کربوهیدرات

در دوره بدنسازی و حجم‌سازی عضلات، شما به مقدار بسیاری کربوهیدرات احتیاج دارید که در آرد برنج موجود است. از جمله خواص آرد برنج در بدنسازی این است که دارای کربوهیدرات ساده است و درصورتی‌که زمان کافی برای مصرف و هضم یک کربوهیدرات پیچیده ندارید می‌توانید آرد برنج را  جایگزین کنید. استفاده از آرد برنج، آن هم از نوع آرد برنج سفید، حداکثر یک ساعت قبل از تمرین می‌تواند مناسب باشد، اما باید توجه داشته باشید که مصرف آن در حد متعادل باشد تا سبب سنگین شدن بیش از حد معده نشود.

34 - خواص آرد برنج در بدنسازی

2- منبع انرژی

علاوه بر این، از دیگر خواص آرد برنج برای بدنسازی این است که سرشار از مواد مغذی است و به‌عنوان یک منبع انرژی پایدار عمل می‌کند. همچنین مصرف سبزی‌ها و کربوهیدرات‌ها به‌صورت روزانه تعداد بسیاری از بدنسازان را به سطح بهتری می‌رساند.

3- سرشار از ویتامین B

یکی دیگر از خواص آرد برنج در بدنسازی این است که سرشار از ویتامین B است که موجب ترمیم پوست می‌شود و همچنین در حرکات ماهیچه‌ها و بدن نقش اساسی دارد و در درمان کم‌خونی نیز مؤثر است.

4- سرشار از منگنز

از دیگر خواص آرد برنج در بدنسازی این است که سرشار از منگنز است که یکی از مواد مغذی است که باعث تجزیه اسیدهای چرب می‌شود و همچنین انرژی را افزایش می‌دهد.

5- جلوگیری از خستگی‌های ناشی از فعالیت‌های سنگین

از دیگر خواص آرد برنج در بدنسازی این است که آرد برنج با بالابردن شاخص قند روی انسولین و قند خون تأثیر می‌گذارد و در نتیجه باعث می‌شود در فعالیت‌های ورزشی طولانی‌مدت و شدید احساس خستگی کمتری را تجربه کنید و به‌صورت حرفه‌ای‌تر فعالیت نمایید.

6- رفع‌کننده بوی بد زیربغل

فعالیت و تحرک در باشگاه بدنسازی موجب تعریق زیاد می‌شود. در نتیجه یکی از راهکارها برای ازبین‌بردن بوی بد زیربغل و از خواص آرد برنج در رشته بدن‌سازی این است که مقداری آرد برنج به زیربغل بپاشید. با این کار بوی بد عرق شما کمتر می‌شود. علاوه بر این اگر می‌خواهید زیربغلتان سفید شود، می‌توانید بعد از حمام، مقداری از این آرد را به این نقطه از بدنتان بکشید.

روش تهیه آرد برنج

برای تهیه این آرد بهتر است از دانه‌های شکسته برنج استفاده کنید. از آن جایی که برای همه دسترسی به این دانه‌های شکسته برنج مقدور نیست، می‌توانید به‌جای آن از دانه‌های کامل استفاده کنید. برای تهیه آرد برنج مرغوب بهتر است از برنج‌ ایرانی استفاده کنید که کیفیت بالایی دارند. در ادامه معرفی خواص آرد برنج در بدنسازی روش تهیه آن را نیز برایتان شرح می‌دهیم.

  • در ابتدا برای تهیه آرد برنج بگذارید تا چند ساعت برنجتان خیس بخورد و برای اینکه کثیفی موجود در آن، از بین برود آب آن را چندین بار خالی کنید. برای خیس کردن برنج به‌هیچ‌عنوان از هیچ ماده‌ای درون ظرف نریزید.
  • پس از این که برنج خیس خورد، آن را آبکشی کنید. بعد از آن برنج‌ها را روی یک دستمال بریزید تا خشک شود. برای خشک‌شدن برنج بهتر است که زیر نور آفتاب و یا در معرض هوای آزاد قرار گیرد.
  • سپس در این مرحله دانه‌های برنج را آسیاب کنید. آسیاب کردن دانه‌ها را باید تا زمانی ادامه داد که هیچ دانه درشتی مشاهده نشده و همه آن‌ها نرم و خرد شوند.
  • پس از اینکه دانه‌ها را آسیاب کردید، باید آن‌ها را از الک عبور دهید تا دانه‌های درشت آن گرفته شود. بعد آن‌ها را دوباره آسیاب کنید تا به طور کامل یکدست شوند. در این مرحله آرد برنج آماده است.

35 1 - خواص آرد برنج در بدنسازی

خرید برنج

اگر قصد دارید به‌صورت اینترنتی برنج و یا سایر محصولات را خرید کنید، می‌توانید فروشگاه مشهد برنج را برای خرید انواع برنج انتخاب کنید. این فروشگاه با ارائه باکیفیت‌ترین انواع برنج‌ها، بدون واسطه و مستقیم محصولات مرغوب و مقرون‌به‌صرفه را به دست شما می‌رساند تا از خرید خود مطمئن و راضی باشید.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی خواص آرد برنج در بدنسازی پرداختیم. همان‌طور که گفتیم، آرد برنج از آسیاب کردن دانه‌های برنج تهیه می‌شود. همچنین گفتیم که آرد برنج سرشار از مواد مغذی کربوهیدرات، ویتامین B، منگنز است و یک منبع انرژی عالی برای فعالیت‌های سنگین ورزشی است.

دسته بندی مراقبت و سلامتی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود به سایت