.jpg - برنج را با ماست نخورید

برنج را با ماست نخورید

مشهد برنجمشهد برنج
1,734 بازدید
برنج را با ماست نخورید

امروزه کارشناسان تغذیه بر این باورند که تداخلات غذایی برای حفظ سلامتی مضر هستند و باید به آن‌ها توجه کرد. مصرف برخی از مواد غذایی با هم سبب ایجاد بیماری‌های مضری برای بدن انسان می‌شود. برنج در کشور ما و در بین مردم محبوبیت و مقبولیت بسیاری دارد و از غذاهایی است که در هرزمان و موقعیتی در سفره هر خانواده ایرانی دیده می‌شود. در کشور ما برنج به صورت‌های مختلفی مانند: عدس‌پلو، استامبولی پلو، سبزی‌پلو، کلم‌پلو، برنج با انواع خورشت‌ها و کباب‌ها و غذاهای دیگر طبخ می‌شود. در فرهنگ ایرانی این غذاها معمولاً به همراه سبزی، دوغ، ترشی و یا برنج و ماست مصرف می‌شوند.

باید به این موضوع توجه داشته باشید که خوردن هم‌زمان برنج و ماست در کنار هم ضررهای فراوانی به بدن انسان وارد می‌کند. به همین دلیل است که از نظر کارشناسان تغذیه نباید این دو مواد غذایی را با هم مصرف کرد. در این مقاله از مشهد برنج با دلیل اصلی مصرف‌نکردن برنج و ماست آشنا خواهید شد.

دلیل مضر بودن مصرف برنج و ماست

یکی از اصلی‌ترین دلیل‌ها برای مصرف‌نکردن هم‌زمان برنج و ماست این است که برنج طبع بسیار سردی دارد و جزو مواد سرد است. طبع ماست نیز همانند برنج سرد و تر است؛ بنابراین اگر دو ماده سرد و تر با هم مصرف شوند، باعث می‌شود تا سردی و تری در بدن ما افزایش‌یافته و خطرات متعدد و مضری را برای بدن ایجاد کند.

اگر سردی و تری در بدن افزایش یابد، بلغم بر روی مغز انسان غلبه کرده و اثرات منفی در پی دارد و در طول درازمدت سبب فراموشی، کودنی، سستی و تنبلی سیستم مغز می‌شود. همچنین هرقدر رطوبت و سردی در مغز افزایش یابد به همان میزان قوه ادراک انسان و تیزهوشی او از بین می‌رود. در ضمن به این نکته توجه داشته باشید که اگر به‌واسطه مصرف برنج و ماست رطوبت در مغز افزایش یابد سبب سرگیجه، تشنج، سکته و صرع می‌شود. ازاین‌رو مراقب باشید برنج را به همراه موادی که دارای طبع سرد هستند؛ مانند ماست، نخورید.

را با سردیجات نخورید - برنج را با ماست نخورید

برنج را با سردیجات نخورید

یکی از مهم‌ترین نکاتی که به شما توصیه می‌کنیم این است که برنج را به همراه خوراکی‌های سردمزاج نخورید. به‌جای مصرف برنج و ماست، موادی با طبیعت گرم را همراه با برنج ایرانی که طبع سردی دارد مصرف کنید. برای مثال می‌توانید از خرما که مزاج گرمی دارد در کنار برنج استفاده نمایید. این کار سبب می‌شود سردی و تری برنج و مواد غذایی دیگر توسط گرمی خرما و یا هر مواد گرم دیگر، تا حدودی کاهش یابد و بدن در برابر بیماری‌های احتمالی حفظ شود.

سخن آخر

کارشناسان تغذیه در خصوص برنج و چگونگی مصرف آن توصیه‌های بسیار زیادی کرده‌اند. همان‌طور که در این مقاله اشاره کردیم مصرف برنج و ماست و به‌طورکلی مصرف برنج و ماست و یا برنج با خوراکی‌هایی که طبع سرد دارند می‌تواند باعث ایجاد بیماری‌های بسیاری شود. یکی دیگر از این توصیه‌ها این است که به‌جای استفاده و مصرف برنج‌های خارجی مانند انواع برنج پاکستانی و انواع برنج هندی، از انواع برنج ایرانی استفاده کنید. برنج ایرانی مضراتی را که انواع برنج‌های خارجی دارند، ندارد و می‌تواند بدن ما را در برابر خطرات ناشی از مصرف برنج‌های خارجی حفظ نماید. ما به شما توصیه می‌کنیم که برای خریدن انواع برنج‌های ایرانی باکیفیت که مقبولیت و محبوبیت همگان را دارد و مورد رضایت مشتریان بسیاری قرار گرفته است، به فروشگاه اینترنتی مشهد برنج مراجعه کرده و انواع برنج‌های ایرانی باکیفیت و اصیل را خریداری کنید.

دسته بندی مراقبت و سلامتی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود به سایت