خواص آب برنج برای لک صورت

مشهد برنجمشهد برنج
2,906 بازدید
خواص آب برنج برای لک صورت

آب برنج برای لک صورت و زیبایی طبیعی پوست صورت بسیار مؤثر است. خواص بی‌نظیر آب برنج می‌تواند موجب جلوگیری و درمان لک‌های تیره و روشن صورت شوند. بسیاری از افراد جامعه علاقه‌ای به استفاده از مواد شیمیایی برای از بردن لک صورت ندارند. بنابراین می‌توان به این افراد توصیه کرد که از خواص آب برنج برای لک صورت و شادابی آن غافل نشوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه مقاله، با ما همراه بمانید.

برنج مناسب برای تهیه آب برنج برای صورت

برنج یکی از قابل دسترس‌ترین و پر‌کاربردترین مواد غذایی پر کاربرد در کشور ما و در خانه‌های ایرانیان محسوب می‌شود. از مرغوب‌ترین و بهترین برنج‌های ایرانی می‌توان به برنج شمال اشاره کرد. در تهیه از آب برنج برای لک صورت بهتر است که از انواع برنج‌های ایرانی و مرغوب استفاده کرد، زیرا این برنج‌ها خواص بیشتری دارند.

آب برنج برای لک صورت

وجود لک‌های صورت از آزار دهنده‌ترین مشکلات پوستی محسوب می‌شوند که منجر به کاهش زیبایی و اعتماد به نفس افراد مخصوصاً بانوان خواهد شد. طبیعت با ارائه روش‌های گوناگون و غیر شیمایی در درمان این مشکلات پوستی به انسان‌ها کمک می‌کند. بهتر است دست از استفاده مواد شیمیایی بردارید و از خواص آب برنج برای لک صورت استفاده نمایید.

می‌توانی با استفاده درست از آب برنج بر لک‌های پوستی خود غلبه کرد. آب برنج سرشار از انواع مواد معدنی و ویتامین‌ها می‌باشد که برای پوست صورت مفید است. اسپری کردن آب برنج بر روی صورت و یا استفاده از آن به صورت ماسک صورت می‌تواند خواص بسیاری را برای پوست شما داشته باشد. مدتی بعد از استفاده از آب برنج برای لک صورت، تغییرات بی نظیر پوست خود را مشاهده خواهید کرد.

خواص آب برنج

خواص آب برنج برای لک صورت

ماده‌ای به اسم پیترا (pitra) در آب برنج وجود دارد. این ماده مغذی باعث کوچک‌تر شدن منافذ پوستی می‌شود. از دیگر خواص این ماده جلوگیری از اشعه اشعه یو وی UV است که این امر خود در جلوگیری از ایجاد لک‌های پوستی تأثیر بسزایی دارد.

برای مطالعه مقاله “خواص برنج قهوه ای” کلیک کنید.

استفاده مکرر و مداوم از آب برنج برای لک صورت می‌تواند تمامی لک‌ها موجود بر روی پوست صورت شما را از بین می‌برد. یکی از نکات جالب این موضوع است که اکثر شرکت‌های تولیدی کرم‌های آرایشی و مراقبتی پوست، از آب برنج استفاده می‌کنند.

طرز تهیه آب برنج برای لک صورت

برای تهیه آب برنج مناسب برای درمان لک‌های صورت سه قاشق غذا خوری برنج مرغوب ایرانی خریداری شده از فرشگاه معتبر مشهد برنج را با دو فنجان آب مورد نیاز روی حرارت بگذارید و به ندت 20 الی 30 دقیقه منتظر بمانید تا جوش بیاید. دقت کنید که از نمک و فلفل و… استفاده نکنید. وقتی برنج کف کرد، مهلت دهید تا آب خنک شود و بعد از آن استفاده نمایید. شما برای درمان لک‌های صورت خود می‌توانید این آب را بنوشید و یا آن را با پنبه بر روی صورت و لک‌های آن بمالید.

طرز تهیه یخ آب برنج برای لک صورت

مقداری از آب برنجی را که تهیه کرده بودید، در قالب‌های یخ بریزید و در فریزر بگذارید. شما می‌توانید از یخ آب برنج برای لک صورت تقریباً روزانه 2 بار استفاده نمایید. یخ را بر روی پوست خود بمالید و اجازه دهید تا جذب پوست شود. استفاده از این یخ فقط تا سه روز امکان پذیر می‌باشد و بعد از این مدت خواص آن از بین خواهد رفت.

ماسک آب برنج برای درمان لک صورت

آب برنج را با شیر و عسل ترکیب کنید و بر روی پوست خود بمالید، سپس بعد از خشک شدن ماسک آن را از روی صورت پاک نموده و مجدداً صورت خود را با آب برنج بشویید و اجازه دهید تا آن جذب پوست صورت شما شود. جذب آب برنج می‌تواند خواص بی نظیری بر روی پوست شما بر جای بگذارد.

جمع بندی

همانطور که در این مقاله بیان شد آب برنج برای لک صورت بسیار مفید و مؤثر است. توجه نمایید که برنجی که استفاده می‌کنید بید تازه، مرغوب و باکیفیت باشد تا اثر بیشتری بر روی سلامتی پوست شما بگذارد. برای خرید انواع برنج‌ ایرانی و برنج پاکستانی با بهترین کیفیت به صورت حضوری و یا غیر حضوری خرید خود را از فروشگاه مشهد برنج انجام دهید.

دسته بندی مراقبت و سلامتی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود به سایت