.jpg - خواص آب برنج برای کودکان

خواص آب برنج برای کودکان

مشهد برنجمشهد برنج
831 بازدید
خواص آب برنج برای کودکان

یکی از خواص آب برنج برای کودکان وجود مواد مغذی فراوانی است که می‌تواند تا حدودی جایگزین شیر مادر برای نوزاد شود. آب برنج نشاسته‌ای است که از جوشیدن برنج درست می‌شود. بیش‌تر مادران از آب برنج برای درست کردن پوره برای نوزادشان استفاده می‌کنند. اگر کودک شما آماده خوردن برنج یا هر غذای جامد دیگری است می‌توانید از آب برنج بعنوان یک میان وعده مقوی استفاده کنید ولی دقت داشته باشید که کاملا جایگزین شیر مادر نکنید زیرا هر غذایی به نوع خود خاصیت مخصوص خود را دارا هست پس باید حد اعتدال را رعایت کنید. ما در این مقاله طرز تهیه و خواص آب برنج  برای کودکان را به شما عزیزان خواهیم گفت؛ با ما همراه باشید. علاوه‌برآن خواص برنج برای کودکان و پس از آن خواص برنج برای عموم افراد را نیز مورد بررسی قرار می‌دهیم.

طرز تهیه آب برنج برای کودکان

تهیه آب برنج به حدی آسان است که همه افراد قادر به درست کردن آن هستند.

کاری که شما عزیزان باید انجام دهید ابتدا باید آب را درون قابلمه مورد نظرتان قرار دهید و صبر کنید به جوش بیاید، سپس دو الی سه فنجان برنج را به آب اضافه کنید و در میزان زمان 10 دقیقه فرصت دهید تا بپزد و آب نشاسته آن جدا شود؛ در مرحله بعد باید آب برنج را در ظرفی قرار بدهید و صبر کنید تا آب برنج خنک شود؛ در صورت مایل بودن می‌توانید مقدار کمی نمک یا شکر به آب برنج اضافه کنید و به کودک خود بدهید در طول روز تقریبا 2 الی 3 کاسه بین وعده‌های غذایی می‌شود به کودکان آب برنج داد. باید توجه داشته باشید که این غذا برای کودکان بالای 4 ماه توصیه می‌شود و اگر کودک شما به دیابت مبتلا است اینکار را زیر نظر پزشک انجام بدهید تا مشکلی رخ ندهد.

فواید آب برنج برای کودکان

خواص آب برنج برای کودکان زیاد است و برخی از آنها عبارت است از:

16 - خواص آب برنج برای کودکان

آب برنج کمک می‌کند تا پوست کودک شما نرم و درخشان باشد

همه کودکان پوستی بسیار نرم و دوست‌داشتنی دارند. برای اینکه پوست کودک شما نرم‌تر باشد می‌توانید از آب برنج استفاده کنید این مایع بعنوان یک مرطوب کننده فوق العاده عمل می‌کند. همچنین داشتن مشکلات پوستی مانند اگزما و درماتیت برای یک کودک ناراحت کننده است.  اما آب برنج می‌تواند این مشکلات را تا حدی بهبود دهد زیرا پوست کودکان در مقابل کرم‌ها و داروهای قوی بسیار حساس هستند و نمی‌توانید هر دارویی را مورد مصرف قرار دهید. همچنین استفاده از آب برنج هیچ گونه عوارض جانبی هم نخواهد داشت.

آب برنج سرشار از ویتامین‌های ضروری است

داشتن یک کودک سالم و سرزنده آرزوی همه افراد جامعه بوده است. باید بدانید که ویتامین‌های موجود در برنج برای حفظ سلامتی و ایمنی بدن کودک شما بسیار موثر است؛ در برنج ویتامین‌هایی مثل تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین و ویتامین B6وجود دارد. آب برنج سرشار از ویتامین B است و این باعث می‌شود برای رشد ذهنی و جسمی کودکان مثمر ثمر باشد. پس، از دیگر خواص آب برنج برای کودکان تامین مواد مغذی ضروری بدن آنها می‌باشد.

آب برنج انرژی مورد نظر کودکان را تامین می‌کند

آب برنج سرشار از نشاسته است و همچنین منبع بسیار خوبی از انرژی و کربوهیدرات‌ها را دارا می‌باشد. این کربوهیدرات‌ها می‌توانند انرژی مورد نیاز کودکان را پس از  بازی کردن تامین کنند. علاوه بر آن، آب برنج به راحتی هضم می‌شود؛  پس لازم نیست نگران هرگونه آلرژی یا ناراحتی معده کودکتان باشید.

با مصرف آب برنج به درمان اسهال کمک کنید

یکی دیگر از خواص آب برنج برای کودکان، کمک به مشکلات گوارشی بدن می‌باشد. این ماده به درمان مشکلات گوارشی سطحی و کاهش تولید مدفوع آبکی در نوزادان کمک می‌کند. برای اینکار لازم است یک فنجان آب برنج را به مدت 15 دقیقه بجوشانید و در فاصله زمانی هر 4 ساعت یکبار نصف لیوان را به کودک بدهید؛ البته توجه داشته باشید که آب برنج فقط یک مکمل هست و نمی‌تواند جایگزین درمان اصلی شود. شما باید قبل از انجام اینکار با پزشک خود مشورت کنید.

با مصرف آب برنج میزان تب را کاهش بدهید

کاهش تب با استفاده از این ماده از دیگر خواص آب برنج برای کودکان می‌باشد. اگر کودک شما تب دارد، مقدار کمی آب برنج به او بدهید تا درجه تب او پایین بیاید. البته همانطور که گفتیم این یک درمان مکمل هست و نمی‌تواند جایگزین درمان اصلی شود.

برای مطالعه مقاله «کنترل بیماری برنج» کلیک کنید.

آب برنج می‌تواند به درمان اگزما کمک کند

اگزما نوعی بیماری است که با استفاده از این مایع قابل درمان می‌باشد. برای اینکار لازم است دو لیوان آب برنج را در آب حمام کودک خود مخلوط کنید. اینکار باعث نرم شدن پوست او و کاهش التهاب‌های پوستی کودک می‌شود.

آلرژی و آب برنج

با توجه به خواص آب برنج برای کودکان که گفتیم ممکن است فرزند شما به برنج حساسیت داشته باشد؛ اگر کودکتان به جو، گندم یا تخم مرغ حساسیت دارد به برنج هم آلرژی دارد برخی از علائم آن عبارت است از:

درد معده
وجود دانه های قرمز پوستی
استفراغ
تنگی نفس
مشکل در تنفس

سخن پایانی

اینک شما عزیزان با خواص آب برنج برای کودکان آشنا شده‌اید و حتما آن را در برنامه غذایی فرزندتان قرار خواهید داد؛ اما باید بدانید که خواص آب برنج برای عموم افراد هم می‌باشد و از خوراکی‌های سالم و مقوی بشمار می‌رود. شما می‌توانید برای خرید برنج به سایت معتبر مشهد برنج مراجعه فرمایید. مشهد برنج انواع برنج ایرانی، برنج هندی و برنج پاکستانی را در اختیار شما عزیزان قرار داده است.

دسته بندی مراقبت و سلامتی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود به سایت