.jpg - میزان مصرف چای سبز چگونه است؟

میزان مصرف چای سبز چگونه است؟

مشهد برنجمشهد برنج
105 بازدید
میزان مصرف چای سبز چگونه است؟

چای سبز از گیاهی به نام کاملیا که به‌صورت خودرو رشد می‌کند می‌آید. اولین‌بار چای سبز از کشورهای هند و چین به مناطق دیگر جهان فرستاده شد. در کشورهای هند و چین چای سبز و هم چنین انواع چای، مصرف درمانی و خاصیت شفابخشی دارد. در این کشورها روش دم کردن چای سبز با رسوم و آداب خاصی انجام می‌شود. میزان مصرف چای سبز و بهترین زمان نوشیدن چای سبز در این نقاط موجب شده است که در واقع مردم شرق آسیا علاوه بر سلامتی، طول عمر بالایی‎ نیز داشته باشند.

نکته‌ای که باید توجه داشته باشید این است که در فرایند تولید چای سیاه از اکسیداسیون و تخمیر استفاده می‌کنند؛ ولی در تولید چای سبز این کار صورت نمی‌گیرد. همین امر باعث شده است که چای سبز نسبت به چای سیاه دارای خواص بیشتر و ارگانیک باشد.  این نوع از چای چون حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی به نام کاتچین است، می‌تواند ضدسرطان، ضد‎‎چاقی و بیماری قلبی باشد.

خاصیت‌های کاتچین، باعث شده میزان مصرف چای سبز خیلی زیاد باشد؛ هما‎ن‎طور که می‎دانیم زیاده‎روی در مصرف هر چیزی عوارضی دارد، در مورد مصرف  چای  سبز نیز این نکته مهم نباید فراموش شود. در ادامه مطلب از وب سایت مشهدبرنج به بررسی بهترین زمان نوشیدن چای سبز و میزان مصزف آن می‌پردازیم.

Introduction to green tea - میزان مصرف چای سبز چگونه است؟

آشنایی با چای سبز

چای سبز یکی از نوشیدنی‎ها‎ی خوب و سالم در دنیا است که به دلیل داشتن ترکیبی به نام کاتچین به چربی‌سوزی و کاهش وزن کمک می‌کند. برای بهره‌مندی از خواص و فواید چای سبز علاوه بر اینکه میزان مصرف چای سبز باید متعادل باشد، باید روش دم کردن چای سبز را به صورت صحیح بدانید. نوشیدنی چای سبز به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان اثرات خوبی بر سلامتی بدن و پوست دارد. این نوشیدنی معجزه آسا نام خود را از رنگ سبز زمردی خود بعد از دم کشیدن گرفته است. توصیه می‌کنیم برای بهره‌مندی از تاثیرات خوب نوشیدنی چای سبز بهترین زمان را برای نوشیدن در نظر بگیرید.

روش دم کردن چای سبز

از آب جوش برای انواع نوشیدنی گرم استفاده می‌شود. اگر از آب با دمای بالای 90 درجه برای دم کردن انواع چای استفاده ‌کنید، چای شما تلخ می‌شود. برای دم کردن چای سبز باید از آبی که داغ نیست و دمای آن بین 80 تا 85 درجه سانتی گراد است، استفاده کنید. نکته مهم بعدی میزان مصرف چای سبز است که رابططه مستقیمی بر سلامتی دارد. روش دم کردن چای سبز دارای مراحلی است که در این قسمت به آن می پردازیم.

  • مرحله اول: اگر میزان مصرف چای ما بیش از یک فنجان است، از برگ چای سبز به‌اندازه یک قاشق چای‌خوری لازم داریم که برای هر فنجان چای سبز به‌اندازه یک قاشق چایخوری، کافی است.
  • مرحله دوم: برگ‌های چای موردنظر را از یک صافی رد می‌کنیم و آن‌ها را کنار می‌گذاریم.
  • مرحله سوم: آب را با استفاده از یک چای‌ساز یا کتری به دمای 80 تا 85 درجه سانتی‌گراد برسانید، همین طور حواس تان باشد که آب جوش نیاید. اگر آب جوش آمد فقط کافی است بگذارید کمی سرد شود.
  • مرحله چهارم: حالا الک یا صافی را روی فنجان خود بگذارید. بعد از ریختن آب داخل فنجان بگذارید به مدت 3 دقیقه دم بکشد.
  • مرحله پنجم: در صورت تمایل از یک قاشق چایخوری عسل برای بهتر کردن طعم چای استفاده کنید. فنجان مخلوط چای سبز و عسل را به هم بزنید و سپس از آن میل نمایید.

روش دم کردن چای سبز تاثیر مستقیمی بر روی طعم آن دارد، سعی کنید با نهایت حوصله این کار انجام دهید. انتخاب بهترین زمان نوشیدن چای سبز کمک می‌کند تا تاثیرات مثبت بیشتری بر روی سلامتی بدن داشته باشد.

The amount of green tea consumption and the best time to drink it - میزان مصرف چای سبز چگونه است؟

میزان مصرف چای سبز و بهترین زمان نوشیدن آن

میزان مصرف چای سبز برای همه افراد یکی نیست. بسته به اینکه هدف هر فرد از نوشیدن چای سبز چیست، می‌تواند مقدار مصرف آن متفاوت باشد. در حالت کلی برای بهرمندی از خواص چای سبز نوشیدن یک فنجان در روز را به شما توصیه می‌کنیم. افرادی که هدف آن‌ها از نوشیدن چای سبز کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام است می‌توانند بین 3 تا 6 فنجان چای سبز مصرف کنند. نکته مهم در میزان مصرف چای سبز توجه به طبع آن است. به دلیل دشتن طبع سرد افرادی که فشار پایین دارند یا لاغر هستند نباید در مصرف چای سبز زیاده روی کنند.

بهترین زمان نوشیدن چای سبز 2 ساعت بعد از هر وعده غذایی است. برای نوشیدن چای سبز صبح و شب می‌تواند زمان خوبی باشد. نوشیدن چای سبز با معده خالی می‌تواند بر روی کبد اثرات بدی بگذارد. پیشنهاد می‌شود صبح‌ها حوالی ساعت 10 تا 11 پس از مصرف صبحانه از چای سبز استفاده کنید؛ همین طور اوایل شب زمان نوشیدن چای سبز می تواند باشد.

مزایای مصرف چای سبز

میزان مصرف چای سبز در طول روز به‌طور معمول بین 1 تا 3 فنجان در طول روز است. چای سبز به دلیل داشتن فلاونوئید، میریستین، کورستین، اپی گالوکاتچین و اپی کاتچین گالات برای بدن خواص زیادی دارد. مزایای مصرف چای سبز به شرح زیر است: مصرف چای سبز از عوارض بیماری دیابت مثل بیماری‌های کلیه و آب‌مروارید جلوگیری می‌کند. چای سبز با کنترل‌کردن آنزیم آمیلاز بزاق و روده باعث می‌شود که بالارفتن قند خون  بدن با سرعت کم‌تری باشد. دیگر مزایای چای سبز عبارت‌اند از:

1. بهبود عملکرد مغز مزیت مصرف چای سبز

ماده‎ای که باعث افزایش هشیاری در انسان می‌شود کافئین است و این ماده در چای سبز نیز وجود دارد. اگرچه کافئین موجود در چای سبز با قهوه برابری نمی‎کند؛ ولی می‎تواند اثرات خود را در بدن داشته باشد و همچنین اثرات ناخوشایند مربوط به کافئین را هم نداشته باشد.

میزان مصرف چای سبز به شما کمک می‎کند که عملکرد مغز، همچنین واکنش، هشیاری، حافظه و خلق‎وخو را تقویت و کارکرد آن‌ها را در بدن بهبود بخشد. چای سبز علاوه بر داشتن کافئین، حاوی آمینو‎اسید آل_تیانین هم است که خاصیت ضد اضطراب دارد. همچنین موجب تولید امواج در مغز می‎شود و  افراد می‎توانند از بهره‎وری بیشتر و انرژی پایدارتری برخوردار شوند.

amount of green tea consumption Reducing the risk of cancer - میزان مصرف چای سبز چگونه است؟

2. میزان مصرف چای سبز؛ کاهش خطرات ابتلا به سرطان

روش دم کردن چای سبز اهمیت زیادی دارد و باعث می‌شود تا اثر بخشی چای سبز برسلامت بدن چندن برابر شود. یک از خواص چای سبز کاهش ابتلا به سرطان است. سرطان در اثر رشد کنترل نشده و غیر‎عادی سلول‎ها در بدن به وجود می‎آید که به‌عنوان یکی از دلایل اصلی مرگ در انسان است. تحقیقات نشان می‎دهد که آسیب اکسیداتیو موجب تولید بیماری‎های مزمن می‎شود. برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری‎ها از ترکیباتی می‎توان استفاده کرد که حاوی آنتی‎اکسیدان هستند و چای سبز می‎تواند برای شما گزینه خوبی باشد.

3. بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن

میزان مصرف چای سبز اگر در طول روز و هفته متعادل و به اندازه باشد، عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد. چای سبز با وجود ترکیبات خوب و بی‎نظیری که دارد از ابتلای شما به انواع عفونت‎های ناشی از ویروس‎ها و باکتری‎ها پیشگیری می‎کند. این خاصیت در چای سبز در مورد بیماری‎های آنفولانزا، سرماخوردگی، اختلالات گوارشی و…. نقش دارد.

دیگر مزایای چای سبز شامل موارد زیر است:

  • ضدسرطان
  • خواص ضد پیری
  • سلامت دهان و دندان
  • رفع بوی بددهان
  • پیشگیری از پوکی‌استخوان
  • فعالیت کلیه و جلوگیری از بیماری دیابت و آب‎مروارید
  • پیشگیری از آلزایمر
  • ازبین‌بردن زگیل
  • فعالیت بیشتر کلیه، جلوگیری از دیابت و آب‌مروارید
  • فعالیت بیشتر کلیه، جلوگیری از دیابت و آب‌مروارید

عوارض چای سبز

اگر در میزان مصرف چای سبز زیاده روی کنید به جای تاثیرات مثبت، عوارضی را در بدن ایجاد می‌کند. این عوارض در افراد مختلف فرق دارد و یا شاید در بعضی افراد هم ممکن است اصلاً تأثیری نداشته باشد.. از جمله تأثیرات سوء این نوع چای تولید خطر در دوران بارداری، بیماری پوکی‌استخوان در زنان و ایجاد خطر ناباروری در مردان را به همراه دارد. در این مقاله به بررسی این عوارض می‌پردازیم.

  • کمبود آهن: به دلیل دارابودن ماده کاتچین در ترکیبات تشکیل دهنده چای سبز مصرف چای سبز می تواند باعث کمبود آهن شود. ناگفته نماند اگر میزان مصرف چای سبز به اندازه باشد کمبود اهن اتفاق نمی افتد.
  • ایجاد سردرد و سرگیجه و استفراغ: مسمومیت کافئین با سردرد، استفراغ، حالت تهوع، تپش قلب، لرز و گرفتگی همراه است که مصرف کافئین بیش از 400 میلی‌گرم در روز موجب مسمومیت کافئین می‎شود.
  • ضعف استخوان‌ها: از جمله عوارض چای سبز در زنان کم‌شدن میزان تراکم استخوان‌ها است. بر طبق تحقیقات بنیاد ملی پوکی‌استخوان نشان می‌دهد که میزان مصرف چای سبز با دوز بالا (کافئین بالا) از جذب کلسیم در بدن جلوگیری می‌کند.
  • ایجاد بی‌خوابی و اضطراب در انسان: شایان‌ذکر است که کافئینی که در چای سبز وجود دارد یک حالت تحریک‌کنندگی سیستم عصبی دارد؛ بنابراین میزان مصرف چای سبز  به‌صورت بالا منجر به اضطراب و بی‌خوابی می‌شود. به‌طورکلی اگر در روز بیش از 300 میلی‌گرم کافئین استفاده کنید باعث بی‌خوابی، تحریک‌پذیری، عصبانیت، افسردگی  و اضطراب می‌شود.
Side effects of green tea - میزان مصرف چای سبز چگونه است؟

جمع‌بندی

این که چای سبز را به‌عنوان نوشیدنی محبوب خود انتخاب کنید یک امر سلیقه‌ای است. امروزه که کار و انزوا و اضطراب زیاد شده است و همین‌طور از لحاظ فشار روانی، انسان‌ها بار زیادی را متحمل می‌شوند، نوشیدن چای سبز در کاهش میزان استرس می‎تواند مؤثر باشد. برای بهره‌مندی از مزایا، میزان مصرف چای سبز مهم است. آشنایی با روش دم کردن چای سبز و همچنین انتخاب بهترین زمان برای نوشیدن چای سبز کمک می‌کند تاثیرگذاری این نوشیدنی گرم آرامبخش بر سلامتی چندیدن برابر شود.

توصیه می‌کنیم چای سبز را از فروشگاه‌های برند و معتبر تهیه کنید. فروشگاه اینترنتی مشهد برنج ارائه‌دهنده انواع برنج ایرانی، انواع چای سیاه و سبز و نوشیدنی‌های گرم با کیفیت عالی و قیمت مناسب است. با خرید از مشهدبرنج طعم واقعی چای سبز ارگانیک را تجربه کنید.

دسته بندی آشنایی با انواع چای
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود به سایت