.jpg - فرق برنج تایلندی و هندی

فرق برنج تایلندی و هندی

مشهد برنجمشهد برنج
1,518 بازدید
فرق برنج تایلندی و هندی

کشورهای زیادی در قاره آسیا وجود دارند که به کاشت و برداشت برنج مشغول هستند. امروزه همچنین صادرات و واردات برنج از پردرآمدترین و پرطرفدارترین تجارت‌ها محسوب می‌شود. به دلیل این واردات گسترده بهترین برنج‌های خارجی و باکیفیت در این خصوص کشورما دچار کمبودی نیست. واردات برنج‌های متنوع خارجی موجب شده تا گزینه‌های متعدد و متنوعی پیش روی شما برای انتخاب باشد. از میان برنج‌هایی که به کشور ما وارد می‌شود، برنج هندی و برنج تایلندی معمولا جزو انتخاب‌ها هستند. در ادامه برای شما فرق برنج تایلندی و هندی را بررسی می‌کنیم.

17 1 - فرق برنج تایلندی و هندی

فرق برنج تایلندی و هندی؛ برنج تایلندی

بعد از هند تایلند از بزرگترین تولیدکنندگان برنج در جهان محسوب می‌شود. بیشتر اراضی تایلند در جهت کاشت و تولید برنج استفاده می‌شود. تنوع برنج تایلندی بسیار بالا است، تقریبا حدود 3500 نوع برنج در تایلند وجود دارد. کشور تایلند به دلیل داشتن آب و هوای مطلوب برای کشت بهترین برنج‌های خارجی مناسب است. برنجی که در تایلند تولید می‌شود از برنج‌های دانه بلند و نیمه شفاف است. بیشترین برنجی که در تایلند تولید می‌شود، برنج سفید، برنج چسبناک و برنج جاسمین است. همچنین برنج قهوه‌ای، برنج معطر و برنج نیم جوش از دیگر انواع برنج تایلندی است. معروف‌ترین و باکیفیت‌ترین برنج تایلندی که به دیگر کشورها صادرمی‌شود، برنج تایلندی هومالی است که به برنج یاس یا جاسمین نیز معروف است.

برنج تایلندی هومالی (جاسمین)

برنج تایلندی هومالی که با نام‌های یاس و جاسمین نیز شناخته می‌شود، از مرغوب‌ترین و باکیفیت‌ترین برنج‌های تایلندی است. کیفیت بالای برنج تایلندی موجب شده تا تقاضا برای این برنج همواره رو به افزایش باشد. کیفیت بالا و قیمت بسیار عالی برنج تایلندی این برنج را در اولویت برای انتخاب از بین دیگر برنج‌ها قرار داده است. برنج تایلندی هومالی بیشتر در قسمت‌های شمالی و شمال شرقی تایلند کشت می‌شود. این نوع برنج هندی دانه‌های کوتاه و ضخیمی دارد. برنج تایلندی هومالی عطر و رایحه بی‌نظیری دارد. این نوع برنج تایلندی شباهت بسیاری از این نظر با برنج ایرانی دارد.

برای مطالعه مقاله «آیا برنج چاق کننده است؟» کلیک کنید.

برنج هندی

هند از بزرگترین کشورهای تولید کننده و صادرکننده بهترین برنج در سطح جهان است. بزرگترین سهم صادرات سالانه برنج در جهان متعلق به کشور هند می‌باشد. از آنجایی که برنج هندی قیمت بسیار مناسبی دارد و به خوبی قد می‌کشد، بیشتر مورد استقبال در ایران قرار گرفته است. همین امر موجب شده است تا برنج هندی در صدر جدول واردات به ایران باشد. دلیل دیگر محبوبیت برنج هندی در پخت آسان این برنج نسبت به برنج ایرانی است. رنگ دانه‌های برنج هندی به طور کامل سفید نیست. رنگ شفاف و رو به طلایی دانه‌های برنج هندی این برنج را متفاوت می‌کند. از مهم‌ترین مزایای برنج هندی بافت آن بعد از پخت است. بعد از پخت دانه‌های این برنج به هم نمی‌چسبند و به صورت جداگانه باقی می‌مانند. از معروف‌ترین انواع برنج هندی، برنج باسماتی است. در ادامه با مشهد برنج همراه باشید تا مهم‌ترین فرق برنج تایلندی و هندی را بررسی کنیم.

برنج هندی باسماتی

از معروف‌ترین نوع برنج هندی، برنج هندی باسماتی است. این برنج بیشتر در رشته کوه‌های هیمالیا کشت می‌شود. دانه‌های برنج هندی باسماتی کشیده و بلند قد هستند. برنج باسماتی هندی از نمونه برنج‌های معطر و درجه یک محسوب می‌شود. دانه‌های این نوع برنج هندی پس از پخت بافتی نرم دارند. البته این نوع برنج در پاکستان نیز تولید می‌شود. اما بیشترین آمار تولید این نوع برنج در هند است. رنگ رو به طلایی و شفاف این برنج در کنار عطر و رایحه دلپذیر،‌ برنج باسماتی را به مروارید معطر مشهور کرده است.

فرق برنج تایلندی و هندی

همان‌طور که گفتیم هند و تایلند بیشترین درصد واردات و تولید برنج را به خود اختصاص داده‌اند. این دو کشور در عرصه صادرات برنج همواره پرچمدار هستند. در ایران به دلیل مصرف روزانه و بالای برنج موجب شده تا مقدار زیادی از برنج‌های خارجی مانند برنج هندی، برنج تایلندی و برنج پاکستانی را وارد کند. البته عمده برنج‌های وارداتی به ایران برنج تایلندی و هندی است.

برنج تایلندی در مقایسه با برنج هندی کیفیت به مراتب بالاتری دارد. دلیل اینکه برنج تایلندی بهتر از برنج هندی است این است که، برنج‌های هندی که به کشور ما وارد می‌شود کیفیت بسیار پایین‌تری نسبت به برنج‌هایی که به آمریکا و اروپا صادر می‌شوند دارد. با این حساب بهترین گزینه برای خرید از بین برنج هندی و برنج تایلندی، برنج تایلندی است که کیفیت بالاتری دارد. اما برنج هندی قیمتی مناسب‌تر به نسبت برنج تایلندی دارد.

16 1 - فرق برنج تایلندی و هندی

سخن آخر

بعد از خواندن این مطلب شما با بررسی ویژگی این دو برنج، می‌توانید به راحتی فرق برنج تایلندی و هندی را متوجه شوید. البته هر دو برنج خصوصیات و مزایای خاص خود را دارند. اگر قصد خرید برنج‌های وارداتی مانند برنج تایلندی و برنج هندی را دارید مطمئن‌ترین انتخاب برای شما جهت خرید فروشگاه مشهد برنج است. در فروشگاه مشهد برنج باکیفیت‌ترین و مرغوب‌ترین برنج‌ ایرانی، برنج هندی و برنج پاکستانی را برای شما فراهم کرده‌ایم.

دسته بندی مراقبت و سلامتی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود به سایت