.jpg - کدام برنج هندی خوب است؟

کدام برنج هندی خوب است؟

مشهد برنجمشهد برنج
1,901 بازدید
برنج هندی

برنج جزو غلاتی است که می‌توان با آن غذاهای بسیار متنوعی طبخ کرد. علاوه بر این برنج سرشار از خواص و فواید فراوانی است. همین موضوع موجب شده است تا میزان مصرف برنج در سراسر جهان رو به افزایش باشد. همچنین برنج در کشور ما به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مواد غذایی مصرفی است. برنج اصلی‌ترین و عضو ثابت سفره‌های ایرانی محسوب می‌شود. مصرف برنج در ایران افزایش چشمگیری دارد برای عدم کمبود این ماده غذایی، پای برنج‌های خارجی و وارداتی به سفره‌های ایرانی باز شده است. از میان انواع برنج‌های وارداتی مانند برنج پاکستانی، برنج هندی و برنج تایلندی در این مقاله از مشهد برنج به بررسی برنج‌هندی می‌پردازیم. در هنگام خرید این برنج این مسئله که کدام برنج هندی خوب است، اهمیت بالایی دارد.

20 1 1 - کدام برنج هندی خوب است؟

برنج هندی

هند از مهم‌ترین کشورها در زمینه تولید انواع برنج است. برنج از محصولات اصلی کشاورزی و صادراتی هند محسوب می‌شود. برنج‌هندی بهترین برنج در دنیا محسوب می‌شود و در رده اول برنج‌های باکیفیت و درجه یک است. در رده دوم بعد از برنج‌هندی برنج ایرانی قرار دارد. امروزه برنج‌هندی از مهم‌ترین محصولات وارداتی به ایران است. انواع مختلف برنج‌هندی در بازار موجود است. همین امر موجب می‌شود تا انتخاب بین انواع برنج‌هندی کمی دشوار شود و دغدغه افرادی که قصد خرید برنج‌هندی را دارند این باشد که کدام برنج هندي خوب است؟

انواع برنج هندی

برنج هندي انواع مختلفی دارد. همین تنوع انتخاب بهترین برنج‌هندی را سخت می‌کند. البته نکته قابل‌توجه این است که همه انواع برنج‌هندی وارد ایران نمی‌شود. در جهان انواع مختلفی از برنج هندي تولید می‌شود به همین سبب هند از بزرگ‌ترین صادرکنندگان برنج در جهان است. برخی از محبوب‌ترین برنج‌های هندی؛ برنج هندي آمبرمهر، برنج هندي بامبو، برنج هندی باسماتی، برنج موگرا است. از بین این چند نوع برنج، اینکه کدام برنج هندي خوب است را در ادامه بررسی می‌کنیم.

برنج هندی آمبرمهر (AMBEMOHAR

یکی از انواع محبوب برنج هندي برنج آمبرمهر است. این نوع برنج از معطرترین انواع برنج هندي است. این نوع برنج هندی از نوع برنج دانه کوتاه است؛ اما طعم و عطر بسیار بهتری از دیگر برنج‌های هندی دارد.

برنج هندی بامبو (BAMBOO)

این نوع برنج از برنج‌های معمولی در هند نیست. برنج بامبو از شاخه‌های گیاه بامبو تهیه می‌شود و برنجی کاملاً متفاوت از برنج سفید است. زمانی که شاخه گیاه بامبو در حال مرگ است، شکوفا می‌شود و دانه‌های زیادی شبیه به دانه‌های برنج تولید می‌کند. البته این نوع برنج به دلیل اینکه بعد از پخت چسبناک می‌شود، فقط در تهیه برنج ساده استفاده می‌شود.

برنج هندی موگرا (MOGRA)

این نوع برنج هندي از برنج‌های دانه بلند محسوب می‌شود. دلیل معروف بودن برنج هندي موگرا رایحه و عطر بی‌نظیر آن است. یکی از باکیفیت‌ترین برنج‌های هندی است که عطر شگفت‌انگیزی دارد. تقریباً می‌توان گفت در میان دیگر انواع برنج برنجی با این رایحه و عطر و بو پیدا نمی‌کنید.

برنج هندی باسماتی (BASMATI)

و اما برنج هندي باسماتی که از برنج‌های دانه بلند است. برنج باسماتی را می‌توان پادشاه برنج‌های هندی دانست. این نوع برنج از محبوب‌ترین انواع برنج هندي در سراسر دنیا محسوب می‌شود. برنج باسماتی هند از نوع برنج‌های معطر و خوش طعم است. به همین دلیل هند از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان برنج باسماتی در جهان است. جالب است بدانید خود برنج باسماتی نیز انواع مختلفی دارد. تاکنون چیزی حدود 29 نوع برنج باسماتی شناخته شده است.

این تنوع نشان‌دهنده ویژگی‌های بی‌نظیر برنج هندي باسماتی است که دانه‌های بلند، رایحه دلپذیر، ماندگاری طولانی و … را شامل می‌شود.

19 - کدام برنج هندی خوب است؟

بهترین برنج هندی کدام است؟

یکی از بهترین و محبوب‌ترین نوع برنج هندي، برنج باسماتی 1121 است. این برنج کیفیت یکپارچه و بی‌نظیری دارد. همچنین قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه، برنج باسماتی 1121 را در دسته برنج‌های انتخابی کدبانوها و بسیاری از آشپزهای جهان قرار می‌دهد. این نوع برنج از طریق بخار تولید می‌شود و دانه‌هایی بلندقد، ‌ تمیز و معطر دارد. رنگ‌دانه‌های این برنج همواره سفید می‌ماند. باتوجه‌به سطح سختی که دارد و قدرتی که به آن وارد می‌شود، برنج 1121 در هنگام پخت شکسته نمی‌شود. طعم و عطر دلپذیر و افزایش طول برنج بعد از پخت این برنج هندي را در اولویت انتخاب هر فردی قرار می‌دهد. البته لازم به ذکر است که در بیشتر موارد برنج‌های مرغوب هندی کمتر به کشور ما وارد می‌شوند.

برای مطالعه مقاله «6 دسری که می‌توانید با برنج درست کنید» کلیک کنید.

حرف آخر

همان‌طور که گفتیم برنج هندي در سراسر دنیا طرف‌داران بسیاری دارد. ازآنجایی‌که همه انواع برنج هندی به ایران وارد نمی‌شود، ممکن است برخی از انواع برنج‌های هندی برای شما ناآشنا باشند. اگر شما هم می‌خواهید بعد از اینکه فهمیدید کدام برنج هندي خوب است، ‌ بهترین نوع برنج هندي را تهیه کنید. پیشنهاد می‌کنیم حتماً برنج هندي باکیفیتی را که انتخاب کرده‌اید از فروشگاه مشهد برنج تهیه کنید. فروشگاه مشهد برنج از معتبرترین فروشگاه‌های عرضه انواع برنج ایرانی، برنج هندي و برنج پاکستانی است.

دسته بندی تناسب اندام و تغذیه
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود به سایت