.jpg - فرق برنج ایرانی و پاکستانی را بشناسید!!!

فرق برنج ایرانی و پاکستانی را بشناسید!!!

مشهد برنجمشهد برنج
2,199 بازدید
فرق برنج ایرانی و پاکستانی

برنج به‌عنوان یک غذای جهانی و پرمصرف انواع و اقسام مختلفی دارد. تفاوت این اقسام و انواع برنج به دلیل وجود کشورهای مختلف تولیدکننده برنج است. در کشور ما بیشترین واردکننده برنج کشورهای هند و پاکستان هستند. بااین‌وجود و در کنار برنج ایرانی انواع و اقسام برنج پاکستانی در بازار تقاضای بسیاری دارد. اما برای انتخاب بین دو برنج لازم است فرق برنج ایرانی و پاکستانی را بدانید. در ادامه این مقاله از مشهد برنج به بررسی این دو برنج پرداخته‌ایم.

70 - فرق برنج ایرانی و پاکستانی را بشناسید!!!

برنج پاکستانی چیست؟

بعد از برنج هندی، برنج پاکستانی نیز به‌عنوان یکی از بیشترین برنج‌های صادرشده و پاکستان به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده برنج شناخته می‌شود. برنج پاکستانی به دلیل اینکه کیفیت خوب و قدبلندی دارد بسیار مورد استقبال و انتخاب در بین انواع برنج است. روند کاشت و برداشت برنج پاکستانی بسیار حائز اهمیت است. به این دلیل که تمامی مراحل کشت برنج در پاکستان توسط زنان این سرزمین انجام می‌شود. پاکستان نقش بسیار بزرگی در صادرات و تولید برنج پاکستانی دارد. به دلیل وجود زمین‌های بسیار حاصلخیزی که دارد کیفیت برنج پاکستانی نیز بسیار بالاست. از نظر کیفیت فرق برنج ایرانی و پاکستانی باوجوداینکه برنج پاکستانی کیفیت پخت خوبی دارد اما برنج ایرانی در رتبه اول باکیفیت‌ترین نوع برنج قرار می‌گیرد.

مشخصات ظاهری برنج پاکستانی

دانه‌های برنج پاکستانی تقریباً ظاهر متفاوت‌تری نسبت به باقی برنج‌ها دارند. دانه‌های برنج پاکستانی قد بسیار بلند و کشیده‌ای دارند و به‌صورت عاج مانند هستند. برنج پاکستانی به دلیل قد بلندی که دارد از برنج‌های مناسب برای مجالس و مهمانی‌ها محسوب می‌شود. به این دلیل که دانه‌های برنج پاکستانی یک اندازه و یک‌شکل هستند و ظاهر بسیار زیبایی دارند. فرق برنج ایرانی و پاکستانی در ظاهر دانه‌ها در همین یک‌دست و یک اندازه بودن دانه‌های برنج است. در برنج ایرانی دانه‌های برنج مانند برنج پاکستانی یک اندازه نیستند و کمی متفاوت هستند. زمانی که دانه‌های برنج شما یک اندازه و یک‌دست باشد بعد از پخت در دیس ظاهر مرتب و زیبایی دارند.

برای مطالعه مقاله «برنج زعفرانی قالبی» کلیک کنید.

کیفیت پخت و عطر برنج پاکستانی

از نظر کیفیت در پخت و عطروطعم برنج پاکستانی تقریباً نزدیک و شبیه به برنج ایرانی است. برنج پاکستانی در این مورد نسبت به برنج هندی عطر و بوی بهتر و بیشتری دارد. اما فرق برنج ایرانی و پاکستانی در این زمینه بسیار بیشتر است. هر مقدار برنج پاکستانی عطروطعم خوبی داشته باشد باز هم برنج ایرانی طارم و هاشمی عطروطعم فوق‌العاده بهتر و بیشتری دارند. بااین‌وجود برنج پاکستانی به‌مراتب کیفیت خوب و مطبوعی بعد از پخت دارد. برنج پاکستانی به این دلیل که در بازار قیمت خوب و مناسبی دارد از انتخاب‌های هر ایرانی محسوب می‌شود.

برنج ایرانی

امروزه برنج ایرانی در بیشتر نقاط کشور کشت می‌شود. اما بااین‌وجود برنجی که در مناطق شمالی کشور کشت می‌شود همواره از بهترین برنج‌های ایرانی محسوب می‌شود. روند کشت برنج ایرانی و روش کشاورزان ایرانی نسبتاً خاص و متفاوت بوده است. برخی معتقدند برنج ایرانی هر چه بیشتر بماند و ذخیره شود زمان استفاده طعم بسیار لذت‌بخش‌تری خواهد داشت. برنج ایرانی در به‌عنوان بهترین برنج در طبخ و پخت انواع غذاهای محبوب در رستوران‌های ایرانی به‌حساب می‌آید. همچنین به دلیل خواص بسیار زیادی که برنج ایرانی دارد این نوع برنج در بسیاری از رژیم‌های غذایی توسط متخصصین تغذیه قرار گرفته است. برنج ایرانی تنوع بسیار بالایی دارد و همه انواع این نوع برنج کیفیت فوق‌العاده بی‌نظیری دارند.

مشخصات ظاهری برنج ایرانی

از نظر ظاهری فرق برنج ایرانی و پاکستانی در اندازه دانه‌های برنج است. دانه‌های برنج ایرانی نسبت به برنج پاکستانی کمی کوتاه قد هستند. اما از طرف دیگر هم اندازه و هم شکل هستند و در برابر خر شدن بسیار مقاوم‌اند. رنگ‌دانه‌های برنج ایرانی بسیار سفیدتر از دیگر برنج‌های خارجی است و در برخی موارد دانه‌های برنج رنگی متمایل به شیری دارند. برنج ایرانی از این نظر که کاملاً ارگانیک و طبیعی است اندازه دانه‌هایش به بلندی برنج پاکستانی و هندی که گفته می‌شود در کارخانه ساخته می‌شوند نیست. پس برنج ایرانی بسیار باکیفیت‌تر و مرغوب‌تر از هر نوع برنج خارجی است.

کیفیت پخت و عطر برنج ایرانی

در تعیین کیفیت برنج عوامل بسیار زیادی می‌تواند تأثیر داشته باشد. نحوه کشت، آب‌وهوا، نوع خاک و استفاده از مواد نگهدارنده از جمله مواردی هستند که میزان کیفیت برنج را مشخص می‌کنند. آب‌وهوا و خاک حاصلخیز و نوع کشت متفاوت و خاص برنج ایرانی باعث شده تا برنج ایرانی به‌عنوان باکیفیت‌ترین نوع برنج شناخته شود. همچنین ازآنجایی‌که برنج ایرانی نسبت به سموم و آفت‌های مختلف بسیار مقاوم بوده از مواد و سموم کمتری در کشت آن استفاده شده است. به همین خاطر اصلی‌ترین فرق برنج ایرانی و پاکستانی در طبیعی بودن برنج ایرانی است. همچنین برنج ایرانی از نظر عطر و بو بهترین نوع برنج در جهان محسوب می‌شود. طعم و کیفیت بعد از پخت عالی برنج ایرانی سبب شده است تا این برنج جهانی و بسیار محبوب شود.

برنج ایرانی بهتر است یا برنج پاکستانی؟

باتوجه‌به اینکه مهم‌ترین فرق برنج ایرانی و پاکستانی در کیفیت پخت و عطروطعم است، بهترین انتخاب برنج ایرانی است. برنج ایرانی علاوه بر اینکه کیفیت بسیار عالی و بالایی دارد با ذائقه ایرانی‌ها بسیار بیشتر سازگار است. همان‌طور که گفتیم برنج ایرانی یک برنج ارگانیک و طبیعی محسوب می‌شود و به همین دلیل نسبت به برنج پاکستانی بسیار سالم‌تر است. سالم بودن برنج ایرانی موجب می‌شود تا این برنج خواص و فواید بسیار زیاد و بی‌شماری داشته باشد.

4 1 - فرق برنج ایرانی و پاکستانی را بشناسید!!!

سخن آخر

باتوجه‌به اینکه کشورهای مختلفی در سراسر جهان اقدام به تولید و صادرات برنج به کشور کرده‌اند تنوع بسیار زیادی در انواع برنج به وجود آمده است. برنج پاکستانی به‌عنوان نوعی برنج خارجی که شباهت‌هایی با برنج ایرانی دارد در بازار بسیار موردتوجه است. برای اینکه بتوانید خرید بهتری داشته باشید باید فرق برنج ایرانی و پاکستانی را به‌خوبی بدانید. باتوجه‌به این تفاوت‌ها برنج ایرانی از همه نظر بهتر و مناسب‌تر است. شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه مشهد برنج انواع برنج ایرانی باکیفیت و مرغوب را تهیه کنید.

دسته بندی آشنایی با انواع برنج
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

2 پاسخ به “فرق برنج ایرانی و پاکستانی را بشناسید!!!”

  1. من اشپز هستم و برنج ایرانی رو بیشتر مورد پسند قرار میدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود به سایت