روش پخت برنج رستورانی

مشهد برنجمشهد برنج
1,417 بازدید
پخت برنج رستورانی

ما از برنج رستورانی به‌عنوان برنجی خوش‌عطر، خوش‌پخت، قدبلند و خوش‌طعم یاد می‌کنیم. در اکثر رستوران‌ها برنج به دو روش زمان­دار و فوری تهیه می‌شود. در این مقاله روش پخت برنج رستورانی به هر دو روش فوری و بلندمدت را به شما آموزش می‌دهیم تا اگر مهمان سرزده به خانه‌تان آمد، روش پخت یک برنج عالی و مجلسی در کوتاه‎ترین زمان را بلد باشید. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

روش پخت برنج رستورانی فوری

روش پخت برنج رستورانی فوری، روش پختی است برای زمان‌هایی که وقت کافی جهت آبکش و دم کردن برنج وجود ندارد. برنجی که با استفاده از این روش پخته می‌شود، به دلیل زمان پخت کوتاه، ته‌دیگ ندارد. برای تهیه برنج به روش پخت برنج رستورانی فوری، باید ابتدا دو قابلمه پر از آب را بر روی شعله گاز قرار دهید و تا زمان جوش آمدن آب صبر کنید. بعد از اینکه آب شروع به جوشیدن کرد، برنج را داخل آب بریزید و به آن به اندازه لازم نمک بیفزایید. بعد از اینکه دانه‌های برنج نرم شدند، برنج را در یک آبکش فلزی بریزید و آن را روی قابلمه دوم که آب آن در حال جوشیدن است، قرار دهید. در آن را بگذارید و دم بیندازید. شدت بخار بالای این روش، برنج را در ده دقیقه آماده می‌کند. در انتهای روش پخت برنج رستورانی فوری، به برنج کره یا روغن و کمی زعفران اضافه کنید.

روش پخت برنج رستورانی بلندمدت

برای تهیه برنج به روش پخت برنج رستورانی بلندمدت، باید حوصله کافی داشته باشید و زمان زیادی برای پخت آن صرف نمایید. در ابتدای روش پخت برنج رستورانی بلندمدت ابتدا باید برنج را در آب و نمک خیس کنید. بعد از این که برنج خیسانده شد، آن را کاملاً بشویید تا شوری نمک آن گرفته شود. سپس قابلمه‌ای را پر از آب کنید و روی شعله گاز قرار دهید تا به جوش بیاید. بعد از جوشیدن آب، برنج را داخل آب بریزید و تقریباً 10 دقیقه صبر کنید تا دانه‌های برنج پخته شوند. زمانی که دانه‌های برنج نه خیلی نرم باشند، نه خیلی سفت، می­توانید برنج را آبکش نمایید. در این مرحله چند تکه یخ داخل آب در حال جوش و برنج‌ها بیندازید تا به برنج شوک وارد شود. این کار باعث قد کشیدن برنج خواهد شد.

برنج رستورانی

بعد از آب شدن یخ‌ها، برنج را آبکش کنید و آن را زیر آب ولرم بگیرید. نان، سیب‌زمینی یا برگ کاهو را ته قابلمه بچینید و سپس برنج‌ها را در قابلمه بریزید و برنج را دم بیندازید.

برای مطالعه مقاله «مضرات مصرف بیش از حد برنج» کلیک کنید.

در روش پخت برنج رستورانی بلندمدت، باید ابتدا ۵ دقیقه شعله گاز را زیاد کنید. این کار موجب می‌شود ته‌دیگ رنگ بگیرد و ترد شود. بعد از آن برنج را با شعله کم دم بیندازید. دقت کنید که  حدود ۲۰ دقیقه بعد از زمان پخت، روی برنج‌ها مقداری روغن بریزید یا چند تکه کره بگذارید تا برنج چرب و خوش‌طعم شود. پخت کامل برنج تقریباً 40 دقیقه طول می‌کشد. پخت برنج به روش پخت برنج رستورانی بلندمدت، برنجی قدبلند و خوش‌عطر و طعم به شما ارائه خواهد داد.

خواص برنج

برنج یکی از پرمصرف‌ترین خوراکی‌ها در سفره­های ایرانیان است که سرشار از کربوهیدرات بوده و گزینه مناسبی برای تأمین انرژی بدن و تقویت سیستم ایمنی به حساب می‌آید. اگر به تغذیه و سلامتی خود اهمیت می‌دهید، محصولات خود را از مشهد برنج تهیه نمایید. فروشگاه مشهد برنج بهترین انتخاب برای خرید برنج‌ ایرانی باکیفیت و محصولات طبیعی و متنوع شمال و برنج‎های پاکستانی است.

جمع بندی

ما در این مقاله شما را با روش پخت برنج رستورانی آشنا نمودیم تا در مهمانی‌ها و مجالس از آن استفاده نمایید و برنج خوش‌طعم و عطر رستورانی را در منزل تهیه نمایید. از این که تا پایان این مقاله ما را همراهی نمودید، سپاسگزاریم. فروشگاه و برند مشهدبرنج بعنوان یک همراه همیشگی، شما را دعوت به مشاهده محصولات باکیفیت خود در سایت مشهد برنج می‌کند.

دسته بندی آشپزی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود به سایت