.jpg - بهترین برنج باسماتی

بهترین برنج باسماتی

مشهد برنجمشهد برنج
1,506 بازدید
خواص برنج

برنج به‌عنوان یکی از پرمصرف‌ترین و محبوب‌ترین مواد غذایی در سراسر چهان محسوب می‌شود. باتوجه‌به نیاز و تقاضای این غله محبوب، کشورهای بزرگی چون هند و پاکستان نسبت به تولید و کشت برنج به‌منظور برطرف‌کردن این نیاز اقدام کردند. همین امر موجب شد تا برنج در انواع مختلفی تولید و کشت شود. باتوجه‌به این تنوع، انتخاب یک نوع برنج مرغوب و باکیفیت از پیچیده‌ترین و سخت‌ترین انتخاب‌ها است. برای آن دسته افرادی که برنج‌های خارجی مصرف می‌کنند همیشه انتخاب میان برنج پاکستانی و یا برنج هندی چالش سختی است. در این مقاله از مشهد برنج با بررسی بهترین برنج باسماتی به شما در انتخاب بهترین برنج کمک می‌کنیم.

19 - بهترین برنج باسماتی

برنج باسماتی

برنج باسماتی به آن دسته برنج‌هایی گفته می‌شود که دانه‌هایی سفید و قدبلند دارند. در ابتدا زمین‌های زیر کشت این برنج تنها در دامنه‌های کوه هیمالیا بود. اما به‌مرورزمان امروزه برنج باسماتی را به‌صورت گسترده‌تری در هند و پاکستان و اکثر کشورهای شرق آسیا کشت و تولید می‌کنند.

برنج اصل باسماتی بیشتر به‌خاطر عطروطعم بی‌نظیر و دلنشینی که دارد مورد استقبال قرار گرفت و به محبوبیت رسید. بهترین برنج باسماتی همانند برنج ایرانی هر چه کهنه‌تر باشد عطروطعم بیشتر و بهتری دارد. همانند دیگر برنج‌های باکیفیت و مرغوب این برنج هم خواص و فواید بسیاری دارد که برنج باسماتی را در مرکز توجه قرار داده است. به همین دلیل در میان برنج‌های خارجی که وارد کشور ما می‌شود، سهم بسیاری متعلق به برنج باسماتی است. باکیفیت‌ترین و بهترین برنج باسماتی تحت عنوان سالم‌ترین نوع برنج خارجی به کشورها صادر می‌شود. به‌طورکلی این نوع برنج به دلیل کم کالری بودن و کمک به کاهش کلسترول، طرف‌داران بسیاری دارد. برنج باسماتی موجب کاهش وزن و بهبود سلامتی بدن شما می‌شود.

انواع برنج باسماتی

همان‌طور که اشاره کردیم برنج باسماتی امروزه توسط برخی کشورها کشت و تولید می‌شود. به همین دلیل می‌توان برنج باسماتی را به 4 نوع اصلی تقسیم‌بندی کرد. این تقسیم‌بندی باتوجه‌به کشور و محل کشت این نوع برنج تعیین می‌شود که شامل برنج باسماتی هندی، برنج باسماتی پاکستانی، برنج باسماتی کنیایی و برنج باسماتی آمریکایی می‌شود. در این میان برنج باسماتی هندی و برنج باسماتی پاکستانی جزو بهترین برنج باسماتی در سراسر جهان محسوب می‌شوند. این محبوبیت و استقبال از برنج باسماتی هند و پاکستان بیشتر به دلیل کیفیت بالا و مرغوبیت آن‌ها است.

در میان این دو نوع برنج، متخصصان بهترین برنج‌ باسماتی را، برنج باسماتی هندی می‌دانند که کیفیتی نظیر برنج‌های ایرانی دارد و به همین دلیل در کشور ما بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است.

برای مطالعه مقاله «ارزان‌ترین برنج پاکستانی» کلیک کنید.

برنج باسماتی هندی

برنج باسماتی به دلیل عطر دلنشینی که دارد به این نام مشهور شده است به این دلیل که در زبان هندی کلمه باسماتی به معنای معطر است. طعم برنج باسماتی هندی را طعمی آجیلی مانند می‌دانند که عطری دلنشین و ملایم دارد. ظاهر و نوع دانه‌های بهترین برنج باسماتی هندی، سوزنی مانند است و دانه‌های آن قدبلند هستند. ویژگی اصلی که موجب استقبال بیشتر از برنج باسماتی شده است، دانه‌های آن است که بعد از پخت به هم نمی‌چسبند و به‌صورت دانه‌دانه باقی می‌مانند. عطروطعم بهترین برنج باسماتی بعد از پخت همچنان خوش‌عطر و خاص باقی می‌ماند.

متخصصان معتقدند که دانه‌های بهترین برنج باسماتی هندی، به رنگ طلایی است و هر چه قد دانه بلندتر باشد کیفیت آن به‌مراتب بیشتر می‌شود. برنج باسماتی درگذشته به دلیل کیفیت بالا و خاص بودن تنها در خانه‌های اشراف و ثروتمندان بود؛ اما به‌مرورزمان و باتوجه‌به کشت گسترده این روزها در هر خانه‌ای می‌توان آن را یافت.

برنج باسماتی پاکستانی

برنج باسماتی هندی و برنج باسماتی پاکستانی تفاوت و تمایز چندانی با هم ندارند و ممکن است تنها در میزان قدکشیدن تفاوت کوچکی داشته باشند. به‌طورکلی برنج باسماتی هندی بیشتر قد می‌کشد. اما بااین‌وجود بهترین برنج باسماتی پاکستانی به دلیل قیمت مناسب‌تر و ارزان‌تری که دارد و خوش پخت بودن آن طرف‌داران بیشتری در بازار برنج دارد. برنج‌های باسماتی پاکستانی به سه دسته محبوب: ایندیکا دانه بلند، ایندیکا دانه‌درشت و جاپونیکا تقسیم می‌شوند که هرکدام باتوجه‌به منطقه‌ای که در آن کشت می‌شود ممکن است کمی متفاوت باشد.

برنج‌های باسماتی به دلیل داشتن شاخص گلیسمی پایین‌تری که دارند، شما را بیشتر سیر نگه‌ می‌دارند. به همین دلیل در یک رژیم غذایی متناسب می‌توان از برنج باسماتی پاکستانی استفاده کرد. برنج باسماتی باتوجه‌به اینکه در حاصلخیزترین زمین‌ها کشت می‌شود، سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی موردنیاز برای بدن است. به همین دلیل بهترین برنج باسماتی ارزش غذایی بسیار بالاتری دارد.

26 1 - بهترین برنج باسماتی

جمع‌بندی

برنج یکی از محبوب‌ترین و پرطرف‌دارترین مواد غذایی در میان نیمی از مردم جهان است. به همین دلیل تقاضای زیادی در کشورهای مختلف دارد و همین امر موجب شده است تا در برخی کشورها، بیشترین زمین‌های زیر کشت را به برنج اختصاص بدهند. در این میان دو کشور هند و پاکستان بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان برنج به سراسر جهان محسوب‌ می‌شوند. یکی از بهترین برنج‌هایی که در این کشورها کشت‌ می‌شود، برنج باسماتی است که عطروطعم فوق‌العاده‌ای دارد. شما می‌توانید برای تهیه بهترین برنج باسماتی و یا انواع برنج ایرانی، برنج هندی و برنج پاکستانی به فروشگاه معتبر مشهد برنج مراجعه کنید.

دسته بندی آشنایی با انواع برنج
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

2 پاسخ به “بهترین برنج باسماتی”

  1. سلام بهترین غذایی که میشع با این نوع برنج درست کرد چی هست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود به سایت