.jpg - برنج رژیمی بدون روغن

برنج رژیمی بدون روغن

مشهد برنجمشهد برنج
2,286 بازدید
برنج رژیمی بدون روغن

عضو جدانشدنی سفره‌های معمولی ما ایرانی‌ها برنج است. یکی از معظلات افرادی که می‌خواهند رژیم بگیرند هم این است. حذف برنج از وعده‌ی غذایی واقعا برای افراد سخت است. اما ما می‌توانیم با تغییر پخت برنج، آن را در وعده‌ی غذایی داشته باشیم و در عین حال به رژیم غذایی خود نیز پایبند باشیم.

6 - برنج رژیمی بدون روغن

مراحل پخت برنج رژیمی

در اولین مرحله طرز تهیه‌ی برنج رژیمی بدون روغن، برنج‌ها را چند بار با آب ولرم می‌شوییم. وقتی آب برنج کاملا صاف شد، آب را دور می‌ریزیم. هنگام شست‌و شو اصلا نباید به برنج چنگ بزنید.

در دومین مرحله، برنج را در ظرف می ریزیم و آب را به آن اضافه می‌کنیم. 2 الی 3 ساعت اجازه می‌دهیم تا برنج خیس بخورد. مقدار کمی نمک هم به آن اضافه می‌کنیم. هر چه میزان نمک کمتر باشد، برنج برای رژیم شما بهتر خواهد بود.

سومین مرحله انتخاب قابلمه‌ی مناسب با قابلیت نچسب است. دو پیمانه آب را در قابلمه و روی اجاق گاز می‌گذاریم. آب که جوش آمد، برنج‌ها را اضافه می‌کنیم. بعد از چند دقیقه (بسته به نوع برنج) برنج‌ها را آب کشی‌ می‌کنیم.

برنج‌ را بعد از آب‌کشی در قابلمه‌ی بدون روغن می‌ریزیم. برنج را لایه‌ لایه اضافه می‌کنیم و در آخر در قابلمه را با دم‌کنی گذاشته و چهل وپنج دقیقه صبر می‌کنیم تا برنج دم بکشد برنج رژیمی شما آماده است.

برای مطالعه مقاله «مصرف برنج در بارداری» کلیک کنید.

برنج کته‌ی رژیمی

ابتدا برنج‌ها را چند بار با آب ولرم شسته و آب‌کش می‌کنیم. برنج‌های شسته‌شده را در ظرفی ریخته و روی آن آب می‌ریزیم و چند ساعت اجازه می‌دهیم تا برنج کاملا خیس بخورد.

برنج را به همراه مقداری آب روی حرارت می‌گذاریم. آب که جوش آمد مقداری نمک اضافه می‌کنیم. هر چه نمک کم‌تر باشد، برنج شما کالری کم‌تر و رژیمی‌تر خواهد بود. مقدار آب برنج باید حدود یک بند انگشت بیشتر از برنج‌ها باشد. وقتی آب برنج کاملا بخار شد، دم کنی را می‌گذاریم. 30 دقیقه بعد کته‌ی شما آماده است.

برنج بدون روغن چقدر کالری دارد؟

درست است که برنج، سرشار از نشاسته است، اما آن‌چه موجب افزایش کالری برنج می‌شود فقط این نکته نیست. افزایش میزان استفاده از نمک و روغن، چیزی است که به افزایش کالری منجر می‌شود. البته کالری برنج رژیمی به نوع برنج و شیوه پخت برنج هم بستگی دارد. اما به طور کلی هر 100گرم برنج سفید بدون روغن، 123 کالری به شما می‌رساند.

روغن نارگیل برای کاهش کالری برنج

برای این‌که برنجی با کالری کم‌تری داشته باشید، روغن نارگیل نیز می‌تواند به شما کمک کند. به ازای هر یک پیمانه برنج، یک قاشق چایخوری روغن نارگیل به آب برنج در حال جوش استفاده کنید. بعد از پخت برنج، آن را به مدت 12 ساعت در یخچال استراحت بدهید. بعد از انجام این مراحل، میزان نشاسته‌ی غیر قابل هضم برای انسان 10 برابر بیشتر شده و حدودا 60 درصد کالری کم‌تری را با خوردن برنج تجربه خواهید کرد.

8 - برنج رژیمی بدون روغن

بعد از گرم کردن مجدد برنج، شما شاهد نشاسته‌ی ابتدایی که برنج شما در ابتدا داشته، نخواهید بود.

نتیجه‌گیری

برنج، به عنوان قوت دلپذیر و پرطرفدار سفره‌های ایرانی است. یکی از نگرانی‌های افراد هنگام برنامه‌های رژیم غذایی، برنج است. حذف برنج معمولا برای افراد خوشایند نخواهد بود. می‌توان، با اصلاح روش پخت برنج و میزان مصرف نمک و روغن، هم برنج را از وعده‌ی غذایی استفاده کرد، و هم رژیم غذایی را حفظ کرد. روغن نارگیل یکی از روغن‌هایی است که به شما در تهیه‌ی برنج و کته‌ی رژیمی کمک خواهد کرد. چرا که به میزان قابل توجهی نشاسته‌ی غیرقابل هضم برنج را زیاد می‌کند. البته نوع برنج در میزان کالری برنج تاثیرگذار خواهد بود. برای خرید انواع برنج ایرانی، برنج پاکستانی و برنج هندی به فروشگاه مشهد برنج مراجعه کنید.

دسته بندی مراقبت و سلامتی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود به سایت