.jpg - ارزان ترین برنج ایرانی

ارزان ترین برنج ایرانی

مشهد برنجمشهد برنج
1,455 بازدید
برنج سبوسدار

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اجناس که در خرید ما تاثیر مستقیم دارد، قیمت آن است. در این شرایط اقتصادی همه به دنبال محصولات باکیفیت و قیمت‌های مقرون به صرفه هستند. در این میان برنج هم از این قاعده مستثنی نمی‌باشد. البته این را هم باید بدانیم که ارزان بودن برنج دلیل بر کیفیت پایین یا مشکل داشتن آن نیست! قیمت برنج به عوامل  زیادی بستگی دارد از جمله کیفیت، قد برنج، جای کشت برنج، خالص بودن آن و… . در ادامه می‌خواهیم ارزان ترین برنج ایرانی و عوامل موثر بر روی قیمت برنج ایرانی را بشناسیم.

18 - ارزان ترین برنج ایرانی

عوامل موثر بر قیمت برنج

  • یکی از عوامل تعیین کننده‌ی قیمت برنج، خالص بودن آن است یا در اصطلاح عامیانه خرده داشتن یا نداشتن آن است. هر چه برنج یکدست‌تر باشد و خرده نداشته باشد، مرغوب‌تر است و قیمت بالاتری خواهد داشت.
  • یکی از اصلی‌ترین عوامل تعیین کننده قیمت برنج، میزان تقاضا و عرضه‌ی آن برنج است. هرچه قدر خرید و درخواست برنجی بیشتر باشد، متقابلا قیمت آن کاهش یافته و هرچه درخواست آن کمتر باشد، قیمت افزایش می‌یابد.
  • یکی دیگر از دلایلی که ارزان ترین برنج ایرانی را مشخص می‌کند میزان کشت آن برنج است. هرچه برنجی میزان کشت بیشتری داشته باشد و در بازار بیشتر باشد، قیمت آن کاهش می‌یابد. به عنوان مثال، برنج عنبر بو از این دسته برنج‌ها است که به دلیل کشت زیاد آن داخل کشور ایران، قیمت مناسبی دارند؛ ولی همانطور که اشاره شد قیمت پایین آن دلیل بر بی‌کیفیت بودن آن نیست.
  • همیشه فکر می‌کنیم اجناس یا برنج تازه از برنج‌های کهنه گران‌تر هستند اما یک قاعده‌ای که در برنج وجود دارد این است که برنج کهنه گران‌تر است! به دلیل اینکه رطوبت آن کم شده و خوش پخت‌تر می‌باشد. می‌توانید در فصل برداشت برنج، برنج مصرفی یکساله خود را تهیه کنید که آن را با قیمت مناسب‌تر خریده باشید و در طول سال برای شما خوشپخت‌تر هم می‌شود؛ چون کهنه‌تر می‌شود.‌

چند مدل از ارزان ترین برنج های ایرانی در سایت مشهد برنج

  • برنج ایرانی ستاره گلستان مشهد
  • برنج عنبر بو
  • برنج فجر سرگل رستگار
  • برنج لاشه دار معطر

برای مطالعه مقاله «معطرترین برنج ایرانی» کلیک کنید. 

سخن آخر

در کشور ما برنج‌های گوناگونی در نقاط مختلف کشور کشت می‌شود که هر کدام به نوع خود کیفیت بالایی دارد و از جهت برنج کشور خودکفایی هستیم؛ اما در صحبت از ارزان ترین برنج ایرانی، برخی کیفیت بیشتری نسبت به دیگری دارند و گران‌تر نیز هستند. برخی دیگر در برابر برنج‌های دیگر کیفیت پایین‌تری دارند و ارزان‌تر هم هستند.

برای اطمینان از هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید نسبت به کیفیت محصول مورد نظرتان می‌توانید با مراجعه به سایت مشهد برنج خرید خود را ثبت کرده و طعم برنج ایرانی، برنج پاکستانی و برنج هندی اصل را امتحان کنید.

دسته بندی آشنایی با انواع برنج
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

5 پاسخ به “ارزان ترین برنج ایرانی”

  1. سلام
    آیا این نوع برنج‌ها برای درست کردن انواع غذا مناسب است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود به سایت