.jpg - ارزان‌ترین برنج قهوه‌ای

ارزان‌ترین برنج قهوه‌ای

مشهد برنجمشهد برنج
1,298 بازدید
برنج

یکی از مواد غذایی که باید در رژیم غذایی ما گنجانده شود؛ برنج قهوه‌ای یا برنج سبوس‌دار است. باتوجه‌به اینکه برنج یک ماده غذایی پرمصرف در هر خانواده ایرانی است؛ استفاده از نوع باکیفیت و سالم‌تر آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم. از گران‌ترین تا ارزان‌ترین برنج قهوه‌ای در درمان بیماری‌های قلبی، دیابتی، کنترل فشارخون و لاغری استفاده می‌شود. برنج قهوه‌ای یا سبوس‌دار که یک غلات کامل است؛ نسبت به نوع برنج سفید مواد مغذی بیشتری دارد. در ادامه مطلب از وب‌سایت مشهد برنج ارائه‌دهنده انواع برنج‌های ایرانی و خارجی باکیفیت، به بررسی برنج سبوس‌دار و ارزان‌ترین برنج قهوه‌ای می‌پردازیم.

75 - ارزان‌ترین برنج قهوه‌ای

برنج قهوه‌ای چیست؟

به برنج برداشت شده از شالیزار که پوسته بیرونی شلتوک آن جدا شده و پوسته درونی سبوس‌دار آن جدا نشده است را برنج قهوه‌ای می‌گویند. به دلیل وجود لایه یا پوسته داخلی سبوس بر روی دانه‌های برنج قهوه‌ای، به آن برنج سبوس‌دار هم می‌گویند. نسبت به انواع برنج ایرانی، برنج قهوه‌ای عطر و بوی فوق‌العاده‌ای دارد و سرشار از کربوهیدرات و مواد مغذی است. ارزان‌ترین برنج قهوه‌ای هم خوش طعم و بسیار خوش‌عطر است و کیفیت پخت مناسبی دارد.

نحوه فراوری برنج قهوه‌ای

نحوه فراوری برنج قهوه‌ای به یک صورت انجام می‌شود و تفاوت در قیمت برنج قهوه‌ای بیشتر مربوط به منطقه کشت، نوع بذر و مرحله کشت است. در حالت کلی دانه‌های برنج برداشت شده از شالیزار دارای شلتوک هستند. در تولید برنج قهوه‌ای یا سبوس‌دار قبل از جداسازی شلتوک‌ها، دانه‌های برنج را با آب داغ یا بخار به مدت‌زمان کمی حرارت می‌دهند. بعدازاین مرحله، دانه‌های برنج را خشک و سپس پوسته شلتوک را از آن‌ها جدا می‌کنند. مزیت حرارت دادن دانه‌های برنج همراه با پوسته شلتوک این است که تمامی ویتامین‌ها و املاح را به مغز دانه برنج می‌رساند. علاوه بر این سبوس پوسته داخلی برنج هم حاوی فیبر و مواد مغذی است. با همین تفاوت کوچک برنج قهوه‌ای تولید می‌شود. بهترین معیار برای انتخاب پرفروش‌ترین، گران‌ترین و ارزان‌ترین برنج قهوه‌ای بر اساس ارقام برنج سفید ایرانی است. به همین دلیل برنج سبوس‌دار هم از عطر و بوی فوق‌العاده‌ای برخوردار است. ناگفته نماند که برنج قهوه‌ای یا سبوس‌دار خارجی هم در بازار موجود است. ارزان‌ترین برنج قهوه‌ای خارجی هم می‌توانیم برنج‌های قهوه‌ای دانه متوسط یا نوع باسماتی را نام ببریم.

برای مطالعه مقاله «بهترین مارک انواع برنج ایرانی» کلیک کنید.

ویژگی‌های انواع برنج قهوه‌ای ایرانی

از ارزان‌ترین برنج قهوه‌ای گرفته تا گران‌ترین آن همگی سرشار از پروتئین، مواد معدنی ویتامین‌ها و کربوهیدرات هستند. ظاهر دانه‌های برنج قهوه‌ای نسبت به برنج سفید کدرتر و تیره‌تر است. باتوجه‌به مغذی بودن برنج سبوس‌دار، بهترین روش پخت به‌صورت کته است که تمام ارزش غذایی آن حفظ شود. از دیگر ویژگی‌های برنج قهوه‌ای به خوش پخت بودن، طعم عالی و عطر بی‌نظیر آن می‌توانیم اشاره کنیم.

فواید برنج قهوه‌ای

خواص و فواید برنج قهوه‌ای تا حدی است که پزشکان و مشاوران تغذیه به قراردادن آن در برنامه غذایی توصیه می‌کنند. خواص و فواید برنج قهوه‌ای شامل موارد زیر است:

1. کنترل دیابت

به دلیل پایین‌بودن شاخص گلایسمی برنج سبوس‌دار، بعد از خوردن باعث افزایش قند خون نمی‌شود و به کنترل اشتها، میزان انسولین و قند خون کمک می‌کند.

2. سلامتی دستگاه گوارش

فیبر موجود در انواع برنج قهوه‌ای علاوه بر اینکه از کولیک روده و یبوست جلوگیری می‌کند؛ عملکرد روده‌ها را بهبود می‌دهد. همچنین سبوس برنج قهوه‌ای رطوبت و اسید معده را گرفته و از ورم جلوگیری می‌کند.

6 1 - ارزان‌ترین برنج قهوه‌ای

3. سلامت استخوان‌ها

مواد معدنی مؤثر در حفظ سلامت استخوان‌ها منیزیم است. برنج قهوه‌ای سرشار از منیزیم است و با مصرف منظم آن به‌سلامت استخوان‌ها و جلوگیری از پوکی‌استخوان کمک می‌کند.

4. کنترل وزن

برنج سبوس‌دار با کمک منگنز موجود به سنتز چربی‌ها کمک و از جمع‌شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند. با مصرف برنج قهوه‌ای کلسترول خوب بدن افزایش پیدا می‌کند و با فیبر موجود در لایه سبوس آن، اشتها را کم و به کاهش وزن و کنترل آن کمک می‌کند.

از دیگر فواید ارزان‌ترین برنج قهوه‌ای می‌توانیم به تقویت سیستم ایمنی، جلوگیری از سرطان، درمان کم‌خوابی و افسردگی، سلامت پوست، بهبود سلامت قلب، سلامت سیستم عصبی و جلوگیری از آلزایمر اشاره کنیم.

برای مطالعه مقاله «خرید اینترنتی برنج دودی» کلیک کنید.

ارزان‌ترین برنج قهوه‌ای

باتوجه‌به نحوه تولید برنج قهوه‌ای و داشتن ضایعات زیاد، تولید آن هزینه‌بردار است. ارزان‌ترین برنج قهوه‌ای برنج دانه متوسط است. برنج قهوه‌ای دانه متوسط علاوه بر اینکه بعد از پخت حدود سه برابر ری دارد؛ از لحاظ اقتصادی برای خانواده‌ها مقرون‌به‌صرفه است. برای خرید ارزان‌ترین برنج قهوه‌ای بهترین روش به‌صورت اینترنتی است. با خرید از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر می‌توانید انواع برنج قهوه‌ای را باکیفیت عالی و قیمت مناسب تهیه کنید.

جمع‌بندی

بهترین روش برای نگهداری انواع ارزان‌ترین برنج قهوه‌ای قراردادن آن در ظرف دربسته و گذاشتن در جای تاریک، خشک و خنک است. میانگین زمان نگهداری برنج قهوه‌ای بین 3 تا 15 ماه است. انواع برنج سفید و قهوه‌ای را می‌توانید از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر خریداری کنید. فروشگاه اینترنتی مشهد برنج یکی از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر برای خرید انواع برنج ایرانی و خارجی است. با مراجعه به وب‌سایت مشهد برنج می‌توانید انواع برنج ایرانی، برنج هندی، برنج پاکستانی و برنج تایلندی را باکیفیت عالی و قیمت مناسب تهیه کنید.

دسته بندی آشنایی با انواع برنج
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

3 پاسخ به “ارزان‌ترین برنج قهوه‌ای”

    1. اگر رژیم غذایی و ورزش در برنامه دارید بسیار موثر است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود به سایت