کدام برنج ایرانی قد می‌کشد

مشهد برنجمشهد برنج
2,000 بازدید

برنج غذای جدانشدنی سفره‌های ایرانی است. برنج ایرانی انواع و اقسام متفاوتی دارد که هر نوع برنج عطروطعم خاص خودش را دارد. بهترین برنج‌های ایرانی علاوه‌ بر خوش طعم و خوش‌عطر بودن به داشتن دانه‌های بلند بعد از پخت معروف هستند. در ایران، برنج باکیفیت و خوش پخت، برنجی است که خوب قد کشیده باشد، اگر در انتخاب بهترین برنج‌ها این نکته را بدانید که کدام برنج ایرانی قد می‌کشد؛ بدون شک در مهمانی‌ها و مجالس بهترین پذیرایی‌ها را خواهید داشت.

برنج‌هایی که قد می‌کشند، طول آن‌ها بعد از پخت به 3 تا 4 برابر می‌رسد. همچنین هنگام خرید برنج باید این نکته را در نظر داشت که برنج‌ تازه چون رطوبت دارد، قد نمی‌کشد یا به‌اصطلاح ری نمی‌کند. در این مقاله از مشهد برنج با ما همراه باشید تا بدانید که کدام برنج ایرانی قد می‌کشد.

برنج هاشمی

برنج هاشمی از برنج‌های خوش پخت و درجه یک ایرانی است. این نوع برنج همواره در صدر جدول برنج‌های اعلای ایرانی است. دلیل محبوبیت و تقاضای بالای برنج هاشمی، خوب قد کشیدن آن است. ‌ دانه‌های برنج هاشمی رنگ سفید مایل به کرمی دارد و همچنین قد دانه‌های این نوع برنج، بلند و قلمی است. برنج هاشمی حتی مدتی بعد از پخت هم همان کیفیت اولیه خود را حفظ می‌کند و نرم می‌ماند.

برنج صدری دم سیاه

برنج صدری دم سیاه علاوه بر عطر خوش و طعم خوبی که دارد، بعد از برنج هاشمی بهترین کیفیت و اندازه قد کشیدن را هم در بین برنج‌های دیگر دارد. این نوع از برنج که بیشتر در استان گیلان کشت می‌شود، ظاهر بسیار زیبا و خوش رنگی دارد که همین امر موجب می‌شود تا بیشتر موردتوجه قرار بگیرد. این خصوصیات برنج صدری دم سیاه موجب شده تا این برنج در دسته‌بندی بهترین برنج‌های ایرانی قرار بگیرد.

برنج ایرانی

برای مطالعه مقاله «فرق برنج چمپا با عنبربو» کلیک کنید.

برنج فجر

برنج فجر از برنج‌های مرغوب و پرمحصول ایرانی محسوب می‌شود. این نوع برنج به دلیل ظاهر شمشیری مانندی که دارد جزء دسته برنج‌های دانه بلند محسوب می‌شود. برنج فجر به نسبت برنج هاشمی بیشتر قد می‌کشد؛ اما عطر و بوی کمتری دارد. بافت بلوری و شیشه‌ای دانه‌های برنج فجر تأثیر زیادی در کیفیت پخت این نوع برنج دارد.

برنج طارم

این نوع برنج با توجه به مکان و خاک مورد کشت، انواع مختلفی دارد. بهترین نوع برنج طارم به دلیل آب‌وهوای بسیار مناسب، برنجی است که در روستای درام شهرستان طارم کشت می‌شود. اینکه کدام برنج ایرانی قد می‌کشد بستگی به ظاهر برنج نیز دارد. برنج طارم ظاهر کشیده و استخوانی دارد و کیفیت بسیار بالایی دارد که بعد از پخت به‌خوبی ری می‌کند و قد می‌کشد.

جمع بندی

بهترین برنج ایرانی در استان‌های شمالی کشور کشت می‌شود. از ویژگی‌های بارز برنج ایرانی طعم بی‌نظیر و عطر خوبی است که دارد و در کنار این موارد ظاهر برنج از اهمیت بالایی برخوردار است. برنج‌های دانه بلند و کشیده بهترین انتخاب‌ها برای مجالس و مهمانی‌ها است. این نوع برنج‌ها باکیفیت‌ترین و خوش‌پخت‌ترین برنج‌های ایرانی هستند که هنگام پخت ری می‌کنند و به ظاهر غذا جلوه خاصی می‌دهند. ما در این مطلب از سایت مشهد برنج، چند نمونه از بهترین برنج‌های ایرانی را بررسی و معرفی کردیم تا هنگام انتخاب و خرید مرغوب‌ترین برنج بدانید کدام برنج ایرانی قد می‌کشد. اگر به دنبال خرید برنج ایرانی و برنج پاکستانی مرغوب هستید می‌توانید با مراجعه به سایت مشهد برنج، به انواع برنج‌های مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید.

دسته بندی آشپزی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود به سایت