.jpg - پخت برنج در پلوپز را متفاوت بیاموزید

پخت برنج در پلوپز را متفاوت بیاموزید

مشهد برنجمشهد برنج
6,009 بازدید
برنج در پلوپز

همانطور که همه می‌دانیم برنج از غذاهای اصیل و ثابت سفره هر ایرانی است. برنج را می‌توان بر روی گاز یا آتش و یا در پلوپز پخت، انتخاب هریک طعم و عطر متفاوتی به برنج و غذای شما می‌دهد. آشپزی و به خصوص پخت برنجی که به خوبی دم کشیده باشد و اصطلاحا شفته نباشد سختی و پیچیدگی خاصی دارد. امروزه و با پیشرفت تکنولوژی و وجود پلوپز این امکان فراهم شده‌ است تا دیگر نگران خراب شدن برنجی که می‌پزید نباشید. پلوپز به عنوان یک بازوی کمکی در آشپزخانه به یاری کدبانوهای ایرانی می‌آید تا در کمترین زمان ممکن و به راحتی برنجی با دانه‌های کشیده و قدبلند مجلسی را آماده کنند. در این مقاله از مشهد برنج طرز تهیه برنج در پلوپز به روش آبکش و کته را با فوت و فن‌هایی که دارد به شما آموزش می‌دهیم.

49 - پخت برنج در پلوپز را متفاوت بیاموزید

پخت برنج کته در پلوپز

برای پخت برنج به روش کته به برنج با کیفیت ایرانی، آب، نمک و کمی روغن یا کره نیاز داریم. جالب است بدانید نوع پخت برنج کته در پلوپز به گونه‌ای است که تمام خواص برنج در آن حفظ می‌شود.

در مرحله اول با پیمانه‌ای که مخصوص خود پلوپز است برای هر تعدادی که می‌خواهید برنج بپزید برنج بردارید. توجه داشته باشید که هر پیمانه سر پر برای یک نفر کافی می باشد.

برنج را چند مرتبه با آب سرد بشویید، تا زمانی که آب برنج شفاف شود. این نکته را فراموش نکنید که برنج را هنگام شستن به هیچ عنوان چنگ نزنید. برنج را به مدت یک تا دو ساعت در آب و مقداری نمک بخیسانید، زمانی که آب به مقدار کافی جذب برنج شود تاثیر بسزایی در کیفیت پخت برنج در پلوپز دارد.

در مرحله بعد هنگامی که مدت زمان خیساندن برنج تمام شد باید به اندازه لازم آب و برنج را به همراه مقدار کمی نمک و روغن در پلوپز اضافه کنید. با توجه به نوع برنج میزان آبی که استفاده می‌کنید متفاوت است اما برای پخت برنج در پلوپز نکته‌ای که وجود دارد این است که میزان آب یک پیمانه بیشتر از برنج باشد، مثلا برای 3 پیمانه برنج باید 4 پیمانه آب اضافه کنید.

بعد از این مرحله طبق دستور پلوپز پیش بروید و دکمه استارت را بزنید. پلوپز ها در انواع مختلفی وجود دارند اما در همه‌ی آن‌ها مدت زمان پخت برنج در پلوپز 45 دقیقه تا یک ساعت است. نکته‌ای که در این مرحله باید رعایت کنید این است که درب پلوپز را در حین زمان پخت به هیچ عنوان باز نکنید تا بخار خارج نشود.

پخت برنج آبکش در پلوپز

برای پخت برنج به صورت آبکش و داشتن ته دیگ مجلسی خوشمزه هم می‌توانید از پلوپز استفاده کنید. مراحل اولیه را طبق دستور پخت برنج کته پیش ببرید، هنگامی که آب و روغن را اضافه کردید و اجازه پخت دادید صبر کنید تا زمانی که آب برنج بخار شد و اصطلاحا کشیده شد و آبی روی سطح برنج نبود قبل از خشک شدن برنج به طور کامل فورا برنج را در ظرف دیگری بریزید و قابلمه پلوپز را بشویید، اگر دوست دارید برنج شما ته دیگ داشته باشد ابتدا مقداری روغن در پلوپز بریزید و ته دیگ مورد نظرتان را کف پلوپز بچینید. الان زمان آن است که برنج را به پلوپز اضافه کنید. در این مرحله نکته مهم این است که برنج را از اطراف دیواره به مرکز هدایت کنید مانند تپه، این کار بخار و حرارت را سریع تر به بالا می‌رساند و موجب می‌شود تا برنج در پلوپز به خوبی دم بکشد و پخته شود. در انتها مقدار کمی روغن را با آب مخلوط کنید و بر روی سطح برنج بریزید و درب پلوپز را ببندید.

47 - پخت برنج در پلوپز را متفاوت بیاموزید

در پخت برنج به روش آبکش در پلوپز شما می‌توانید انواع برنج‌های مخلوط مانند ته چین، عدس پلو، لوبیا پلو و … را به راحتی درست کنید. فقط کافی است مواد مورد نیازتان را که آماده کردید به صورت لایه لایه با برنج داخل پلوپز بریزید.

سخن پایانی

پخت برنج در پلوپز بسیار ساده و لذت بخش است و سرعت شما را در آشپزی افزایش می‌دهد. فقط کافی است تا یک بار از پلوپز در پخت برنج استفاده کنید، پس از آن پلوپز به عنوان یار همیشه همراه شما در آشپزخانه تبدیل می‌شود. توجه داشته باشید که همه اینها به تنهایی کافی نیست و برای پخت یک برنج مجلسی و خوش طعم انتخاب برنج با کیفیت ایرانی از مهم ترین عوامل است. فروشگاه مشهد برنج از معتبرترین فروشگاه‌ها برای تهیه بهترین و مرغوب‌ترین نوع برنج ایرانی، برنج هندی و برنج پاکستانی است. با خرید برنج با کیفیت از مشهد برنج یک آشپزی بی عیب و نقص و آسان را با پخت برنج در پلوپز تجربه کنید.

دسته بندی آشپزی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود به سایت