.jpg - نکته مهم در خرید برنج شمال + معرفی فروشگاه برای خرید

نکته مهم در خرید برنج شمال + معرفی فروشگاه برای خرید

مشهد برنجمشهد برنج
928 بازدید
نکته مهم در خرید برنج شمال

در بین خانوارهای ایرانی کیفیت برنج اهمیت زیادی دارد. برنج‌های شمال ایرانی به دودسته ارزان‌قیمت و باکیفیت تقسیم می‌شوند و نکته مهم در خرید برنج شمال عطر و بوی آن‌ها است. دقت داشته باشید موقع خرید باید آن را از فروشگاه‌ها و مکان‌های معتبر تهیه کنید. یک برنج مرغوب باید علاوه بر عطر و بو، طعم و پخت خوبی داشته باشد. انواع مختلفی از برنج در بازار موجود است که در ظاهر عطر خوب، دانه‌های بلند و کشیده دارند؛ اما بعد از پخت دانه‌های برنج سفت می‌شوند. در ادامه مطلب از وب‌سایت مشهد برنج ارائه‌دهنده انواع برنج ایرانی و خارجی نکات مهم در خرید برنج شمال را بررسی می‌کنیم.

نکات خرید برنج شمال

فاکتورهای مهم در خرید برنج به‌خصوص برنج شمال شامل عطروطعم برنج، قدکشیدن دانه‌های برنج و ظاهر برنج بعد از پخت است. یک نکته مهم در خرید برنج شمال نو و کهنه بودن برنج است. برنج نو به دلیل داشتن رطوبت بعد از پخت حالت شفته و چسبندگی دارد. پیشنهاد می‌شود که برنج کهنه به دلیل داشتن ری بیشتر خریداری و مصرف شود. نکات خرید برنج شمال عبارت‌اند از:

1. یکدست بودن برنج شمال

یکی از نکاتی که در خرید انواع برنج شمال باید به آن دقت کنید یکدست بودن برنج است. اگر هدف شما از خرید برنج پخت مجلسی و مناسب مهمانی است، باید برنج درجه یک شمال تهیه کنید که دارای دانه‌های کشیده و خوش‌عطر است. اگر هدف مصرف روزانه و پخت شیربرنج و شله‌زرد است، می‌توانید برنج نیم‌دانه را انتخاب کنید. هنگام خرید یک‌مشت از برنج را در دست خود بگیرید، اگر دانه‌های برنج یک اندازه و یکسان هستند، یک برنج مرغوب است و اگر دانه‌های برنج خرد و شکسته هستند، یک برنج نیم‌دانه است.

6 - نکته مهم در خرید برنج شمال + معرفی فروشگاه برای خرید

2. توجه به عطر و بوی برنج

یکی از ویژگی‌های خوب برنج شمال و دلیل محبوبیت آن عطر و بوی برنج شمال است. برای خرید برنج مرغوب مقداری از آن را در دست بگیرید و ها کنید به‌راحتی متوجه عطر و بوی برنج می‌شوید. برنج صدری و برنج هاشمی در بین انواع برنج شمال عطر و بوی فوق‌العاده‌ای دارند.

3. خرید برنج سفت‌تر و خشک‌تر

نکته مهم در خرید برنج شمال که باید در نظر بگیرید، خشک و سفت‌بودن دانه‌های برنج شمال است. خرید برنج سفت‌تر و خشک‌تر باعث می‌شود هنگام پخت آب بیشتری جذب کند و حجیم شود. در اصل ری برنج بیشتری می‌شود. برای تست‌کردن میزان سفت و خشک‌بودن دانه‌های برنج می‌توانید زیر دندان قرار دهید. فراموش نکنید که یکی از مراحل آماده‌شدن برنج، خشک‌کردن دانه‌های برنج در کارخانه شالی‌کوبی با کمک دستگاه خشک‌کن است. اگر برنج خریداری شده خوب خشک نشده باشد، در مرحله پخت با مشکل مواجه می‌شود.

4. ترک نداشتن دانه‌های برنج

ترک نداشتن دانه‌های برنج نکته مهم در خرید برنج شمال و انواع آن است. یک برنج باکیفیت باید بدون بند و ترک باشد. دانه‌های برنجی که دارای ترک هستند، پخت خوبی ندارند و کیفیت برنج پایین است. قرارگرفتن دانه‌های برنج در معرض باد عامل ایجاد بندها و ترک عرضی در دانه‌های برنج است.

5. توجه به کیفیت برنج

در بین انواع برنج شمال ایرانی برنج صدری بسیار مرغوب و باکیفیت است. علاوه بر اینکه پروتئین بالایی دارد، بسیار خوش‌عطر و بو است و کیفیت پخت خوبی دارد. بیشتر در گیلان کشت می‌شود و برای مطمئن شدن از کیفیت آن، دانه‌های برنج را کمی در کف دست خود مالش دهید میزان چربی آن را احساس می‌کنید. نکته مهم در خرید برنج شمال توجه به کیفیت برنج است که کمک می‌کند تا در نهایت خرید خوبی داشته باشید. از دیگر ارقام و انواع دانه‌های برنج می‌توانیم طارم، هاشمی و دمسیاه را نام ببریم.

9 - نکته مهم در خرید برنج شمال + معرفی فروشگاه برای خرید

6. خرید برنج مردادماه و حذف واسطه‌ها

از نکات مهم خرید برنج شمال می‌توانیم به زمان خرید آن اشاره کنیم. فصل برداشت برنج در تابستان و مردادماه است و بهترین زمان برای خرید برنج شمال است. توجه کنید که هنگام خرید برنج آن را از فروشگاه‌های معتبر یا به‌صورت مستقیم از کشاورز خریداری کنید، تا در نهایت با قیمت مناسب‌تری آن را تهیه کنید.

7. خرید برنج از فروشگاه‌های معتبر

نکته مهم در خرید برنج شمال که باید به آن توجه ویژه داشته باشید، خرید برنج از فروشگاه‌های معتبر است. با وجود برنج‌های تقلبی و کیفیت پایین، خرید از وب‌سایت‌ها و فروشگاه‌های معتبر کمک می‌کند تا بتوانید علاوه بر تجربه یک خرید مطمئن، برنج باکیفیت و اصل تهیه کنید.

از دیگر نکات مهم در خرید انواع برنج شمال می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • برنج بوی نامطبوع نداشته باشد.
  • اگر بودجه لازم را دارید برنج شمال را به‌صورت عمده خریداری کنید.
  • اولویت در خرید برنج شمال را عطر و بو و یکدست بودن دانه‌های برنج قرار دهید.

جمع‌بندی

برنج‌های شمال ایرانی به دودسته عطری باکیفیت و پرمحصول تقسیم می‌شوند. نکته مهم در خرید برنج شمال ایرانی کیفیت برنج است. برنجی که در زیر دندان به‌راحتی خرد یا له نمی‌شود، عطر و بوی عالی دارد و دانه‌های آن یکدست است؛ یک برنج مرغوب است. بعد از خرید برنج نکته مهمی که باید رعایت کنید، نحوه نگهداری برنج است که کمک می‌کند تا ماندگاری برنج بیشتر شود. برای اینکه بتوانید یک برنج مرغوب خوش‌پخت و باکیفیت تهیه کنید، می‌توانید از مشهد برنج خرید کنید. فروشگاه اینترنتی مشهد برنج ارائه‌دهنده انواع برنج ایرانی، برنج پاکستانی و برنج هندی باکیفیت و قیمت مناسب است. با مشهد برنج طعم دلچسب برنج ایرانی را امتحان کنید.

دسته بندی آشنایی با انواع برنج
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود به سایت