.jpg - مقایسه‌ی برنج تایلندی و هندی

مقایسه‌ی برنج تایلندی و هندی

مشهد برنجمشهد برنج
1,560 بازدید
مقایسه‌ی برنج تایلندی و هندی

برنج، از مهم‌ترین و پرطرفدارین غلات در سراسر جهان به ویژه کشورهای آسیایی است. در کشور ما هم برنج، جزو جدانشدنی و پر طرفدارسفره‌های ایرانی است. یکی از دغدغه‌های مردم خرید برنج با کیفیت است. درایران برنج انواع مختلفی دارد از جمله برنج تایلندی، برنج هندی، برنج پاکستانی و برنج ایرانی.هر کدام از این دسته‌های برنج مزایا و معایبی دارند که می‌تواند در انتخاب ما تاثیرگذار باشد. اگر چه غالبا برنج‌های ایرانی، طرفدار بیشتری در بین مردم دارند، اما قیممت مناسب برنج‌های خارجی نیز می‌تواند باعث شود که افراد اقدام به خرید این دسته از برنج‌ها بکنند. در ادامه درباره دو نوع از این برنج‌ها، یعنی برنج هندی و تایلندی و مقایسه‌ی برنج هندی و تایلندی صحبت می‌کنیم.

47 - مقایسه‌ی برنج تایلندی و هندی

برنج تایلندی

یکی از مولفه‌های لازم برای کشت برنج، داشتن آب و هوای مناسب است. کشور تایلند با برخوردار بودن از این مولفه‌ی بسیار مهم، در شمار بیشترین صادرات برنج در جهان به شمار می‌آید. شاید برای شما هم جالب باشد که تایلند 21 درصد از سهم صادرات برنج را در کل جهان در اختیار دارد و رتبه دوم را در صادرات این غله دارد.

در این کشور بیشتر از 3500 گونه از برنج‌های وحشی، محلی و دستکاری شده‌ی انسانی وجود دارد. بیشترین کشورهای وارد کننده برنج‌های تایلندی؛ چین، ایالات متحده، مناطقی از آفریقا، کشورهای جنوب شرق آسیا و خاورمیانه است.

مقایسه‌ی برنج تایلندی و هندی؛ انواع برنج تایلندی

برنج تایلندی هومالی: برنج هومالی، تنها در مناطق شمال و شمال شرق کشور تایلند قابل کشت است. برنج هومالی با داشتن کیفیت بالا، در رتبه‌ی بالاترین کیفیت نسبت به سایر برنج‌های تایلندی قرار دارد و پرطرفدارترین برنج تایلندی به حساب می‌آید. برنج هومالی، ضخیم‌تر و کوتاه تر از سایر برنج‌هاست. این برنج فاقد هر گونه عطر مصنوعی است. هم چنین حاوی عناصری مثل کلسیم، فسفر، منیزیوم و روی می‌باشد.

برنج معطر: این برنج در میان کشاورزان و بازرگانان دارای شهرت بالایی است. دارای لطافت و عطر طبیعی منحصر به فردی است.

برنج نیم‌جوش: این برنج 14 تا 18درصد از صادرات جهان را در دست دارد.  این برنج دارای ارزش غذایی بالاست و در کشورهای آفریقایی و خاورمیانه طرفدار دارد.

برنج چسبناک: این برنج در کشور تایلند به دلیل داشتن مولفه‌های فرهنگی طرفداران زیادی دارد. اما در کشورهای چین، ایالات متحده وژاپن نیز به فروش می‌رسد.

برنج سفید: این نوع برنج از انواع ارزان برنج های تایلندی است. 55 تا 60 درصد از کل معاملات برنج جهانی را شامل می شود. این برنج بر اساس وجود دانه‌ها شکسته در آن دسته‌بندی می‌شود. عمده بازار این برنج در جهان، آسیا و آفریقا است. در ادامه ی‌توان با مقایسه‌ی برنج تایلندی و هندی، اطلاعات بیشتری دریافت و خصوصیات این نوع برنج را بهتر متوجه شد.

برنج هندی

هند به عنوان یکی از بزرگ‌ترین کشورهای تولید کننده و صادر کننده‌ی برنج‌های خارجی است. برنج هندی به دلیل ارزان بودن و قد کشیدن، طرفداران زیادی را در ایران دارد و در کنار برنج‌های ایرانی، برنج‌های پاکستانی و برنج‌های تایلندی در حال رقابت است. برنج هندی انواع مختلفی دارد. این برنج‌ها از لحاظ  کیفیت و قیمت با یکدیرگ متفاوت هستند. در ادامه به انوع برنج‌های هندی اشاره می‌کنیم.

مقایسه‌ی برنج تایلندی و هندی؛ انواع برنج هندی

برنج هندی باسماتی: برنج مرغوبی است که در شرق آسیا و در کشور چین تولید می‌شود. اگر در بازار بتوان برنج باسماتی هندی اصل را پیدا کرد، می‌توان از کیفیت خوب این برنج استفاده کرد.

برنج هندی 1121: از دیگر برنج‌های هندی است. مزایای این برنج می‌توان به خوب قد کشیدن دانه‌های برنج است.

برنج هندی 386 یکی دیگر از برنج‌های هندی است که از آن به برنج حرفه‌ای هندی یاد می‌شود.

14 - مقایسه‌ی برنج تایلندی و هندی

برنج هندی یا تایلندی

دانه‌های برنج تایلندی، مخصوصا برنج تایلندی هومالی، کوتاه‌تر و ضخیم‌تر از انواع دیگر آن است و رایحه‌ی دلپذیری دارد که به همراه طعم بی‌نظیر آن می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد. در مقابل، برنج هندی رنگ کاملا سفیدی ندارد، شفاف و رو به طلایی است. دانه‌های این نوع برنج کشیده است. بعد از پخت برنج هندی، دانه های آن به صورت کاما جدا از هم قرارمی گیرد که باعث می‌شود طعم انواع ادویه در غذا کاملا مشهود باشد. از لحاظ قیمت هم به نظر می‌آید برنج‌های تایلندی از برنج‌های هندی، کمی ارزان‌تر و مناسب تر باشد.

مقایسه‌ی برنج تایلندی و هندی؛ نتیجه‌گیری‌

برنج، غله پر طرفدار مردم، به خصوص مردم کشورهای آسیایی است. در ایران، علاوه بر وجود برنج‌های ایرانی، شاهد رقابت برنج های خارجی با هم هستیم. برنج‌های پاکستانی، برنج‌های هندی، برنج‌های تایلندی، هر ساله به مقدار قابل توجهی به کشور وارد می‌شود. به دلیل قیمت مناسب وپخت راحت این انواع، طرفدار زیادی در ایران دارند. برنج‌های تایلندی، انواع مختلفی چون، برنج معطر، برنج نیم‌جوش، برنج سفید و برنج هومالی دارد که برنج هومالی از بالاترین کیفیت در این انواع است. برنج‌های هندی نیز انواع مختلفی چون 1121،386 و باسماتی دارد که به مراتب برنج باسماتی از کیفیت بهتری نسبت به دیگر انواع برخوردار است.

برنج‌های تایلندی معمولا ضخامت بیشتر و دانه‌های کوتاه‌تری دارد اما دانه های برنج‌های هندی بلند تر و کشیده تر است. به نظر می‌آید از نظر قیمت هم برنج‌های تایلندی به نسبت برنج‌های هندی مناسب‌تر باشند. شما با مقایسه‌ی برنج تایلندی و هندی می‌توانید به انتخاب  خوبی در این زمینه برسید. فروشگاه مشهد برنج شما را در انتخاب باکیفیت خارجی راهنمایی خواهد کرد.

دسته بندی آشنایی با انواع برنج
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

یک پاسخ به “مقایسه‌ی برنج تایلندی و هندی”

  1. برنج هندی خیلیی خوش پخت و عالی بود ممنون از فروشگاه معتبرتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود به سایت