.jpg - مقایسه برنج هندی و پاکستانی

مقایسه برنج هندی و پاکستانی

مشهد برنجمشهد برنج
1,754 بازدید
مقایسه برنج هندی و پاکستانی

همانطور که می‌دانید برنج در سراسر جهان و به خصوص در کشور ما مصرف بسیار بالایی دارد. برنج ایرانی از مرغوب‌ترین و باکیفیت‌ترین برنج‌ها محسوب می‌شود. اما از آنجایی که مصرف برنج روند رو به بالا و افزایشی دارد، برای تامین مقدار برنج مورد نیاز کشور پای واردات برنج‌های خارجی باز شده است. در میان تولیدکنندگان مختلف برنج در سراسر جهان، هند و پاکستان به عنوان بهترین و بزرگترین کشورهای واردکننده برنج به حساب می‌آیند. بیشترین سهم واردات برنج خارجی از این دو کشور انجام می‌شود. به همین دلیل برنج هندی و برنج پاکستانی در بازار به عنوان رقبای سرسخت هستند. برای مقایسه برنج هندی و پاکستانی باید در ابتدا ویژگی‌های هر برنج را به خوبی بدانید. بعد از این شناخت برای خرید برنج موردنظرتان اقدام کنید.

28 1 - مقایسه برنج هندی و پاکستانی

برنج هندی چگونه برنجی است؟

هند از صادرکنندگان بزرگ برنج به سراسر دنیا است به همین دلیل برنج هندی به عنوان پرمصرف‌ترین نوع برنج است. امروزه این برنج را می‌توان در خانه هر ایرانی پیدا کرد. برنج هندی کیفیت پخت خوب و ظاهر بسیار عالی دارد که برای مهمانی‌ها و مجالس بسیار مناسب است. اما نکته جالب و قابل توجهی که در مورد این نوع برنج وجود دارد در نوع تولید این برنج است. بهترین برنج هندی معمولا در شمال هند و دامنه‌های کوه هیمالیا کشت می‌شود. به دلیل خاک حاصل خیز و بسیار غنی از انواع مواد معدنی،‌ روی، آهن و منیزیم دانه‌های برنج هندی بسیار متفاوت و مفید هستند. همین نکته باعث می‌شود تا برنج هندی بالاترین رتبه در جهان را داشته باشد. به همین دلیل در مقایسه برنج هندی و پاکستانی، برنج هندی با دانه‌های کشیده و مفیدی که دارد در مقابل برنج پاکستانی برنج بهتری محسوب می‌شود. برای اینکه برنج‌های هندی اصیل و باکیفیت را بخرید بهتر است از سایت‌ها و فروشگاه‌های معتبر خرید کنید.

ویژگی‌های ظاهری برنج هندی

برنج هندی همانطور که گفتیم ظاهر بسیار خوب و یکدستی دارد. رنگ دانه‌های برنج هندی مانند برنج ایرانی کاملا سفید نیستند. دانه‌های برنج هندی شفاف و رنگی رو به طلایی دارند. برنج هندی از دسته برنج‌های قدبلند به حساب می‌آید. تقریبا می‌توان گفت برنج هندی در مقایسه با دیگر برنج‌ها دانه‌های قدبلندتری دارد. طول قد دانه‌های این برنج حدودا ۷ میلی‌متر است و بعد از پخت تقریبا به ۱۳ میلی‌متر هم می‌رسد. به همین دلیل برنج هندی بعد از طبخ حجم بیشتری پیدا می‌کند.

کیفیت پخت برنج هندی

یکی از دلایل معروف بودن و پراستفاده بودن برنج هندی کیفیت عالی آن بعد از پخت است. بافت نرم دانه‌های برنج هندی همچنان بعد از پخت باقی می‌ماند. دانه‌های این نوع برنج پس از طبخ به هم نمی‌چسبد و به صورت جداگانه و دانه دانه در دیس برنج به زیبایی خود نمایی می‌کند. برای ما ایرانی‌ها که عطر و بوی غذاها بسیار مهم است، برنج هندی گزینه بسیار مناسبی است. برنج هندی عطر و بوی بی نظیری دارد. در مقایسه برنج هندی و پاکستانی در خصوص عطر برنج، هر دو نوع برنج عطر فوق‌العاده مطبوعی دارند. البته که برنج ایرانی آن چنان خوش عطر وخوش بو است که هیچ برنجی از این نظر نمی‌تواند با آن رقابت کند. در مورد کیفیت پخت برنج هندی می‌توان به آسان‌تر طبخ شدن این برنج اشاره کرد. به این دلیل که زمان پخت کمتری نسبت به دیگر برنج‌ها دارد. برنج هندی به این دلیل که بعد از پخت به خوبی قد می‌کشد و ظاهر بهتری دارد برای مجالس و مهمانی‌های شما بسیار مناسب‌تر است.

80 - مقایسه برنج هندی و پاکستانی

برنج پاکستانی چیست؟

در کنار هند پاکستان نیز به عنوان یکی از بزرگترین کشور‌های تولیدکننده و صادرکننده برنج شناخته می‌شود. کیفیت بالا و قد بلند بودن برنج پاکستانی دلیل اصلی استقبال و انتخاب این نوع برنج است. در خصوص برنج پاکستانی نکته مهمی که وجود دارد در روند کاشت و برداشت این نوع برنج است. تمام مراحل کشت برنج در پاکستان توسط زنان این سرزمین صورت می‌گیرد. زمین‌های حاصلخیز در پاکستان باعث شده است تا نقش بسیار بزرگی در تولید و صادرات برنج پاکستانی داشته باشد. با مقایسه برنج هندی و پاکستانی تا به اینجا بیشتر به این نتیجه رسیدیم که برنج پاکستانی در رتبه دوم بعد از برنج هندی قرار می‌گیرد.

مشخصات ظاهری برنج پاکستانی

ظاهر دانه‌های برنج پاکستانی تا حدودی متفاوت است. دانه‌های این برنج ظاهری عاج مانندی دارند و این دانه‌های نازک قد بلندی نیز دارند. برنج پاکستانی هم از برنج‌های قدبلند مناسب برای مجالس و مهمانی‌ها است. دانه‌های برنج پاکستانی کاملا به یک اندازه و یک دست هستند. زمانی که شما به مقایسه برنج هندی و پاکستانی می‌پردازید متوجه می‌شوید که دانه‌های هر دو نوع برنج یکدست و هماهنگ هستند. این امر زیبایی دیس برنج شما در سفره را بیشتر می‌کند.

کیفیت پخت و عطر برنج پاکستانی

برنج پاکستانی از نظر کیفیت پخت و عطر و طعمی که دارد به برنج ایرانی نزدیک‌تر است. اگر از نظر عطر و بو مقایسه برنج هندی و پاکستانی را بررسی کنید؛ قطعا به این نتیجه می‌رسید که عطر و بوی برنج پاکستانی بسیار بیشتر و بهتر است. اما جالب است بدانید که هرچقدر هم عطر و بوی این برنج خوب و عالی باشد، باز هم عطر برنج طارم و برنج هاشمی ایرانی چیز دیگری هستند. برنج پاکستانی بعد از پخت کیفیت عالی و مطبوعی دارد. به دلیل مناسب بودن قیمت برنج پاکستانی، این برنج همواره جزو انتخاب‌های هر ایرانی است. برنج پاکستانی بسیار خوش پخت‌تر از برنج هندی است. اما به این دلیل که برنج هندی پخت آسان‌تر و سریع‌تری دارد، از استقبال بیشتری در بین مردم برخوردار است.

برنج هندی یا پاکستانی؟

تا این بخش از مقاله به بررسی و مقایسه برنج هندی و پاکستانی از نظر ویژگی‌های ظاهری و کیفیت پخت آن‌ها پرداختیم. همانطور که گفتیم برنج پاکستانی از کیفیت بالاتر و عطر و طعم فوق‌العاده‌ای نسبت به برنج هندی دارد. پس اگر می‌خواهید برنجی که برای مهمانی طبخ می‌کنید خوش‌ عطرتر و خوش طعم‌تر باشد بهترین گزینه برنج پاکستانی است. البته در بین انواع برنج هندی و برنج پاکستانی بهترین نوع آن‌ها برنج باسماتی است. اگر قصد خرید برنج باسماتی را دارید، تفاوت چندانی میان برنج باسماتی هندی و برنج باسماتی پاکستانی نیست. هر دو نوع برنج به یک اندازه مرغوبیت و کیفیت بالایی دارند. برنج هندی از نظر ظاهری دانه‌های بسیار زیبا و کشیده‌ای دارد که بعد از پخت نیز ظاهرشان را همواره حفظ می‌کنند. دانه‌های برنج هندی به نحوی هستند که بعد از پخت به هیچ عنوان به یکدیگر نمی‌چسبند و همواره ظاهری زیبا و مرتب به غذاهای شما می‌دهند.

16 - مقایسه برنج هندی و پاکستانی

سخن نهایی

در کنار برنج‌های باکیفیت ایرانی واردات انواع برنج‌های خارجی به کشور تنوع در انواع برنج را بسیار بالا برده است. در میان انواع برنج‌های خارجی موجود در بازار برنج هندی و برنج پاکستانی سهم بیشتری دارند. این دو برنج به دلیل قیمت مناسب و کیفیت مطلوب و خوبی که دارند مورد استقبال بیشتری هستند. اما از میان آن‌ها با مقایسه برنج هندی و پاکستانی می‌توان به این نتیجه رسید که برنج پاکستانی کیفیت و عطر مطلوب‌تر و بهتری نسبت به برنج هندی دارد. اما در مقابل برنج هندی هم علاوه بر پخت آسان و راحت ظاهر مرتب‌تر و یکدست‌تری بعد از پخت دارد. شما می‌توانید برای خرید برنج پاکستانی مرغوب و یا خرید برنج هندی اصیل و باکیفیت به فروشگاه مشهد برنج مراجعه کنید. با خرید از این فروشگاه معتبر از باکیفیت‌ بودن و مرغوب بودن برنجتان اطمینان داشته باشید.

دسته بندی آشنایی با انواع برنج
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود به سایت