.jpg - 13 مورد از خواص برنج سفید برای پوست و مو

13 مورد از خواص برنج سفید برای پوست و مو

ادمین مشهدبرنجادمین مشهدبرنج
1,627 بازدید
berenj abkesh - 13 مورد از خواص برنج سفید برای پوست و مو

برنج سفید - 13 مورد از خواص برنج سفید برای پوست و مو

از مهم‌ترین غلات در جهان که غذای اصلی نیمی از جمعیت جهان نیز به شمار می‌رود، برنج است. برنج انواع مختلفی دارد و پرمصرف‌ترین نوع برنج در جهان، برنج سفید است. برنج در صورت مصرف متعادل و پخت صحیح، می‌تواند یکی از سالم‌ترین غذا‌ها باشد. برنج سفید همان دانه برنج قهوه‌ای می‌باشد که سبوس آن گرفته شده و به همین علت زمان پخت آن سریع‌تر است و عطر و طعم بهتری دارد. همچنین می‌توان مدت زمان بیشتری آن را نگه داشت. اما ارزش غذایی‌ آن نسبت به برنج قهوه‌ای کمتر است.

برنج سفید طبیعتی سرد و خشک دارد و سرشار از آهن، فسفر، ویتأمین B1، کلسیم، منیزیم، پتاسیم، سلنیوم، ویتأمین B3، ویتأمین B5 و مس است. برنج سفید باعث افزایش انرژی روزانه بدن می‌شود، به درمان یبوست و اسهال کمک می‌کند و همچنین فشار خون بالا را کاهش می‌دهد.

خاصیت‌های برنج سفید برای پوست و مو

خواص برنج سفید برای پوست و مو زیاد است که در ادامه این مقاله به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

1-جوان‌سازی پوست صورت

یکی از خواص برنج سفید برای پوست و مو، جوان‌سازی پوست صورت است. آنتی اکسیدان‌های موجود در برنج سفید، باعث استحکام پوست، رفع چین و چروک زیر چشم و هم چنین صورت می‌شود. برای جوان‌سازی پوست صورت خود می‌توانید، ماسک آرد برنج سفید و خیار، درست کنید. به این روش که دو قاشق غذا خوری آب خیار را با یک قاشق چای خوری آرد برنج ترکیب کنید و بر روی پوست خود بمالید. بعد از اینکه مدتی این ماسک بر روی صورت‌تان ماند و خشک شد، آن را با آب سرد خوب بشویید.

2- ضد آفتاب طبیعی

یکی دیگر از یکی از خواص برنج سفید برای پوست و مو، این است که برنج سفید مانند یک ضد آفتاب طبیعی در برابر اشعه خورشید از پوست‌تان محافظت می‌کند. به این دلیل که حاوی اسید فورولیک و آلانتوین است. همچنین احتمال آفتاب سوختگی را کاهش می‌دهد.

3- درمان بیماری‌های پوستی

درمان بیماری‌های پوستی، یکی دیگر ازخواص برنج سفید برای پوست و مو است. کارشناسان پزشکی می‌گویند که برنج سفید به دلیل خاصیت خنک کنندگی که دارد، برای اینکه التهاب پوست را رفع کند، مفید می‌باشد. همچنین گفته‌اند که استفاده از پودر برنج سفید، به صورتی که موضعی باشد، به درمان بیماری‌های پوستی مینواند کمک کند.

4- لایه‌برداری پوست صورت

پودر برنج سفید با لایه‌برداری و پاک‌سازی پوست صورت، مانند یک اسکراب طبیعی عمل می‌کند. همچنین باعث سفید ترشدن و روشن‌تر شدن رنگ پوست می‌شود. ماسک آرد برنج و عسل، به لایه‌برداری پوست صورت کمک می‌کند. روش درست کردن آن به این گونه است که، یک قاشق غذا خوری پودر برنج سفید را با یک قاشق چای خوری شکر، یک قاشق چای خوری عسل و مقداری پودر شکلات ترکیب کنید و بر روی پوست خود بمالید و به خوبی آن را بر روی پوست ماساژ دهید. بگذارید این ماسک 10 دقیقه روی پوست صورت‌تان بماند و بعد از آن، این ماسک را با آب سرد بشویید.

5- سیاهی دور چشم

یکی دیگر از خواص برنج سفید برای پوست و مو، خاصیت خنک کنندگی آن است. برای درمان طبیعی سیاهی دور چشم برنج سفید خاصیت دارد. ماسک آرد برنج و موز و روغن کوچک، برای رفع تیرگی دور چشم مفید است. شیوه‌ی درست کردنش این طور است که، یک قاشق چای خوری پودر برنج را با یک قاشق چای خوری روغن کرچک و همچنین یک قاشق چای خوری موز له شده ترکیب کنید و ماسک درست شده را زیر چشم بمالید، بعد از آن که 15 دقیقه زیر چشم‌تان ماند، آن را با آب به خوبی بشویید.

6- صاف کردن مو

برنج سفید می‌تواند به درخشان‌تر شدن و صاف‌تر شدن موی سرتان کمک کند. به این دلیل که مقدار بالایی نشاسته در خود دارد. یک نوع ماسک برنج برای مو که می‌توانید استفاده کنید، این گونه است که، به مقدار مساوی خاک رس و آرد برنج سفید را با آب ترکیب کنید تا خمیری به دست آید. خمیر درست شده را به مدت 30 دقیقه روی سرتان بگذارید. سپس مو‌های خود را به خوبی با آب سرد بشویید.

7- افزایش کشسانی مو

یکی دیگر از خواص برنج سفید برای پوست و مو، افزایش کشسانی مو می‌باشد. به این گونه که هر بار که مو‌های خود را شانه می‌زنید، متوجه می‌شوید که کمی کشده می‌شوند. آب برنج سفید می‌تواند به افزایش کشسانی مو کمک کند که این میزان کشسانی، به سلامت، ژنتیک و بافت موی‌تان کمک می‌کند و موجب کاهش آسیب دیدگی مو می‌شود.

8- کاهش چربی پوست

پوست چرب به اندازه پوست خشک می‌تواند مشکل سازباشد. اگر پوست بسیار چربی داشته باشید، موجب بروز جوش‌های دردناک می‌شود و همچنین منافذ پوست را مسدود می‌کند. نشاسته طبیعی موجود در آب برنج می‌تواند به جذب چربی‌های اضافه پوست شما کمک کند. همچنین باعث می‌شود درخشش پوست چرب، کاهش پیدا کند. اگر پوست چربی دارید، با استفاده از پنبه شما می‌توانید، آب برنج را روی پوست خود بمالید تا اثر‌گذاری‌اش را متوجه شوید.

9- تسکین خشکی پوست سر

شوره سر و خارش آن، رایج است و می‌تواند بر اثر کمبود چربی در پوست سر شکل بگیرد. احساس خارش و سوزش و همچنین پوسته‌های سفید، علائمی است از اینکه پوست سر شما یا موی‌تان خشک است. علاوه بر وجود محلول‌های نرم‌کننده و شامپو‌هایی که برای درمان موی خشک وجود دارد، تسکین خشکی پوست سر، از خواص برنج سفید برای پوست و مو است. شستو شو موی‌تان با آب برنج سفید نیز می‌تواند موجب تسکین التهاب و خشکی سرتان شود و اینگونه شوره‌های سرتان کم می‌شود.

10- کاهش سایش و آسیب

کاهش سایش و آسیب مو، یکی دیگر از خواص برنج سفید برای پوست و مو است. ابزار‌هایی که برای حالت دادن مو، پیچش یا صاف کردن مو وجود دارند، موجب آسیب دیدگی، افت سلامت مو و کاستی مو می‌شوند. اگر با آب برنج مو‌های سرتان را بشویید، می‌تواند به کاهش سایش و نرم شدنشان کمک کند. همچنین آسیب دیدگی مو‌ها نیز کاهش پیدا می‌کند.

11- از بین بَرنده موخوره

یکی از آسیب‌های جدی مو، موخوره است که باعث قطع مو از ساقه می‌شود. برای مقابله‌ی با موخوره‌ها، مو‌ها به پروتئین نیاز دارند. آب برنج سفید سرشار از پروتئین و آمینو اسید می‌باشد که برای ترمیم مو‌های آسیب دیده بسیار مفید است. نحوه استفاده آن این گونه است که با آب برنج ساقه مو‌های‌تان را مرطوب می‌کنید. بعد از گذشت 15 ای 20 دقیقه، مو‌های‌تان را می‌توانید بشویید.

12- باعث افزایش رشد مو

یکی دیگر از خواص برنج سفید برای پوست و مو این است که آب برنج، ریزش مو‌ها را کاهش می‌دهد و باعث افزایش سرعت رشد مو می‌شود. آمینو اسید‌ها و همچنین ویتأمین‌های موجود در آب برنج همچون ویتأمین C، E و B به افزایش رشد مو کمک می‌کنند.

سخن پایانی

ما در این مقاله خواص برنج سفید برای پوست و مو را بررسی کردیم. همانطور که در بالا اشاره کردیم برنج سفید علاوه بر خواصی که برای پوست و مو دارد، برای بیماری جسمانی و بدن نیز مفید است. برنج سفید مانند یک داروی طبیعی به شما در حفظ و سلامتی پوست و موی‌تان کمک می‌کند.

دسته بندی مراقبت و سلامتی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود به سایت