.jpg - خواص برنج برای جلوگیری از ابتلا به آلزایمر

خواص برنج برای جلوگیری از ابتلا به آلزایمر

مشهد برنجمشهد برنج
1,612 بازدید
خواص برنج برای جلوگیری از آلزایمر

برنج یک ماده غذایی پرمصرف و باارزش غذایی بسیار بالایی است که برای بدن خواص بسیاری دارد و از ابتلا به بیماری‌های مختلفی، جلوگیری می‌کند. یکی از موارد خواص برنج برای جلوگیری از آلزایمر است. یکی از سخت‌ترین عارضه‌ها در دنیا، آلزایمر یا فراموشی است. افراد زیادی به این بیماری مبتلا می‌شوند و بر تعدادشان نیز افزوده می‌گردد. بیماری فراموشی یک بیماری خاص است که مستقیماً با ضمایر ناخودآگاه و خودآگاه ذهن و همچنین روح آدمی ارتباط دارد.

بنابراین برای درمان این بیماری مصرف داروهای شیمیایی فایده‌ای ندارد بلکه فقط این بیماری را کنترل می‌کند. از کشفیات قابل‌ توجهی که در رابطه‌ با این بیماری صورت‌ گرفته است، تأثیر برنج بر آلزایمر به‌ حساب می‌آید که این موضوع برای افراد مبتلا به این بیماری، امیدوارکننده است. در ادامه مقاله خواص برنج برای جلوگیری از آلزایمر را بررسی می‌کنیم.

تأثیرات تغذیه بر آلزایمر

تأثیرات آلزایمر بر اثر کمبود مواد معدنی مورد نیاز مغز و به‌ صورت تدریجی صورت می‌گیرد. برای جبران این مسئله باید این مواد معدنی از طریق برنامه‌های غذایی مغذی به بدن منتقل شوند. در واقع راهکار اصلی برای مقابله با آلزایمر تغذیه است. در این باره، تحقیقات گسترده‌ای در اوایل سال ۲۰۰۰ میلادی توسط یکی از دانشگاه‌های آمریکا صورت گرفت. با بررسی رژیم غذایی و عادات خوراکی افراد مبتلا به آلزایمر، طی تحقیقاتی که داشته‌اند، به نتایج جالبی دست یافتند. اولین‌ بار مسئلهٔ خواص برنج برای جلوگیری از آلزایمر و یا تأثیر آن بر افراد مبتلا در همین تحقیقات مطرح شد.

طبق مطالعاتی که توسط متخصصین تغذیه انجام شد، کسانی که برنامه غذایی سالم‌تر و مناسب‌تری داشتند، نسبت به سایر افراد، از خطر ابتلا به آلزایمر در امان هستند. در واقع از وظایف بعضی از ترکیب‌های معدنی موجود در بیشتر خوراکی‌ها، مقابله با آلزایمر است. خواص برنج برای جلوگیری از آلزایمر از روزگاران گذشته بوده است و گذشتگان توصیه می‌کردند که مصرف برنج برای تمرکز و حواس خواص فراوان دارد. اما از نظر علمی بودن این موضوع، دکتر دیوید اسمیت دانشمند دانشگاه آکسفورد، مهر علمی بودن را بر پای این موضوع گذاشته است.

خواص برنج قهوه‌ای برای پیشگیری از بیماری آلزایمر

یکی از انواع برنج‌هایی که از ابتلا به بیماری فراموشی و یا آلزایمر جلوگیری می‌کند، برنج قهوه‌ای است. درواقع پیشگیری از آلزایمر با استفاده از برنج قهوه‌ای یک ایدهٔ جدید نیست و از زمان‌های گذشته نیز، از خاصیت این نوع برنج برای جلوگیری از بیماری‌های مربوط به زوال عقلی و همچنین تقویت حافظه استفاده می‌کردند.

33 1 - خواص برنج برای جلوگیری از ابتلا به آلزایمر

در واقع خواص برنج برای جلوگیری از آلزایمر به‌خاطر مزیتی است که برنج قهوه‌ای دارا است و آن هم به‌خاطر ارگانیک بودن برنج قهوه‌ای است. به‌ طوری‌ که این محصول ارگانیک عارضه‌های حادی مثل ترکیبات شیمیایی نخواهد داشت و همین موضوع باعث شده تا مصرف‌کنندگان، دیگر برای مصرف این نوع برنج طبیعی و مغذی نگرانی‌هایی برای عوارض آن نداشته باشند و با خیالی آسوده این نوع برنج را مصرف کنند.

برای مطالعه مقاله «مضرات مصرف بیش از حد برنج» کلیک کنید.

اصولاً ویتامین‌های موجود در برنج قهوه‌ای باعث شده است که با استفادهٔ آن و قراردادن آن در برنامه غذایی خود بتوانید با گذر زمان از مزیت آن در تقویت حافظه بهره‌مند شوید. در نتیجه در اثر تقویت حافظه نیز برابر پیشگیری از آلزایمر، گامی مؤثر برداشته‌اید و این موضوع، مسئله بسیار مهمی است .

برنج قهوه‌ای چیست؟

در ادامه بررسی خواص برنج برای جلوگیری از آلزایمر باید بگوییم که تفاوت برنج قهوه‌ای با برنج سفید در نحوه جداسازی پوسته رویی دانه‌های برنج است که به آن شلتوک گفته می‌شود. درواقع برنج سفید را به کارگاه‌های شالی‌کوبی می‌برند تا پوست روی آن جدا شوند ولی قبل از اینکه پوست برنج قهوه‌ای را جدا کنند، آن را حرارت می‌دهند تا ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در پوسته به مغز دانه نفوذ کند. در نتیجه، نفوذ این مواد به دانه‌های برنج، باعث قهوه‌ای شدن رنگ آن می‌شود که به همین علت به آن برنج قهوه‌ای می‌گویند.

بنابراین برنج قهوه‌ای چیزی جدا از نوع سفید آن نیست و تفاوت آن در طرز تهیه اولیه است. برنج قهوه‌ای به‌ خاطر سبوسی که دارد جزء غلات به‌حساب می‌آید و کربوهیدرات‌های موجود در این نوع برنج، نسبت به بقیه انواع، بیشتر است. در نتیجه مواد مغذی و ویتامین‌های مختلف برنج قهوه‌ای از جمله خواص برنج برای جلوگیری از آلزایمر است که سبب شده تا امروزه در جهان بیشتر از همه، مورد توجه قرار بگیرد و طرف‌داران بسیاری را داشته باشد. به‌ خصوص برای افرادی که برای سلامتی خود اهمیت زیادی قائل هستند.

نکات مهم پخت برنج قهوه‌ای

  • در ادامه بررسی خواص برنج برای جلوگیری از آلزایمر درباره طرز پخت این نوع برنج باید بگوییم که قبل از پخت برنج قهوه‌ای، بهتر است برنج را حدود یک ساعت با کمی نمک و آب در ظرفی آن را بخیسانید.
  • نکته قابل‌ توجه دیگری که در طرز پخت برنج قهوه‌ای باید رعایت کنید، این است که بعد از پخت، حجم برنج قهوه‌ای 3 برابر می‌شود.
  • پخت برنج قهوه‌ای به‌ صورت کته بهتر است. به‌این‌علت که برنج قهوه‌ای سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی است و به‌ صورت کته این مواد از بین نمی‌روند.
  • نکته مهم دیگری که در طرز پخت برنج قهوه‌ای باید در نظر بگیرید این است که سبوس برنج قهوه‌ای باید حسابی نرم شود تا زیر دندان احساس نشود. به همین خاطر باید برنج در هنگام پخت کمی حالت نرم و شفته پیدا ‌کند.
  • در ادامه معرفی خواص برنج برای جلوگیری از آلزایمر لازم به ذکر است که اگر می‌خواهید مقداری برنج را نگهداری کنید و بعداً آن را مصرف کنید، داخل دمای اتاق از آن نگهداری نکنید و حتماً باید برنج را داخل یخچال قرار دهید. همچنین بهتر است که در صورت مصرف فقط یک‌ بار آن را داغ کنید.
  • می‌توانید برنج قهوه‌ای را در پلوهای ترکیبی مانند استانبولی، جایگزین برنج سفید کنید. همچنین از این نوع برنج در تهیه دسرهایی مانند پودینگ برنج قهوه‌ای نیز می‌توانید استفاده کنید.

خرید برنج

اگر قصد دارید که به‌صورت اینترنتی برنج خریداری کنید، توجه داشته باشید که سایت موردنظر دارای نماد اعتماد الکترونیک باشد. برای خرید برنج قهوه‌ای و سایر انواع برنج می‌توانید فروشگاه اینترنتی مشهد برنج را برای خرید خود انتخاب نمایید. این فروشگاه برخلاف افزایش بی‌رویه قیمت‌های برنج با قیمتی مناسب‌تر محصولات خود را به فروش می‌رساند و باکیفیت‌ترین برنج‌ها را در اختیار مشتریان خود می‌گذارد.

33 - خواص برنج برای جلوگیری از ابتلا به آلزایمر

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی خواص برنج برای جلوگیری از آلزایمر پرداختیم. همان‌ طور که گفتیم، یکی از غلات پرمصرف و باارزش در دنیا برنج قهوه‌ای است که خواص بسیاری دارد و بر اساس  تحقیقات گسترده‌ای که توسط متخصصان تغذیه صورت‌ گرفته است، برنج قهوه‌ای تأثیر بسیاری بر تقویت حافظه و پیشگیری از ابتلا به آلزایمر بر روی افراد دارد.

دسته بندی مراقبت و سلامتی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود به سایت