خرید برنج از کشاورز

مشهد برنجمشهد برنج
1,214 بازدید
خرید برنج از کشاورز

ماده غذایی پرمصرف که در سفره خانواده‌های ایرانی مصرف بالایی دارد؛ انواع برنج است. هرچقدر برنج خریداری شده کیفیت عالی داشته باشد؛ خوش‌عطر و خوشمزه‌تر است. برنج ایرانی علاوه بر قدمت زیاد، به دلیل عطروطعم فوق‌العاده محبوبیت زیادی بین مردم دارد. 80 درصد کاشت برنج ایرانی در استان‌های شمالی مازندران و گیلان است. 20 درصد دیگر شامل استان‌های گلستان، خوزستان، اصفهان و دیگر استان‌ها است.

باتوجه‌به اینکه تقاضا از سمت مردم برای خرید برنج شمال زیاد است؛ اما همیشه دغدغه کیفیت محصول برای مردم وجود دارد. خرید برنج از کشاورز این دغدغه را بر طرف و حس خوبی از خرید را ایجاد می‌کند. در ادامه مطلب از وب‌سایت مشهد برنج ارائه‌دهنده انواع برنج ایرانی و خارجی باکیفیت، به بررسی مزیت خرید برنج از کشاورز می‌پردازیم.

خرید برنج

انواع برنج ایرانی

قبل اشاره به مزیت خرید برنج از کشاورز شما را با انواع برنج ایرانی آشنا می‌کنیم. محصول اصیل ایرانی برنج به 4 دسته کلی تقسیم می‌شود که به ترتیب شامل برنج طارم، برنج صدری، برنج پرمحصول و برنج گرده است.

برنج طارم در انواع برنج ایرانی

برنج طارم محبوبیت زیادی در بین مردم دارد و کشت اولیه آن در شهر طارم زنجان بوده که دلیل نام‌گذاری این برنج هم کشت اولیه آن در شهر طارم است. برنج طارم با نام‌های مختلف (13 نام) در بازار به فروش می‌رسد که علت این تنوع نام، به دلیل نحوه کشت آن است. ناگفته نماند که 70 درصد برنج مصرفی مردم انواع برنج طارم است. طعم و عطر برنج‌های طارم کیفیت خوبی دارد و دلیل مصرف بیشتر این برنج میزان ری خوب و لعاب آن است. پرمصرف‌ترین برنج‌های طارم که بین مردم محبوبیت بیشتری دارند؛ شامل سه سته زیر است:

برنج طارم هاشمی

کشت برنج طارم هاشمی در شمال کشور و استان مازندران است. کشاورزان دابودشت، محمودآباد و فریدونکنار به کشت برنج طارم هاشمی می‌پردازند. بهترین مکان برای خرید برنج از کشاورز به‌صورت مستقیم شهرهای نامبرده است.

برای مطالعه مقاله «قیمت برنج» کلیک کنید.

برنج طارم محلی

در استان مازندران برنج طارم محلی توسط کشاورزان به‌صورت گسترده کشت می‌شود. این نوع از برنج دارای کیفیت عالی است و قیمت بالایی هم دارد. جایگاه اصلی کشت برنج طارم محلی منطقه فریدونکنار است. می‌توانید از کشاورزان به صورت مستقیم برنج را خریداری کنید. خرید برنج از کشاورز به‌صورت مستقیم باعث می‌شود که با قیمت مناسب‌تری آن را خریداری کنید.

برنج طارم امرالهی یا بینام

برنج طارم امرالهی باتوجه‌به مقاومت بالایی که در برابر سرما دارد؛ در استان مازندران و شهرهای آن کشت می‌شود. باتوجه‌به اینکه دچار آفت بلاس می‌شود؛ میزان باردهی این محصول کم؛ اما به لحاظ عطروطعم بی‌نظیر است. به‌راحتی می‌توانید آن را در شهرهای استان مازندران از کشاورزان خریداری کنید.

برنج صدری در انواع برنج ایرانی

بهترین برنج باکیفیت محلی در برنج‌های شمالی، برنج صدری است که دانه‌های به کشیده با جنس گچی دارد. برنج صدری به‌صورت گسترده در استان گیلان کشت می‌شود. با نام و ارقام مختلف (علی کاظمی، صدری هاشمی، صدری دمسیاه و حسن سرایی) در بازار عرضه می‌شود که همه دارای ویژگی‌های یکسانی هستند. پرمصرف‌ترین نوع برنج صدری، برنج دمسیاه است و به طور مشخص در شهرهای آستانه اشرفیه و لاهیجان کشت می‌شود. ناگفته نماند بهترین نوع برنج صدری دمسیاه، برنج آستانه اشرفیه است. فروش انواع برنج صدری در استان گیلان و شهرهای آن توسط کشاورزان انجام می‌شود. برای خرید برنج از کشاورز می‌توانید به شهرهای استان گیلان و شهرهای آن مراجعه کنید.

برای مطالعه مقاله «آشنایی با برنج هومالی gtc» کلیک کنید.

برنج پرمحصول در انواع برنج ایرانی

به نسخه اصلاح شده برنج‌های محلی که در بذر برنج تغییراتی ایجاد شده است؛ برنج پرمحصول می‌گویند. برنج پرمحصول نسبت به برنج معمولی پربارتر است. در مقایسه با برنج محلی عطر و بوی کمتر و به طبع قیمت پایین‌تری دارد. اصلی‌ترین انواع برنج پرمحصول عبارت‌اند از:

برنج فجر

برنج فجر کیفیت مطلوبی دارد؛ ولی نسبت به انواع برنج هاشمی و طارم از لحاظ عطروطعم پایین‌تر است. دانه‌های این نوع برنج به رنگ سفید کدر هستند که شکل ظاهری خنجری دارند. برنج فجر در شالیزارهای فریدونکنار و آمل مازندران در سطح وسیعی کشت می‌شود. باتوجه‌به اینکه قیمت خرید برنج از کشاورز نسبت به خرید از فروشگاه یا اینترنتی مناسب‌تر است؛ می‌توانید از شهرهای ذکر شده برنج فجر را از کشاورزان به‌صورت تازه، باکیفیت خوب و قیمت مناسب‌تر خریداری کنید.

برنج شیرودی

یکی از باکیفیت‌ترین برنج‌های اصلاح شده برنج شیرودی است که دارای دانه‌های نازک و کشیده است. بعد از پخت کیفیت خوبی دارد و در مجالس و رستوران‌ها به دلیل قیمت مناسب استفاده می‌شود. در شهرهای چالوس، تنکابن و آمل استان مازندران برنج شیرودی کشت می‌شود.

انواع برنج

برنج ندا

برنج ندا یا شمشیری در استان مازندران کشت می‌شود. این برنج اصلاح شده از ترکیب برنج طارم سنگی و حسن سرایی است که به طور گسترده در آمل استان مازندران کشت می‌شود. برنج اصلاح شده و پرمحصول ندا عطر زیادی ندارد. به دلیل شباهت دانه‌های سفید شفاف آن با برنج طارم؛ ممکن افراد سودجو آن را به‌جای برنج طارم به شما بدهند. با خرید برنج از کشاورز به‌صورت مستقیم می‌توانید خریدی راحت و مطمئن داشته باشید.

برنج گرده در انواع برنج ایرانی

دسته آخر در انواع برنج ایرانی برنج گرده است که دانه‌های برنج کوتاه و گرد هستند. برنج گرده دارای عطر، بو و طعم خوبی است؛ اما بعد از پخت به دلیل قدنکشیدن برنج، مناسب مهمانی و مجالس نیست. مانند دیگر انواع برنج با نام‌های مختلف در بازار عرضه می‌شود و محل کشت این دسته برنج بیشتر در استان‌های خوزستان، لرستان، فارس و اصفهان است. انواع معروف و پرمصرف برنج گرده به 3 دسته زیر تقسیم می‌شود:

برنج عنبربو

کشت برنج عنبربو در استان‌های فارس، لرستان و خوزستان است. برنج عنبربو بیشتر در استان خوزستان کشت می‌شود و دارای طبع گرمی است. باتوجه‌به اینکه در کشت آن از مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود؛ ارگانیک و دارای عطر و بوی فوق‌العاده است.

برای مطالعه مقاله «معطرترین برنج ایرانی» کلیک کنید.

برنج چمپا

برنج چمپا مانند برنج عنبربو به طور گسترده در استان خوزستان کشت می‌شود. به‌صورت تمام دانه و نیم دانه در بازار عرضه شده است. مانند برنج عنبربو طبیعی و ارگانیک است. برای تشخیص برنج چمپای جنوب از شمال، بهترین راهکار کیفیت بالا و عطر و بوی قوی‌تر برنج چمپای جنوب است. محل گرم کشت برنج چمپا باعث کیفیت بهتر آن شده است. با رفتن به شهرهای استان خوزستان و خرید برنج از کشاورز به‌صورت مستقیم، می‌توانید بهترین برنج عنبربو و چمپا را باکیفیت عالی تهیه کنید و حس خوبی از خرید داشته باشید.

برنج لنجان

برنج لنجان که نوعی برنج چمپا است؛ به طور اختصاصی در استان اصفهان و منطقه لنجان کشت می‌شود. عطر عالی و طعم خوبی دارد.

خرید برنج مستقیم از کشاورز

باتوجه‌به عصر تکنولوژی و افزایش فروشگاه‌های اینترنتی برنج، خرید انواع برنج ایرانی شمال و جنوب برای مردم بسیار راحت شده است. در کنار خرید برنج از فروشگاه‌های معتبر اینترنتی، می‌توانید به‌صورت مستقیم برنج را از کشاورز خریداری کنید. خرید برنج از کشاورز علاوه بر اینکه برای شما از لحاظ قیمت به‌صرفه‌تر است؛ کمک می‌کند برنج تازه باکیفیت عالی تهیه کنید.

مزیت خرید برنج از کشاورز

مزیت خوب خرید برنج از کشاورز این است که بدون هیچ‌گونه واسطه و دلالی می‌توانید برنج را با قیمت مناسب‌تری تهیه کنید. برنجی که از کشاورز خریداری می‌کنید یکدست و بدون ناخالصی است. همچنین علاوه بر کیفیت خوب، حس خوبی از خرید خود خواهید داشت.

جمع‌بندی

در این مقاله شما را با انواع برنج ایرانی، مناطق کشت و خرید برنج از کشاورز آشنا کردیم. باتوجه‌به اینکه قیمت خرید برنج از کشاورز به‌صرفه‌تر است؛ اما نکته‌ای وجود دارد. برنج‌های ایرانی به دلیل اینکه باید از شلتوک جدا و سفید شوند؛ هنگام برداشت قابلیت خرید از کشاورز را ندارند. بعد از سفیدشدن می‌توانید برنج تازه، یکدست با کیفت و قیمت مناسب را به‌صورت مستقیم از کشاورز خریداری کنید. یکی از فروشگاه‌های معتبر برای تهیه برنج باکیفیت و مرغوب، مشهد برنج است. با مراجعه به وب‌سایت مشهد برنج ارائه‌دهنده انواع برنج ایرانی، برنج هندی و برنج پاکستانی، می‌توانید محصول موردنظر خود را سفارش داده و حس خوبی از خرید خود داشته باشید.

دسته بندی آشنایی با انواع برنج
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود به سایت