.jpg - بهترین برنج سبوس دار

بهترین برنج سبوس دار

مشهد برنجمشهد برنج
1,430 بازدید
بذر برنج

برنج سبوس دار یا برنج قهوه‌ای یکی از مواد غذایی پر خاصیت است که در زمره غلات کامل قرار دارد. در بین تمام برنج‌های ایرانی سفید و قهوه‌ای، برنج هاشمی کیفیت بالایی دارد. برای خرید و مصرف بهترین برنج سبوس دار یا قهوه‌ای برنج هاشمی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. باتوجه‌به اینکه برنج سبوس دار سرشار از فیبر و منبع قوی از پروتئین است؛ استفاده از آن در رژیم غذایی با مصرف دو بار در هفته به حفظ سلامتی و تندرستی کمک می‌کند. برای خرید بهترین برنج سبوس دار آن را از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر تهیه کنید. در ادامه مطلب از وب‌سایت مشهد برنج شما را با ویژگی‌های برنج سبوس دار یا برنج قهوه‌ای آشنا می‌کنیم.

22 - بهترین برنج سبوس دار

برنج سبوس دار یا قهوه ای چیست؟

بعد از برداشت برنج از مزارع شالی دانه‌های برنج دارای دو پوسته هستند. پوسته بیرونی برنج شلتوک نام دارد که نسبت به پوسته درونی ضخیم‌تر است. پوسته داخلی که به دانه‌های برنج چسبیده و نازک است؛ سبوس نام دارد. به برنجی که پوسته بیرونی شلتوک از آن جدا شود و پوسته داخلی سبوس بر روی دانه‌های برنج باشد؛ برنج سبوس دار یا قهوه‌ای می‌گویند. برنج قهوه‌ای خواص مفید زیادی دارد و دارای عطروطعم خوبی است. نسبت به دیگر غلات و برنج سفید کربوهیدرات برنج سبوس دار بیشتر است. توصیه می‌کنیم در برنامه غذایی خود حتماً از برنج سبوس دار استفاده کنید.

نحوه تولید برنج سبوس دار

قبل از معرفی بهترین برنج سبوس دار شما را با نحوه تولید این برنج مغذی و مفید آشنا می‌کنیم. برای تولید برنج سبوس دار یا قهوه‌ای ابتدا دانه‌های برنجی که از شالیزار درو شدند و دارای شلتوک هستند را قبل از جداسازی با بخار آب یا آب داغ کمی حرارت می‌دهند. مزیت این حرارت دادن این است که املاح و ویتامین‌های داخل پوسته را به مغز دانه برنج منتقل می‌شود. بعد از مرحله حرارت، برنج‌ها را خشک و پوسته شلتوک را جدا می‌کنند. پوسته داخلی نازک سبوس به دانه‌های برنج چسبیده است و حاوی مواد مغذی و فیبر فراوان است. در مقایسه با برنج سفیدرنگ تیره‌تر، عطر و کیفیت بیشتری دارد.

تفاوت برنج سبوس دار با برنج سفید

انتخاب بهترین برنج سبوس دار بر اساس ارقام برنج سفید ایرانی که بیشتر در شمال کشور کشت می‌شوند؛ معیار خوبی است. هر دو برنج از عطر و بوی خوبی برخوردار هستند و طعم خوبی دارند. اما تفاوت‌های برنج سبوس دار و برنج سفید عبارت‌اند از:

  • برنج سبوس دار به دلیل وجود سبوس بر سطح دانه‌های برنج، رنگ تیره‌تری دارد.
  • از لحاظ فیبر و مواد مغذی برنج سبوس دار یا برنج قهوه‌ای، غنی‌تر است.
  • به دلیل سفت‌بودن لایه سبوس بر روی برنج نسبت به برنج سفید، زمان پخت بیشتری باید در نظر گرفته شود.
  • در مقایسه با برنج سفید که می‌توان به‌صورت آبکش و کته آن را طبخ کرد؛ برنج سبوس دار برای حفظ مواد مغذی، بهتر است به‌صورت کته پخت شود.
  • برنج قهوه‌ای نسبت به برنج سفید دانه‌ای کامل و شامل جوانه مغذی، فیبر، آندوسپرم غنی از کربوهیدرات و سالم‌تر است.
  • میزان کالری برنج سبوس دار نسبت به برنج سفید کمتر است.
  • برنج قهوه‌ای یا سبوس دار قیمت بالاتری نسبت به برنج سفید دارد.

برای مطالعه مقاله «مرغ لای برنج» کلیک کنید.

بهترین برنج سبوس دار

قرارگرفتن برنج سبوس دار در برنامه غذایی باتوجه‌به هضم آسان و راحت، مزایای خوبی دارد. باتوجه‌به انواع برنج قهوه‌ای هنگام خرید و مصرف، باید بهترین برنج سبوس دار را تهیه کنید. یکی از انواع برنج سبوس دار که علاوه بر عطروطعم عالی، سرشار از مواد مغذی است و کیفیت خوبی دارد؛ برنج سبوس دار هاشمی است. برنج قهوه‌ای هاشمی محلی است و باتوجه‌به کیفیت خوبی که دارد؛ به گوارش آسیبی وارد نمی‌کند. ارقام دیگر برنج قهوه‌ای هاشمی مانند فجر و ندا هم در بازار موجود هستند که به دلیل اینکه اصلاح شده هستند؛ برای دستگاه گوارش مناسب نیستند. بهترین برنج سبوس دار دیگر که می‌توانیم نام ببریم برنج طارم قهوه‌ای است که عطر خوبی دارد؛ اما نسبت به برنج سبوس دار هاشمی به علت توپرتر بودن، بعد از پخت حالت شفته می‌گیرد. باتوجه‌به اینکه برنج دمسیاه در بین برنج‌های شمالی بهترین کیفیت دارد؛ نوع سبوس دار آن هم گزینه مناسبی است. برنج دمسیاه به دلیل شرایط کاشت و قیمت بالا، خیلی در دسترس نیست. باتوجه‌به ویژگی‌های برنج‌های نامبرده پیشنهاد ما به شما در انتخاب بهترین برنج سبوس دار برنج هاشمی، البته از نوع محلی آن است.

مزایای مصرف برنج سبوس دار

استفاده از بهترین برنج سبوس دار در برنامه غذایی در سلامتی تأثیر فراوانی دارد. در ادامه شما را با مزایای برنج قهوه‌ای آشنا می‌کنیم.

1. تنظیم فشارخون

قراردادن برنج سبوس دار در برنامه غذایی افرادی که دارای فشارخون هستند؛ تأثیر زیادی دارد. برنج سبوس دار به دلیل داشتن مقدار زیادی منیزیم به تنظیم فشارخون کمک می‌کند.

2. کنترل وزن

بر خلاف باور غلطی که وجود دارد؛ برنج قهوه‌ای یا سبوس دار به دلیل اینکه داری منگنز است و باعث سنتز چربی‌های بدن می‌شود؛ به کاهش و کنترل وزن در افراد چاق کمک می‌کند. استفاده از برنج قهوه‌ای به بالارفتن سطح کلسترول خوب و افزایش فعالیت گلوتاتیون پراکسیداز در افراد با وزن بالا کمک می‌کند.

36 - بهترین برنج سبوس دار

3. کاهش پوکی‌استخوان

استخوان‌ها برای تقویت نیاز به کلسیم و منیزیم دارند و مصرف برنج قهوه‌ای به دلیل دارابودن مقادیر بالای کلسیم و منیزیم، استخوان‌ها را تقویت و پوکی‌استخوان را کاهش می‌دهد.

4. سلامت قلب و عروق

مصرف غلات کامل از انسداد تجمع چربی و انسداد عروق جلوگیری می‌کند. همچنین به دلیل دارابودن سلنیوم برای سلامتی قلب مفید است.

5. کاهش انواع سرطان

از مزایای خیلی خوب برنج سبوس دار می‌توانیم به کاهش انواع سرطان اشاره کنیم. فیبر موجود در برنج قهوه‌ای به سموم ذرات سرطانی می‌چسبد و اجازه اتصال آن‌ها را به روده بزرگ نمی‌دهد و از بدن خارج می‌کند. باتوجه‌به غنی‌بودن برنج قهوه‌ای به فنل‌های مهم مانند کافئیک اسید، تریسین و فرولیک اسید و همچنین آنتی‌اکسیدان‌های قوی، روند توسعه سرطان را کاهش می‌دهد.

از دیگر مزایای بهترین برنج سبوس دار می‌توانیم به‌سلامت پوست و مو، تثبیت قند خون و جلوگیری از دیابت، سلامتی دستگاه گوارش و تقویت سیستم ایمنی اشاره کنیم.

خرید برنج سبوس دار

در حالت کلی به دلیل نحوه تولید برنج سبوس دار یا برنج قهوه‌ای و اینکه دارای ضایعات است و باید به‌صورت کامل حذف شوند؛ هزینه‌بردارتر است. درنتیجه نسبت به برنج سفید، برنج قهوه‌ای قیمت بالاتری دارد. برای خرید بهترین برنج سبوس دار با قیمت مناسب، بهترین روش خرید از فروشگاه‌های اینترنتی است. به دلیل حذف واسطه علاوه بر قیمت مناسب، محصول با کیفیتی را خریداری می‌کنید.

جمع‌بندی

برای خرید بهترین برنج سبوس دار و استفاده از آن در برنامه غذایی و همچنین بهره‌مندی از خواص و مزایای آن، پیشنهاد می‌کنیم آن را از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر خریداری کنید. برای یک خرید مطمئن و دلچسب می‌توانید به فروشگاه اینترنتی مشهد برنج مراجعه و ثبت سفارش کنید. مشهد برنج ارائه‌دهنده انواع برنج‌ ایرانی، برنج پاکستانی و برنج هندی است که باکیفیت عالی و قیمت مناسب، لحظات شادی را در وعده‌های غذایی و مهمانی‌های شما رقم می‌زند.

دسته بندی آشنایی با انواع برنج
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

یک پاسخ به “بهترین برنج سبوس دار”

  1. من مبتلا به دیابت هستم و از این نوع برنج استفاده میکنم و بسیااار موثر است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود به سایت