.jpg - برنج مجلسی را متفاوت درست کنید

برنج مجلسی را متفاوت درست کنید

مشهد برنجمشهد برنج
1,360 بازدید
برنج مجلسی

پخت برنج مجلسی همیشه از دغدغه‌ها و نگرانی‌های هر بانوی ایرانی محسوب می‌شود. نحوه پخت برنج مجلسی از آن دست مهارت‌هایی است که هر کدبانوی ایرانی باید آن را به‌خوبی بلد باشد. نکته مهم در هنگام طبخ استفاده از برنج مرغوب ایرانی است، برنج ایرانی به این دلیل که عطروطعم مطبوع و بی‌نظیری دارد، بهترین گزینه برای پخت برنج مجلسی برای مهمانی‌ها‌ است. فوت و فن‌ها و طرز پخت برنج مجلسی خوش طعم را در ادامه بخوانید.

مواد لازم برنج مجلسی آبکش

اولین و مهم‌ترین نکته در پخت برنج مجلسی، انتخاب بهترین نوع برنج است. نوع برنج ایرانی که استفاده می‌کنید تأثیر بسزایی در قد کشیدن برنج و رنگ آن دارد و ظاهر برنج شما را مجلسی و زیبا می‌کند. برای پخت برنج مجلسی نیاز دارید به:

4 پیمانه برنج ایرانی مرغوب

2 قاشق غذاخوری نمک

2 تا 3 قاشق روغن مایع

و به میزان لازم آب

برای مطالعه مقاله «برنج قرمز» کلیک کنید.

طرز تهیه برنج مجلسی

در مرحله اول لازم است برنج را به‌خوبی بشویید تا زمانی که رنگ آب برنج شما شفاف شود. در این مرحله مدت‌زمان خیساندن برنج بسیار مهم است. بهترین زمان 1 الی 2 ساعت است. توجه داشته باشید این زمان بیشتر از 2 ساعت نشود؛ زیرا ممکن است برنج هنگام پخت به حالت خمیری درآید.

46 - برنج مجلسی را متفاوت درست کنید

در ادامه برای پخت برنج مجلسی لازم است به میزان آب توجه کنید. مقدار آبی که استفاده می‌کنید باید یک پیمانه بیشتر از مقدار برنج باشد. در اینجا برای 4 پیمانه برنج نیاز به 5 پیمانه آب هست. زمانی که برنج در حال جوشیدن است مقداری نمک به آن اضافه کنید. این کار باعث می‌شود تا برنج شما وا نرود و برنج مجلسی با ظاهری زیبا را داشته باشید.

برای دانه‌دانه شدن برنج و بهتر قدکشیدن آن به برنج در حال جوش به‌اندازه یک قاشق غذاخوری روغن مایع اضافه کنید.

نکته مهم

در این مرحله باید به برنج حدوداً 10 دقیقه زمان برای جوشیدن بدهید. از نکات ضروری در پخت برنج مجلسی اضافه‌کردن یک فنجان آب سرد است. بعد از گذشت 8 دقیقه یک فنجان آب سرد را اضافه کنید. این کار با کند کردن روند جوشیدن، از شکسته و له شدن دانه‌های برنج جلوگیری می‌کند.

بعد از گذشت 10 دقیقه یک دانه برنج را در دستتان امتحان کنید. زمانی که دانه برنج کمی نرم شده بود برنج را آبکش کنید. این نکته را فراموش نکنید که برنج را کمی بشویید تا نمک اضافه آن گرفته شود.

ته‌دیگ زعفرانی مجلسی

برای داشتن یک ته‌دیگ زعفرانی خوشمزه ابتدا نیاز به یک‌سوم از برنج آبکش شده دارید. 3 قاشق غذاخوری زعفران غلیظ آب شده و روغن را به‌خوبی با برنج آبکشی مخلوط کنید. در صورت علاقه می‌توانید مقداری ماست چکیده و تخم‌مرغ هم به مواد ته‌دیگ اضافه کنید. کف قابلمه را نیز با مقداری روغن چرب کنید. ته‌دیگ زعفرانی برنج مجلسی را در قابلمه بریزید و با قاشق صاف و یک‌دست کنید. تقریباً چیزی حدود دو دقیقه به ته‌دیگ زمان بدهید تا خودش را بگیرد. بهتر است ته‌دیگ زعفرانی را در قابلمه تفلون و یا سرامیکی درست کنید تا به‌راحتی جدا شود و نچسبد.

45 - برنج مجلسی را متفاوت درست کنید

مرحله پایانی

زمانی که ته‌دیگ خودش را گرفت، مابقی برنج آبکش شده را به‌صورت هرمی درون قابلمه بریزید. هنگام دم کردن برنج ابتدا شعله را زیاد کنید تا بخار درون قابلمه بپیچد. بعد از مدت کوتاهی حرارت را کم کنید و مخلوط آب و روغن را بر سطح برنج بریزید. اجازه دهید برنج مجلسی شما به‌آرامی و با حرارت ملایم دم بکشد.

حدوداً بعد از 45 دقیقه که برنج شما به‌خوبی دم کشید. حرارت را خاموش کنید و کمی صبر کنید تا از حرارت اولیه کم شود. دیس یا ظرف موردنظرتان را بر روی قابلمه قرار دهید و برنج را درون آن برگردانید. برنج را با مقداری زرشک و خلال پسته تزیین کنید. برنج مجلسی با ته‌دیگ زعفرانی شما آماده است. نوش جان.

سخن آخر

یک برنج مجلسی لذیذ و خوش پخت در کنار نکاتی که دارد، باید پخته شده با برنجی باشد که خوب قد می‌کشد. هر کدبانوی ایرانی برای پخت برنج مجلسی به نوع و کیفیت برنجی که خریداری می‌کند بسیار توجه می‌کند. همچنین بهترین برنج مجلسی ایرانی، برنجی است که هنگام پخت عطر و بوی دل‌انگیزش فضا را معطر کند. شما کدبانوی ایرانی که قصد دارید کیفیت غذاهای خود را بالا ببرید و همواره اولین باشید. فروشگاه مشهد برنج برای تهیه باکیفیت‌ترین برنج ایرانی در خدمت شماست.

دسته بندی آشپزی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود به سایت