پنج غذای بین‌المللی با برنج

مشهد برنجمشهد برنج
1,277 بازدید
غذای بین‌المللی با برنج

برنج از اصلی‌ترین اجزای غذاهای بین‌المللی است. این روزها همه افراد علاقه دارند، با سفر به کشورهای مختلف علاوه بر مشاهده مکان‌های دیدنی، تجربی دلنشینی از غذاهای کشوری که به آن سفر کردند، با خود به ارمغان بیاورند. اما با پیشرفت تکنیک های آشپزان ایرانی، در منوی رستوران‌ها غذاهای بین‌المللی کم به چشم نمی‌خورد. تا انتهای مقاله مارا همراهی کنید، تا این غذای بین المللی با برنج را به شما معرفی کنیم.

غذا

کابلی پلو یا قابلی پلو افغانستان

اولین غذای بین‌المللی با برنج کابلی پلو است. کابلی پلو از غذاهای شاهانه افغانستان در زمان های قدیم است. بدون شک طعم و عطر این پلو هوش از سر هر سروکننده‌ای می‌برد. این غذای بی‌نظیر و پرطرفدار افغانستانی در رستوران های ایرانی نیز طبخ می‌شود. کابلی پلو علاوه بر طعم خوبی که دارد، از غذاهای بسیار مقوی است. این غذای افغانستانی علاوه بر ترکیب گوشت خورشتی و برنج دارای ادویه‌جات مختلف نظیر، خلال بادام، کشمش، هویج، سیر، زنجیل و دارچین است. بدون شک پلویی با این محتویات علاوه بر مغذی بودن، خوش طعم و عطر بودن را نیز به همراه دارد.

بریانی قارچ هندی

دومین غذای بین‌المللی با برنج بریانی قارچ هندی است. با شنیدن اسم بریانی اولین چیزی که به ذهنتان می‌رسد، بریانی های معروف اصفهان است. اما با سرچ کردن کلمه بریانی در گوگل متوجه می‌شوید، بریانی فقط مخصوص اصفهان نیست. برخلاف باور خیلی‌ها بریانی قارچ کبابی از محبوب‌ترین و در‌عین‌حال از کم‌کالری‌ترین غذاهای هندی است. اگر طرفدار غذاهای گیاهی هستید، هرگز ربیانی قارچ هندی را فراموش نکنید. این غذا از گیاهانی نظیر قارچ،نعناع و گشنیز درست می‌شود. اگر در رژیم غذایی خود برنامه کم‌کالری در نظر دارید، هرگز از این غذا غافل نشوید.

برای مطالعه مقاله «مرغوبترین برنج قهوه ای در ایران + خواص» کلیک کنید.

اونگیری کوفته برنجی ژاپن

سومین غذای بین‌المللی با برنج اونگیری است. اونگیری یا همان کوفته برنجی از غذاهای ژاپنی پرطرفدار در ایران است. این غذا علاوه براین‌که کاملا کم هزینه است، بلکه غذای سالم و کاملی است. در کشور ژاپن این غذا از باقی‌مانده غذابود. اما امروز مزایای این کوفته برنجی ژاپنی باعث شده از آن به عنوان یک غذای ساده و درعین‌حال کامل برای اردو یا مکان‌هایی که طبخ غذا به طور مداوم سخت است، یاد شود. این غذای ژاپنی برای کسانی که علاقه ‌مند هستند طعم‌های مختلفی را باهم تجربه کنند بسیار دلپذیر است. همچون اونگیری با تن‌ماهی، اونگیری با خوراک بادمجان، اونگیری با ماست را نام برد.

گالینهادا برزیلی

چهارمین غذای بین‌المللی با برنج گالینهادا برزیلی است. برزیل از کشورهای جذاب و چند‌ملیتی است. همین امر سبب شده برزیل در دسته کشورهایی قرار گیرد که تنوع غذایی بالایی دارد. این غذای برزیلی خوش‌طعم و رنگ و از بهترین غذاهای بین‌المللی است. اگر از بی‌اشتهایی رنج می‌برید، گالینگهادا از بهترین هاست. عطر و طعم بی‌نظیر این غذا هر بی‌اشتهایی را به اشتها می‌آورد. چراکه ترکیب زعفران و برنج و مرغ در این غذا و عطر و طعمی که به دنبال دارد، هر سروکننده ای را به وجد می‌آورد.

پلو کویتی

پنجمین غذای بین‌المللی با برنج پلو کویتی است. تصور کنید پلویی در آب‌مرغ یا آب‌گوشت دم بکشد، قطعا بی‌نظیر است. پلوکویتی یا مجبوس از غذاهای محروف کویت است، اما در مناطق جنوبی کشور خودمان نیز تهیه می‌شود. شاید اگر طرز تهیه آن را بخوانید، باخود بگویید این غذا در برنامه غذایی خودمان هم گنجانده شده است. اما دقت کنید بعضی از مواد این غذا مختص همین پلو است. ترکیب کشمش، لپه، تخم گشنیز، زیره این غذا را بسیار خوش عطر می‌کند.

پلوی هندی

سخن آخر

در مقاله فوق سعی کردیم تعدادی از غذاهای معروف بین‌المللی را به شما معرفی کنیم. کشورهای هند، افغانستان، کویت، برزیل و ژاپن به علت قدمت طولانی علاوه بر دارا بودن جایگاه بالا در فرهنگ و تمدن سابقه طولانی‌تری در غذاهای بین‌المللی و پرطرفدار دارند. مشهدبرنج از فروشگاه‌های اینترنتی تولید و توزیع برنج در ایران با ارائه بهترین برنج ایرانی، برنج پاکستانی و برنج هندی برای شما عزیزان علاوه بر کمک به شما در زمینه تهیه غذاهای بین المللی، برای ساخت خاطرات دلنشین کنارتان است.

دسته بندی آشپزی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

2 پاسخ به “پنج غذای بین‌المللی با برنج”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
ورود به سایت